MacTeine píše:Někde v zatáčce v lese na letních fakt námrazu potkat nechceš
Tak to ani na zimních
V zimě je potřeba počítat s takovýma záludnostma jako námraza v lese nebo na mostě.
MacTeine píše:Když je pod asi 7°C (nebo tak nějak), letní hodně ztvrdnou a i na suchu nedrží.
Tohle se často uvádí jako argument včasnného přezouvání na zimní, i když ještě není sníh a dlouho jsem se tím taky řídil. Pak jsem kvůli dnům otevřených dveří v Mostě, které jsou hned zjara anebo nakonec sezóny dával/nechával letní na tyto "krajní" termíny (měl jsem ještě druhé auto na zimních). Tak se mi stalo, že jsem párkrát jel na letních v dešti v cca 5°C a docela mě překvapilo, že to není zas tak hrozný, nějaký dramatický rozdíl oproti zimním jsem nepozoroval. (Někdo vyježděnější, kdo líp pozná limity auta v dané situaci by to možná hodnotil jinak.) Gumy byly Dunlop SportMaxx RT a Potenzy Adrenalin RE002 -- nějaké eko gumy asi ztvrdnou víc, když jsou tvrdší i za tepla. Kamarád měl ty Adrenaliny na stejném autě (předokolce) jen vpředu a vzadu nějaké starší gumy, jeli jsme za sebou a já jsem zatáčku normálně projel a mu zadek uklouzl...
Kdysi dávno jsem se stěhoval po Praze Favoritem na nějakých starých letních Barumkách koncem listopadu. Bylo mokro, poslední jízdu jsem se vracel už později večer, jako řidič začátečník jsem jel dost opatrně a plynule, takže jsem vůbec netušil, jak moc se ochladilo. V klidu jsem dojel, zaparkoval, a při vystupování z auta málem hodil držku, jaké bylo náledí
Ale fakt nechci nijak obhajovat ježdění na letních v zimě, zimní jsou určitě lepší