Geometrie

Re: Geometrie

Příspěvekod MiataTurbo » 27 led 2016, 16:37

A tam jsem zrovna nekoukal, musím to všechno nastudovat a udělat si v tom pořádek :D Pravdu máš, využít to musím :D Díky!
Miata 1992 1.6 turbo-fun
GReddy original turbo kit

Mini Cooper S R56 235whp
Uživatelský avatar
MiataTurbo
 
Příspěvky: 90
Registrován: 31 bře 2014, 16:41

Re: Geometrie

Příspěvekod mojžo » 22 bře 2016, 21:31

Bol som dnes ladiť geometriu a dal som ju nastaviť podľa hodnôť ktoré som tu vyčítal.

Auto jazdí SUPER!! akože... normálne som tam nechal staré auto a dali mi iné a oveľa lepšie.
Smerovú stabilitu drží nenormálnu, zábavné je kopcom, normálneže prečo som to vlastne skôr neurobil?

Sorry za retardovanú fotku, ale zle som to odfotil a následne som stratil ten papier : - ))
Přílohy
mx5 geo.jpg
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Geometrie

Příspěvekod TeeJay » 23 bře 2016, 01:05

Na geo se chystám příští týden, tak to jsem teda zvědavej na výsledek :)
Jen si úplně nejsem jistej, jaká bude cesta do servisu, když si excentry vyměním doma sám. A jak dobře/špatně se budou měnit, ale to se všechno uvidí... :)

Jestli to fakt citelně zlepší vlastnosti, se uvidí, ale hlavně se těším, až konečně o víkendu přezuju na normální ne-tak-gumový gumy - letňáky :D

@mojžo
Ty hodnoty, co jsi po nich chtěl, jsou jaké přesně?
Následující jsem tu našel jako hlavní modlu geometrie MX-5, ale úplně mi nekoresponduje s tvým papírkem :D

Předek:
záklon: +4.5°
odklon: -1°
sbíhavost: 0

Zadek:
odklon: -1.5°
sbíhavost: 1/16"
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Geometrie

Příspěvekod vhml » 23 bře 2016, 09:09

Mojžo hlavně má vepředu strašně malý odklon. Ve vracáku to nebude moc fungovat. Chce to opravdu alespoň 1-1,5 st.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Geometrie

Příspěvekod Robo96 » 23 bře 2016, 09:18

po vymene excentrov si vies geo nastavit aj v garazi na provizornu hodnotu (podla toho ako moc sa s tym chces hrat aj na presno a potom len prekontrolovat v servise)

nastavenia geo od flying miata na bezne jazdenie

Front wheels:
Caster: 5.0 degrees
Camber: 1.0 degree negative (about 5 mm out at the bottom, per side)
Toe in: 1.6 mm (0.8 mm per side)

Rear wheels:
Camber: 1.5 degrees negative (about 8 mm out at the bottom, per side)
Toe in: 1.6 mm (0.8 mm per side)

popis ako si to zamerat v garazi:
http://www.miata.net/garage/alignment/
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Geometrie

Příspěvekod moah » 31 bře 2016, 20:23

Oživím to lehce,

dává se pomalu dohromady podvozek, silentbloky, excentry atd.. a přijde na řadu geometrie - vlákno jsem pročetl ale i tak, kde je možné si v Praze + blízké okolí nechat udělat geometrii. Někde kde znají mx5ky a budou schopní poradit, co je pro danou výšku, rozměr kol a další vhodné a budou tomu rozumět? Popř. ať je to klidně někdo ze členů, kdo se tím zabývá :)
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Geometrie

Příspěvekod michal80 » 13 dub 2016, 20:57

moah -

nedávno jsem renovoval límce pro p.Bezoušku - jsou to ty bráchové co jezdí czech drift series s baworákama. Mají i servis a lidi si je chválí, dělají spíše bmw, ale když jsem mu říkal že bych dojel na geo s mx5, tak žádný problém. Mají prý moderní geo, udělají to "na váhy" ? což nevím co je :)
Když si upravují auta a jezdí drifty, tak budou asi mít zkusenosti třeba se sníženým podvozkem atd..

tak je můžeš vyzkoušet, já tam asi taky pojedu až nahodím nový kola a excentry+sil. Jsou za prahou po D1 kousek.
http://www.autoservis-bezouskove.cz/
Impreza WRX hatch + S2000 AP1 + ex...MX5_NB_1,8_6.gang
Uživatelský avatar
michal80
 
Příspěvky: 69
Obrázky: 4
Registrován: 05 led 2016, 22:51
Bydliště: Benešovsko

Re: Geometrie

Příspěvekod moah » 14 dub 2016, 00:46

díky, vyzkouším jako alternativu.. dát auto na váhy znamená, že se postaví na čtyři váhy, kdy je pod každým kolem jedna a pak se (pokud je na podvozku možnost) nastavuje na každém rohu výška, aby nebylo např. a teď si ty údaje trochu vymyslím na nápravě na levém kole zatížení 230 kg a na pravém 260 kilo. Prostě aby auto bylo stejně pevně nohama na zemi :) Třeba se tak dá zjistit i pohnutá kastle, něco na podvozku a tak
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Geometrie

Příspěvekod buteo » 14 dub 2016, 06:06

Fakt se dá změnou výšky jednotlivých rohů změnit rozložení hmotnosti na kola/nápravy? Sem nevěděl ......
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: Geometrie

Příspěvekod michal80 » 14 dub 2016, 16:32

moah - aha, díky za info. A to se dovažuje i s řidičem, nebo bez?
Impreza WRX hatch + S2000 AP1 + ex...MX5_NB_1,8_6.gang
Uživatelský avatar
michal80
 
Příspěvky: 69
Obrázky: 4
Registrován: 05 led 2016, 22:51
Bydliště: Benešovsko

PředchozíDalší

Zpět na Kola, pneu a geometrie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron