Deníček slečny Nelly - NC 1.8 PRHT

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod Safa » 05 dub 2016, 22:57

Tak jsem prohledal papíry, co jsem dostal od Rottů a našel dokument se všemi servisními úkony, které byly na autě provedeny. Paní byla v servisu každý rok. Nicméně, tak jako tak vyměním motorový olej (cuká mi přejít z Castrolu na Valvoline, když ho furt všichni kolem mě tak chválí, případně Millers Oils) i brzdovou a chladicí kapalinu + olejový, vzduchový a palivový filtr. Plus doplnění šťávy do klimy. Převodovkový olej byl měněn v 81 000 km, teď mám na tachu cca 124 600 km, takže tento asi aktuálně měnit nemusím? Nebo radši jo??? Jo a co olej do diffu? Na ten jsem úplně zapomněl... Mám v této souvislosti uvažovat o vámi zde chválených Millerech???
Jo, a s mechanikem jsme se shodli, že auto zaslouží po osmi letech v provozu zajet na geometrii. Asi využiju služby pana Malíka v Hostivici. Pročetl jsem k tomu vlákno zde na fóru, ale jelikož jsem technický debil, tak mi to v hlavě udělalo ještě větší guláš. Proto položím dotaz hodný předchozí definice svých technických znalostí: existují nějaké univerzální ideální hodnoty na geo pro NC-1 (2008) se standardním podvozkem (bez úprav, přímo z továrny), používané jako daily car, bez závodních ambicí (vyjma občasného silničního násilí s lokální smečkou při výletech), v zimě na 16'' kolech, v létě na 17'' kolech??? Děkuji předem za radu.

EDIT: Tak jsem napsal do Millers Oils o radu ohledně motorového, převodovkového a diffového oleje přímo pro mou specifikaci, uvidím, co mi odpoví...
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod cafe-racer » 06 dub 2016, 10:28

Castrol : z lásky k motoru.
Co chceš víc ??
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod dopr » 06 dub 2016, 11:43

koukam, ze marketing funguje na lidi skvele :D
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod cafe-racer » 06 dub 2016, 13:29

Jak už jsem psal jinde, je úplně jedno co tam kdo leje když to splní výrobcem předepsanou specifikaci (kompletní, ne pouze viskozitní).
Otázkou je komu chceš nasypat prachy za marketing :-) a u mě je to už 20 roků Castrol. Jejich logo se mi líbí, prodkutová řada obsáhne všechny moje hobby vozidla / náplně... takže tak.
Do daily aut leju to co mi doporučí servis a neremcám, tam nemám potřebu sypat víc než musím.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod Safa » 06 dub 2016, 14:56

Tak na mě funguje marketing jen tehdy, když se v dané věci nevyznám. Pak dám rád na doporučení. ;)

Jinak od Millerů se mi ozvali velmi rychle, obchodní ředitel pan Vejvoda mi napsal následující (třeba to někomu v budoucnu pomůže, odpovídal přímo k mému konkrétnímu autu):

Pro převodovku i diferenciál použijte plnou syntetiku 75w90 – a to buďto Premium TRX Synth 75w90 http://www.millersoils.cz/trx-synth-75w90-gl4-5?c=84 nebo jeho vylepšenou verzi s nanočásticemi EE Transmission 75w90 http://www.millersoils.cz/ee-transmission-75w90?c=383 Celkem Vám stačí 3 litry.
Do motoru je co se tabulkových norem a specifikací týče přímá náhrada toho Castrolu náš Premium XF Longlife ECO 5w30 http://www.millersoils.cz/xf-longlife-eco-5w30 spíše již opět špičkový nano EE Longlife ECO 5w30 http://www.millersoils.cz/ee-longlife-eco-5w30?c=63 Lidé z MX fóra ale často spoléhají na technologicky nejpokrokovější oleje z řady Motorsport a to konkrétně CFS 5w40 NT http://www.millersoils.cz/cfs-5w40-nt?c=191 což je špičkový civilně-sportovní olej na esterové bázi + opět s nanočásticemi.
Pokud byste volil opět nějakou civilní 5w30, osobně bych ale nevolil A5 olej, který dělá slabší olejový film, ale poctivou XF Longlife C3 5w30 nebo EE Longlife C3 5w30. Pokud snad olej 5w30 občas doléváte, potom přejděte na 5w40 – Premium XF LOnglife 5w40 / EE Longlife 5w40 nebo právě již zmíněný sportovní CFS 5w40 NT.

Takže je to zase na mně... :D a :D
Každopádně to zúžilo otázku: vzít do motoru i převodovky (diffu) spíš tu klasiku, nebo "nano"? Co myslíte, co je lepší pro "daily car", který jezdí celoročně? A pak je tu ta věc A5 vs. C3. To vůbec netuším...
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod hospodský » 06 dub 2016, 16:01

Ten nanozázrak od Vejvody jsem měl v převodovce přesně 14 dní. Pokud nechceš, aby to řadilo i za studena doporučuju.
Die Kurvenstar
Uživatelský avatar
hospodský
 
Příspěvky: 459
Registrován: 28 črc 2014, 22:54
Bydliště: Valašské serpentiny

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod Safa » 06 dub 2016, 16:06

hospodský píše:Ten nanozázrak od Vejvody jsem měl v převodovce přesně 14 dní. Pokud nechceš, aby to řadilo i za studena doporučuju.

Máš pravdu, asi nad tím zbytečně moc špekuluju. Nechám to na servisákovi... :)

EDIT: Jinak děkuji všem, co se ozvali zde ve vláknu i přes SZ, za rady, tipy a postřehy. Jak ohledně provozních olejů a kapalin, tak i ohledně geometrie jsem teď o poznání chytřejší... ;)
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod Safa » 06 dub 2016, 17:21

Já vím, příroda se nedá porazit. Ale tohle prostě nasere... :)
Ještě včera večer byla Nella luxusní navoskovaná leštěnka, výsledek pondělní více než čtyřhodinové práce. A pak jsem k ní přišel před chvílí:

pyl.jpg

Stačilo k tomu málo: noční drobný déšť, začátek pylové sezony a dopolední sluníčko. A to nestojím pod stromy... :(
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod Fernie » 06 dub 2016, 17:49

Já tomuhle říkám zpackanej život. Já to radši meju jen jednou za čas, častěji dám péči okýnkům a světlům.
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod Safa » 06 dub 2016, 17:59

Fernie píše:Já tomuhle říkám zpackanej život.

Voe... ;)

No, stačilo patnáct minut, vlhká chlupatá rukavice a ručník z mikrovlákna. A vše je zase při starém. Ta carnauba vážně funguje... :D
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 186 návštevníků

cron