vhml - 1,8 NB s GT kitem

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: vhml - 1,8 NB s GT kitem

Příspěvekod vhml » 16 bře 2016, 16:09

Tak jak jsem psal, uvidíme po otestování. Zatím u prvního kusu zvoleno jen rádlování jako nejsnažší technologie výroby. Není pak problém udělat třeba tvarový svěrný spoj ( např. čtverec, ale stojí to prostě nějaký koruny navíc ). Stačí tam udělat čárku fixou, nasadit ,,GoPro" a bude se hned vidět co to dělá. Samozřejmě můžu klidně udělat na hřidele ozubení a do ramen je vyřezat drátořezem a bude to super. Jen to bude stát tolik, že to celý bude postrádat význam...
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: vhml - 1,8 NB s GT kitem

Příspěvekod PavelS » 16 bře 2016, 16:16

No...ale to je jen jeden problém...druhej je pevnost hliníku...

vhml píše:...Jen to bude stát tolik, že to celý bude postrádat význam...


Možná je tohle ten důvod proč se stabíky běžně nevyráběj na koleni :)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: vhml - 1,8 NB s GT kitem

Příspěvekod vhml » 16 bře 2016, 16:25

Tak když k tomu udělám nějaký promo a dám na to slušivou nálepku, tak to bude v pořádku? :lol:

Většina ,,tuningových" stabilizátorů je takhle dělená s ramenama z hliníku, protože ohýbat to v nesériové výrobě je problém.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: vhml - 1,8 NB s GT kitem

Příspěvekod PavelS » 16 bře 2016, 16:36

To bych neřekl že pomůže :lol:

Většina...já neviděl ani jeden takovejhle a to docela řeším už dlouho stabíky... :) Samo tím neříkám, že se nemusej dělat (i když mě to překvapuje).
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: vhml - 1,8 NB s GT kitem

Příspěvekod Andre_fux » 16 bře 2016, 17:02

Jak napsal PavelS, také jsem nikdy takový stabilizátor neviděl u osobáků ( po lehkém googlování frantíci s lvíčkem je používali podobné).

Každý zná jistě rozní tyč u Tatrovky :))

04_odpruzeni-1_torzni-tyce.png


Ale všichni do jednoho mají svěrý spoj jen k tomu aby jim to drželo na té kulatině a do jednoho se síla (krouticí moment) přenáší přes tvarovyý styk. Né nadarmo v těch tuningových kšeftech prodávají stabilizátory takové jaké prodávají. Tady je hooodně drahá výroba aby to fungovalo (tvarový spoj). AS jak všichni ví, tak svěrné spojení není pevnostní spoj!! Navíc ten kroutící moment nebude zrovna malý... Mnohem levnější je nechat naohýbat potřebnou kulatinu.

Jak jsem ti psal na FB, nápad dobrý a na provedení to chce ještě zapracovat.. Ale pak se obávám, že se s cenou dostaneš na částku podobnou za kterou se prodávají ověřené stabíky od firem co to dělají.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: vhml - 1,8 NB s GT kitem

Příspěvekod PavelS » 16 bře 2016, 17:12

NAšel sem po googleni taky takovýhle provedení, ale je tam tisícihran aby to neproklouzlo no...

https://www.racingsprings.com/PREMIUM-K ... /Store/289
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: vhml - 1,8 NB s GT kitem

Příspěvekod vhml » 16 bře 2016, 17:52

Pokud víš o někom, kdo tu pružinovku dokáže naohýbat a následně zakalit tak aby se to nezkroutilo všema směrama , tak sem s ním, bylo by to samozřejmě o dost levnější. Silný stabíky na škodovku stojí kolem 1500/kus. Ale nesehnal jsem nikoho kdo by uměl naohýbat takový průměr, nebo se chtěl zabývat pár kusama.

Ale jak jsem psal výše, teď je to jenom pokus o nejsnazší řešení. Nebude-li to dostatečně, předělá se to na tvarový spoj. V tom nevidím sebemenší problém.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: vhml - 1,8 NB s GT kitem

Příspěvekod Andre_fux » 16 bře 2016, 18:51

asi není problém zkusit oslovit pružinárny v okolí.. Ale nemám na to čas abych byl upřimný. Už i bez toho foru obětuji času více než bych chtěl.

Není lepší hned na začátku udělat spoj s tvarovým spojením rovnou? A mít to udělané na první dobrou OK. Navíc to ani není problém si napočítat zda je to vše OK, pak i otestovat kolik ten spoj má únosnost.

