Záleží co preferuješ.
Ale za mě bych si vybral NA - méně rezne (v porovnání s NB a natožto s NBfl). Nosníky jsou z jednoho plechu, reznou "jen" zadní lemy +práh.
Ale pro mě má jedno zásadní mínus a to je pohodlnost sedaček! U prvních NA (jednodílné sedačky) není problém s pohodlím, u dvoudílních NA je to peklo. NB je v tomto pohodlnější.
1) mazda je podvozkově pohodlnější jak modla českého motoristy
2) HT je na zimu příjemná věc, určitě si pořit raději HT s vyhříváním zadního okna. NAčko má přípravu (stačí sehnat tlačítko, připadně redukci z HT z NB na NA)
3) časem se na okruh budeš chtít podívat
4) žádný extra vercajk nepotřebuješ stačí ti 13,17 klíč, křížový šroubovák a kladivo
5) mazda tě naučí řídit, časem ji dostaneš úplně přirozeně do ruky
6) v tom případě máš dvě cesty:
extrémně levné NB (tak do 50k), které dáš za zbytek do hromady a budeš mít na pár let pokoj a auto budeš mít v cajku
zachovalé NA s nedoceněným motorem 66kW, případně 85kW od roku 92
Provozní náklady budou u obou +- identické. I když u NB budou asi v součtu o něco vyšší - právě kvůli korozy. Mechanicky jsou to auta spolehlivá a 80% mechanických dílů je identických. Ale pokud počítej s tím, že na benzín ti těch 5k měsíčně nebude stačit.
) To pak budeš jezdit nejzábavnější trasou (klidně i o 200km delší)
7) Toto bude asi rozhodující, strašně záleží na poměru délky nohou ke zbytku těla, pokud máš dlouhé nohy máš na půl vyhráno. Rozhodně si prvně zkus sednout do všech variant NA (jednodílné sedačky, 85kW), NAfl (dvoudílné sedačky, 66kW), NB (dvoudílné sedačky) a NBfl (jednodílné sedačky)
Malé srovnání mezi NA a NB.
NB je více pohodlné auto (hlavně díky sedačkám) je v něm nejvíce místa (nejnižší sedačky, malý seriový volant). NBfl už má méně místa díky sedačkám. A u NAfl je málo místa hlavně kvůli velkému volantu (jde dát volant z NB/NBfl). NA má malý volant bez airbagu, takže není problém jej snadno vyměnit, ale sedačky jsou výše (proti NB).
NAčko méně rezne ve srovnání s NB a NBfl. U obou generací hnije zadní lem+prahy. U NB a NBfl se přidávají ještě přední nosníky a víko kufru.
NB je díky jiné konstrukci sedaček výrazně pohodlnější na dlouhé cesty jak NA (s dvoudílnými sedačkami). Má né zrovna japonska postava (192cm a odpovídající váha) je nekompatibilní s výztuhy sedáku na dvoudílných sedačkách v NA, NB už je naštěstí nemá
))
Pokud se člověk podívá na inzeráty na mobile.de tak je krásně vidět, jak se s NAjezdilo jako s výkendovkami, s NB se začalo jezdit více a NC mají najeto nesmysly i když jsou nejmladší.