vhml píše:Vychvalují to američané, protože ještě u NB měli svody litinové, u NBfl pak plechový jako v evropě, což znatelnej přínos byl.
Veľmi by som sa hádal, pokiaľ je motor pôvodný a to halvne čo sa týka vačiek, a maximalny krutiak chceš dosiahnúť pri 5500ot/min tak zvody z NBfl su naozaj najlepšie(čo je asi žiaduce koli naladeniu sania a sacej vačky). Pokiaľ si dáš všetky tieto hodnoty do vzorca na výpočet všetkých dĺžok prídeš práve k číslam a dĺžkam ake zvolila mazda.
Rozdiel oproti NB je nie len v lepších collectoroch ale aj v tom, že po sčítaní dlžky primárnych a sekundárnych vedení sú naozaj rovnako dlhé. Primárne vedenia maju menší priemer ako na NB a teda lepši krutiak nižšie.
Viac foto:
http://reventshop.com/private/143176596 ... CIV1uks00jPokiaľ ide o kvalitu spracovania a zvary z vnútra, tak so zvyškom výfuku bezozmeny to na výkon vplyv nemá prave koli tomu že sa to nachádza v primarnych a sekundarnych vedeniach kde je celkový priemer vyšší ako zvyšok výfuku. Nejake turbulecie tam sú, ale prietok to moc nezníži.
Neviem či si mal niekedy v ruke aftermarket zvody, ale predstavy o nich sú celkom utopistické a asi každý keď začne riešiť detaily je sklamaný. Originál NBfl zvody v provnaní s ostatnými značkami sú spracovaním takmer rovnaké. Mal som v ruke nielkoko výfukov a najviac som bol sklamaný z HKS 4-2-1 po tom ako som ich rozrezal. JR boli hadam naprosto rovnaké ako Raceland.
Maruha a MaximWorks je už iny level
Ale tak či tak len vymenenie zvodov urobí rozdiel ktorý asi nie je spoznatelný inak ako na stopkách. Pokiaľ svoje auto uplne nepoznáš a maš šancu sa odviesť hneď po výmene.
Ja som sa pri výmene rôznych dielov, od sania, cez výfuk až po ECU vždy naháňal s tatkovou MX-5 ktorá bola celú dobu bezozmeny. A bohužiaľ hlavne pri voľnom štarte tam neboli rozdely väčšie ako spravili nerovnosti v ceste a podobne. Samozrejme po všetkcý upgradoch tam už rozdiel bol, ale jednotlivo to bolo zanedbatelné.
Najviac prínosu bude mať výmena backboxu, potom midpipe alebo downpipe(cat delete, alebo cely header).
V mazde to adresovali, na NBfl nie su ohyby na back-boxe tak strašné ako na NB, ale vnutorne komory ostávajú rovnaké.
myslím si, že práve back-box je jediná vec ktorá sa da spoznať aj bez toho aby ti niekto povedal, že čo bolo na výfuku upgradnuté.
Pre sueprcharger je asi priemer celeho výfuku to čo ho obmedzuje. 4-1 zvody určite pridaju top end power, ale uberú krutiak nižšie. To je vlastne aj celý rozdiel medzi 4-2-1 a 4-1.