Obytné auto

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: Obytné auto

Příspěvekod IvanGS » 23 lis 2015, 11:33

To na odkazu je 4x4. Na první pohled vypadá krásně, ale ještě by na ní bylo dost práce. Vestavba je dělaná dávno, sice bez kompromisů, takže se tam vešel i samostatný WC a sprcháč kombinovaný se sedací vanou, na druhou stranu je na nábytku místy plíseň, převrtávané díry atd. Ale s tím by šlo určitě něco udělat. Zvenku a motoricky vypadá auto dokonale, ale pod dodělávanými kryty je vidět koroze, i když nic strašného. Myslím, že z toho auta by šel udělat s relativně malou námahou skvělý stylový obytňák. 4x4 verze se dělala, ale otázka je, co to udělalo s hmotností... Přikládám ještě pár fotek.

Psal jsem, že máme namontovaný plyn. I že jsou ošetřené dutiny a spodek a postel je posunutá dozadu. Místa na vestavbu tam teď máme pole původních plánů, po jedné straně dřez, odkládací prostor, lednice a skříň o celkové délce 110 cm s možností rozšíření výklopným stolkem o 30-40 cm. Na druhé straně "linka", skříňka a chemické WC, dohromady 65 cm + 2x 30-40 cm výklopné stolky. Část s vařičem na bočních dveřích umožní vaření i zvenku, třeba pod markýzou. Mezi sedačkami bude bouda pro psa, nad ní kombinovaná polička/odkládací prostor s výsuvným stolkem cca 50 cm dozadu do obytné zóny. Postel je také výš než dřív, asi se pod ní vejde přídavný Temelín (baterka, nabíječka, měnič...) takže kufr zůstane stále stejný.

S instalací LPG byl trochu problém, nakonec se použily některé původní LPG komponenty, něco se vyrobilo, vše řídí elektronika. V sobotu jsme jeli do Prostějova, včera zpět, asi 350 km. Ve Vysokém Mýtu jsme dotankovali a cestou zpět u stejné pumpy zase. Řídila Drákula, pod stovku na okreskách skoro nešla a po dálnici 110-120km/h. Spotřebu jsme spočítali na 20,4 l/100 km, plyn stál 12,90 za litr, přepočteno na benzín vychází spotřeba 9 litrů na sto. Plyn se ale bude po 1000 km seřizovat a spotřeba půjde dolů. A hodně dělá styl jízdy, využívání hmoty auta a když pojedeme i trochu pomaleji, spotřeba půjde hodně dolů. Na druhou stranu bude auto s vestavbou těžší, ale myslím, že výsledná spotřeba přepočtená na benzín bude 8-9 litrů, což je dobré. No a je to jachta - motor není slyšet, tak pohodlná křesla nemáme ani doma, sedí se vysoko, výhled perfektní, dokonalá relaxace...:-).

A víte, co je nejlepší? Že ten VAN nekonkuruje Mazdě. Jsou to dvě naprosto rozdílná auta, pro jiné akce i styl jízdy, dva různé světy...
Přílohy
s-l1600 (13).jpg
s-l1600 (9).jpg
1989_Chevrolet_Falcon_Van__38_.JPG
1989_Chevrolet_Falcon_Van__36_.JPG
s-l1600 (1).jpg
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Obytné auto

Příspěvekod IvanGS » 23 lis 2015, 12:06

Ještě pár fotek. Je až neuvěřitelné, jak komplexně si autor poradil s vestavbou, tehdy nebylo zvykem to všechno vtěsnat do dodávky. Určitě by to šlo dnes udělat lépe, hlavně postel a zadní koupelna, v té době nebyla výklopná umyvadla ani otočné WC, dnes se to dává i do společného prostoru se sprchnou, jsou různé mechanické zástěny, vzadu by mohla být koupelna i větší úložný prostor. Auto je zachovalé, když jsem viděl palubku, řekl jsem si, že zkusím sndat některá dřeva a podle stavu pod nimi uvidím, jestli je tam vrátím, chceme šetřit každé deko.
Přílohy
1989_Chevrolet_Falcon_Van__69_.JPG
s-l1600 (4).jpg
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Obytné auto

Příspěvekod Igor » 23 lis 2015, 14:46

4kolka je paradni,taky je otazka zakolik se nakonec proda.Cena muze skoncit nesmyslne vysoko.druha vec je dovoz do cr a vubec ouradovani s 25 let starym autem ktery se v evrope ani neprodavalo a jeste individualni vestavbou(jesi i to hraje roli).
Nicmene je k sezrani toje pravda.

