Přidám se s troškou do mlýna. Swifta Sport sem měl půjčenýho jen asi na den, tak to spláchnu nejrychleji. Je to malý mrštný autíčko, výkon tak akorát, podvozek působí velice robusně, takže ho i přes jeho (docela) tuhost moc netrápí díry. Motor točivý a celkem mrtvo dole, takže klasickej japonec. Na spotřebu to moc neni, to uměj jinde líp, ale to jen tak na okraj. Co se mi na Swiftu hodně líbí je ta jednoduchost, která na mě dejchne z kterýhokoliv kousku auta. Někdo může nazvat ineriér třeba strohý, nebo laciný, ale pro mě je výhoda třeba to, že abych si vyměnil žárovku, tak nepotřebuju vycvakat 50 plastovejch zobáčku, abych se tam dostal. Prostě feeling 90 let, tak trochu jako ještě donedávna v subaru. Vůbec by mi tohle auto nevadilo jako zimní/druhé auto, pokud mi nakonec nejebne a nekoupim nějakej zadohrab se svorem..
Mini Coopera mám doma. Sice na blbnutí tu nejblbější verzi (86kw, cabrio), ale i v "S" jsem se svezl, tak popíšu své pocity. Abych to neprodlužoval, jízdně je pro mě Cooper jedna z nejlepších (moderních) předokolek. Podvozek krásně hravej a pohotovej, přesné a ostré řízení, slušná převodovka a při ubrání plynu v zatáčce hází zadkem jak Peugeot 205gti! Beze srandy se stim dá lítat do krátkejch zatáček bokem beze strachu, že to plynem pošleš někam do škarpy. Hodně dělá taky volba pneu, moc lepivejma tomu spíš uškodíš. "S" jede jak sviňa, ale jestli jde i o cenu, nepodceňuj ani základní 86kw motor (NE Cooper ONE!), je velice povedenej! Dole o tichej jak beránek a od 4tis se krásně splaší a vyloudí i roztomile obhroublej zvuk..
Dynamika našeho cabria je vzhledem k papírovým údajům až nečekaná. Podvozek S je už docela dost tvrdej, občas to odskakuje. Základní je na tom pochopitelně líp, ale pořád žádná houpavka- cca podobně jak ten swift.
Nedostatky: PŘÍŠERNĚ vrzající a skřípající interíer a to ve všech generacích, včetně té aktuální. Všechny rádoby chromy jsou plastové a tvrdé, což ve spojení s tuhým podvozkem spustí po čase neopakovatelný koncert, který na rozbitých okreskách připomíná starou Karosu. Řešit to jde částečně průběžným dotahováním, zesílením rádia a soustředěním se na povedenej koženej volant, kterej naštestí neskřípe.
Celkově je celej interiér hlavně o stylu a praktičnost nebo ergonomie šla až na druhou kolej a třeba budíky uprostřed se mě moc nelíběj. Naštěstí otáčkoměr, který je normálně za volantem má dole malej display, kde můžu sledovat rychlost a na ten talíř uprostřed koukat nemusim.
Teď ke spolehlivosti: Nic moc, ale asi půjde spiš o konkrétní kus. Mám ho 3 roky, rok 2008, najeto za tu dobu cca 25tisíc (130 celkem) a za tu dobu: Praskla polosa, přestala fungovat vodní pumpa, odešel altík a věčně se strácí voda, což je chronická nemoc cooperů, kvůli debilně navržený nádržce. Poloosu a pumpu bych přisoudil zanedbané údržbě předchozího majitele, oboje se stalo takřka hned po koupi a poloosa možná už byla předtím svařovaná. Celkově je docela málo druhovýroby, ale ty nejdůležitější věci seženeš, byť ne zrovna lacino. Motor je tam dost nahňácanej (auto je o 30cm kratší než miata a to je tam místo pro 4 lidi
), takže se musí kvůli většině věcí odstrojovat. Maj to sice docela dobře vymyšlený, že se snadno sundá celej přední nárazník, chladič a výztuha, ale když máš klimu, tak se stejně cpeš přes ní, nebo jí pokaždý vypustíš..
No trochu jsem se rozepsal. Za mě má Cooper to nejduležitější (motor, jízda) perfektní, ale 90% ostatních věcí jsem ochotnej přetrpět jen kvůli tomu jak jezdí..
Swift je mému srdci bližší, ale Cooper jezdí líp..