Mazdu 3 MPS měl brácha, než přešel na osmiválec od BMW, co umí spalovat zadní gumy.
První věc - MPS bylo ve spoustě případů prostě rychlejší. Velkej motor s turbem uměl potrápit i Eva. Samosvor fungoval parádně. Při prudké akceleraci to ale s volantem dělalo divy, člověk to musí fakt držet. Podvozek s oem kolama na nízkejch pneumatikách na český silnice poměrně tvrdej (to říkal i člověk, co v té době jezdil s BMW e91 na RunFlatech!). I přes to nepohodlí to ale na okreskách fungovalo jako máloco a člověk občasnou ránu do zadku vydržel.
Největší plus? To auto je nenápadné, málokdo ho zná a prakticky každej ho podcení... a pak ho to zpráská jak psa.
Audio skvělé, interiér kvalitou průměr. Při nájezdu 70tisíc (kdy se prodávalo) pořád nic nevrzalo, ačkoliv byla většina plastů dost tvrdá.
Druhá generace MPS nemá prakticky žádnou přidanou hodnotu proti té první. Osobní se mi víc líbí první a šel bych do ní znovu.
Špatné je, že si dost drží cenu. (v roce 2012 prodáno s nájezdem 70kkm za asi 250 tisíc - dnes stojí pořád stejně, často i víc, jelikož kusů s rozumným nájezdem ubývá)
Dobré je, že si dost drží cenu.
Trochu se bojím, jak na tom budou v dnešní době s kvalitou. Je to auto vybízející k jíznímu stylu "retard" a je potřeba se k němu chovat. Nejsem si jistej, že to u všech majitelů dostává potřebnou péči.
Spotřeba při hóódně klidné jízdě 8-9l. Jinak počítat s 11-13l ve svižném módu. Na okruhu klasicky 25+
Díky kamarádovi v autopůjčovně už jsem měl možnost projet Megane RS Cup, Astru OPC atd., ale nic ve mě nezanechalo tak silné dojmy, jako soužití s tím syrovým, neotesaným japoncem.
VŘELE DOPORUČUJU a až si ho někdo koupí, musí mě svézt. Ačkoliv mám teď prakticky neomezeně k dispozici 420hp na zadek, tak mi tenhle předohrab strašně chybí a hrozně hrozně moc bych v tom chtěl zase sedět.