Udělal jsem svou prvni zkusenost s e-shopem speedpro.eu a prijde mi to tak neskutecny, ze se o to musim podelit.
Objednal jsem si nabu volantu a tlacitko klaksonu (prvni objednavka po registraci), zvolil (jedinou moznou) dopravu PPL s dobirkou. Do poznamky jsem si dle katalogu vyspecifikoval deformovatelnou variantu na moji mazdu a cekal jsem na telefon od PPL. Misto toho mi do spamu prisel email od speedpro, citace: "neplatna objednavka" bez jakychkoliv dalsich podrobnosti. Po overeni statusu objednavky po prihlaseni na eshopu - ceka - jsem vzhledem k informacni hodnote emailu vyckaval na zaslani objednavky.
Po tydnu jsem na eshopu nasel jeste rukavice a samolepky pro kolegu z prace. Vzhledem k tomu, ze moje objednavka jeste nebyla odeslana, jsem do obchodu zavolal a slusne se zeptal, zda je mozne k objednavce jeste pridat dalsi zbozi a usetrit za zalsi balik u PPL. Dostalo se mi neslusne odpovedi, ze dle obchodnich podminek, se kterymi jsem souhlasil pri registraci, neni rozsireni objednavky mozne a ze musim udelat druhou objednavu se samostatnym postovnym. Po me nechapave reakci byl hovor ukoncen
Argument typu "tohle je pristup kazdeho e-shopu" mne opravdu udivil, proteze jsem zvykly spise na dopravu zdarma od nejake castky, vicero moznosti dopravy a vicero moznosti platby vzdy s alespon nejakou moznosti elektronicke platby.... No nic. Taky me vcelku udivila ochota a vstricny pristup k zakaznikum...
Po uklidneni jsem si prostudoval ony obchodni podminky, se kterymi jsem souhlasil, a opravdu je zde vyloucena moznost zmeny objednavky. Dobre, ctu tedy dal a vidim, ze je mozne pred vyexpedovanim objednavku emailem zrusit. Okej, zrusim objednavku, udelam novou i s vecma navic a vse je okej aniz bych zbytecne krmil PPL.
ALE takhle hladce to neproslo
13.50 potvrzovaci email k nove objednavce, 13.56 email (opet ve spamu), cituce:"objednavka ODMITNUTA !!!!!!!!!!!!". Ted uz opravdu prestavam situaci rozumet - ktera objednavka je odmitnuta, z jakeho duvodu..... Navic z urovne emailove komunikace bych usuzoval na rozbity automat s nastavenim "odezen zakazniky!"
Jeste situaci nezavrhuji a posilam slusnou emailovou odpoved, kde se ptam na podrobnosti - jaka objednavka byla odmitnuta a z jakeho duvodu. Odpoved zadna.
Zvednul jsem tedy telefon a volam do e-shopu, abych zjistil, co se deje. Zjistil jsem nasledujici fakta:
- emaily, ktere mi dosly, jsou opravdu komunikaci pracovniku speedpro.eu a takto to je v naprostem poradku
- moje druha objednavka byla opravdu odmitnuta, a to z duvodu, ze jsem zrusil predchozi objednavku a vytvoril novou rozsirenou - uz jsem asi na blacklistu (v telefonu slysim porvavani kolegy od vedle....)
- moje prvni objednavka take nebyla uvedena v proces z duvodu spatne specifikace (v poznamce jsem si navymyslel nesmysly - tzn. vyspecifikoval jsem si nabu dle katalogu a nabidky prodejce, kterou ale neni schopen dodat - informace o tom ale chybi, at uz rovnou v popisu produktu, nebo emailem)
- dalsi objednavku (a vlastne ani zadnou dalsi) si uz vytvaret nemam, protoze bude automaticky odmitnuta - jsem totiz kolenovrt a odmitam dotovat PPL.
- ze jsem zrusil jiz zrusenou objednavku je irelevantni, tady jde o princip
S pranim mnoha spokojenych zakazniku jsem zavesil a jenom nechapave ziral......
Zaverem dodam, ze jsem se opravdu pokusil obejit nesmyslne obchodni podminky, ovsem v ramci jinych ustanoveni tech samych obch. podminek. Navic vyprovokovan naprosto neochotnym pristupem. To co nasledovalo, uz povazuji za naproste hulvatstvi a celkovy pristup speedpro k zakaznikum je opravdu originalni. Mylsim, ze mi ani nevadi, ze si zde nemohu nic koupit, protoze po teto zkusenosti uz ze speedpro nic nechci.
Sorry za ten roman