EDIT: Pokud ten spoj napočítaný máš, tak ignoruj to co jsem psal.. Ale takto od pohledu mi nepřijde ten spoj dostatečně pevný aby to dal pouhým třením.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: vhml - 1,8 NB s GT kitem

Příspěvekod vhml » 26 bře 2016, 19:22

Máme za sebou první závod sezony. Díky podpoře ELITu jsme nasadily stavitelné tlumiče KYB AGX, které fungují výtečně. Bohužel se cestou někam zatoulaly polepy, tak jsem je jen všude chválil ústně :-)

P_20160319_161125.jpg
P_20160322_210031.jpg

Během závodu jako tradičně zapršelo, takže po první jízdě, kde jsem zajel absolutně nejrychlejší čas závodu, už jsem se jenom propadal. Nakonec až na 6.místo absolutně a ,,jenom" vítězství ve skupině. :) Zkoušeli jsme i na vodu nasadit Nankangy NS-2R TW120 ale i přes zesilující déšť nebyly lepší než hladký slik. Ve výhodě byly tak maximálně první minutu, kde fungovaly lépe a pak konstatně dál. Zatímco sliky zkraje nefungovaly, ale pak se i na vodě byly schopny trochu ohřát a ke konci pokud nechytaly akvaplaning tak vesele lepily skoro jak na suchu.

Stabíky taky celkem sklidily úspěch. Auto je znatelně tvrdší a velmi rychle reaguje na volant. Zadek funguje bez výhrad. Předek se občas pootočí když to dostane vyloženě ránu. Budem to tak muset přefréznout na tvarovej spoj. I tak to ale bylo znatelně tužší, než když jsme tam vrátily sériový :-)

Průser bohužel nastal cestou domů, kdy se zřejmě rozpadlo olejové čerpadlo a motor ztratil tlak a přišel jsem na to až doma ráno. Jak dlouho to jelo bez tlaku je otázka. Sháním tak olejové čerpadlo ( ideálně z VVT motoru ).

Onboard zevnitř https://www.youtube.com/watch?v=KxNVq9OYa5c
Onboard z tlamy chladiče ( kde řidí táta, mě už pršelo moc ) https://www.youtube.com/watch?v=dVjjhFaVtoY
Posumavsky_slalom_CUP_2016_Janovice-img_0XWyI.jpg
P_20160325_110712.jpg
Naposledy upravil vhml dne 26 bře 2016, 23:28, celkově upraveno 3
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: vhml - 1,8 NB s GT kitem

Příspěvekod Winie » 26 bře 2016, 22:52

vhml píše:Máme za sebou první závod sezony. Díky podpoře ELITu jsme nasadily stavitelné tlumiče KYB AGX, které fungují výtečně. Bohužel se cestou někam zatoulali polepy, tak jsem je jen všude chválil ústně :-)

P_20160319_161125.jpg
P_20160322_210031.jpg

Během závodu jako tradičně zapršelo, takže po první jízdě, kde jsem zajel absolutně nejrychlejší čas závodu, už jsem se jenom propadal. Nakonec až na 6.místo absolutně a ,,jenom" vítězství ve skupině. :) Zkoušeli jsme i na vodu nasadit Nankangy NS-2R TW120 ale i přes zesilující déšť nebyly lepší než hladký slik. Ve výhodě byly tak maximálně první minutu, kde fungovaliylépe a konstatně dál. Zatímco sliky zkraje nefungovaly, ale pak se i vodě byly schopny ohřát a ke konci pokud nechytaly akvaplaning tak vesele lepily skoro jak na suchu.

Stabíky taky celkem sklidily úspěch. Auto je znatelně tvrdší a velmi rychle reaguje na volant. Zadek funguje bez výhrad. Předek se občas pootočí když to dostane vyloženě ránu. Budem to tak muset přefréznout na tvarovej spoj. I tak to ale bylo znatelně tužší, než když jsme tam vrátily sériový :-)

Průser bohužel nastal cestou domů, kdy se zřejmě rozpadlo olejové čerpadlo a motor ztratil tlak a přišel jsem na to až doma ráno. Jak dlouho to jelo bez tlaku je otázka. Sháním tak olejové čerpadlo ( ideálně z VVT motoru ).

Onboard zevnitř https://www.youtube.com/watch?v=KxNVq9OYa5c
Onboard z tlamy chladiče ( kde řidí táta, mě už pršelo moc ) https://www.youtube.com/watch?v=dVjjhFaVtoY
Posumavsky_slalom_CUP_2016_Janovice-img_0XWyI.jpg
P_20160325_110712.jpg

Chval hlavně mě :D . Kdybych věděl že si odtud, nemuseli jsme si celou komunikaci ustavičně vykat :D

Škoda toho dlouhýho čekání, ale aspoň máš jistotu, že jsou ješte teplé z továrny v Japonsku ;)

Pak poreferuj jak fungují
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků

cron