Spotreba 8 benzinu je az ksmichu. Velika parada to auto..
Igor
 
Příspěvky: 323
Registrován: 05 led 2013, 12:19
Bydliště: Brno

Re: Obytné auto

Příspěvekod Mike » 23 lis 2015, 15:09

Ivan:
ad hmotnost:
U tak těžkýho auta s velkým motore ty kila nejsou tak znát. A to ani z pohledu spotřeby ani jízdních výkonů. A zbavit to auto toho dřevěnýho interiéru by byla fakt škoda. ;)
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Obytné auto

Příspěvekod Igor » 23 lis 2015, 16:25



klidne bych veril ze to v usa dostalo i znacky. A taky pravda,ze defakto holej podvozek + obri motor = k po*rani rychlost
Igor
 
Příspěvky: 323
Registrován: 05 led 2013, 12:19
Bydliště: Brno

Re: Obytné auto

Příspěvekod IvanGS » 23 lis 2015, 20:34

Mike píše:Ivan:
A zbavit to auto toho dřevěnýho interiéru by byla fakt škoda. ;)


Nemyslel jsem INTERIÉR, možná pár kousků na palubce, za podmínky, že to bude hezčí. Stejně si tam dřívka dávala každá vestavbová firma jak chtěla, zatím jsem nenašel 2 auta se stejným dřevem. Dalších několik kubíků poctivých fošen tam pochopitelně zůstane. Ale myslím, že to necháme tak, až to truhlář zrenovuje, bude to stylové a ladící ke zbytku cirkusu:-).

Co se týká hmotnosti, nevím, snad máš pravdu, ale v kopci je třeba pořádně přidat, aby motor ta kila vytáhl do kopce. Určitě máš pravdu v případě ustálené jízdy po rovině, tam se hmotnost neprojeví. Ale když jsem měl Porsche 928 s V8, tam to bylo skoro jedno, přidal se milimetr na pedálu a auto letělo do kopce stále stejně. Tady váží auto mnohem víc, má mnohem menší výkon, nicméně stejných 8 válců, které je třeba krmit. Uvidíme, určitě souhlasím, že hmotnost má mnohem menší vliv než těžká noha.
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Obytné auto

Příspěvekod Mike » 24 lis 2015, 10:33

Ok, to mi dává smysl...jak jsi psal o tom dřevu, odlehčení každého deka a jsme na miata foru, jsem nabyl dojmu, že chceš vyházet ten dekor.
Schválně si zkus změřit spotřebu až vyházíš současnej bordel a než zastavíš novej.
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Obytné auto

Příspěvekod IvanGS » 24 lis 2015, 17:50

Mike - v otázce spotřeby Ti dávám v tomhle případě za pravdu - ušetřená hmotnost se neprojeví, navíc z auta zmizí kilogramy ale přibudou metráky. Těch pár dřívek, už jsem sundal boční tykadla, část koberce (ale nahradí ho lino), dřevěné kaslíky v místech, kde bude nábytek, odhaduji to na 20 kilo (už předtím jsme vyhodili prostřední sedadla, ta jsou těžká, ale s nimi jsem ani nejezdil). Do plusu jde LPG, nábytek, spotřebiče, nádrže na vodu, plynová bomba, přídavný elektrický systém v čele s baterkou, nabíječkou, měničem, zásuvkami, přípojkami. A to nejsme u druhé nábytkové fáze (horní skříňky), která se třeba nebude konat, markýzy a boxu na střeše s kempingovým nábytkem...:-). Ale s hmotností máš pravdu, na dlouhých cestách se spotřeba moc nezmění, koneckonců většina dnešních obytných aut, i těžších, má motorizace 2-2,5 l a výkon do 150 koní, běžná rychlost kolem stovky včetně dálnic. A nebudeme moc jezdit do hor a zatáček, kde bych byl naštvaný, že nesedím v Mazdě nebo na motorce. Naštěstí tohle auto ukolébává a našeptává "zpomal, relaxuj, kochej se, užívej si tu atmosféru".
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Obytné auto

Příspěvekod cafe-racer » 24 lis 2015, 18:20

Jel jsi někdy s obytňákem 120 km/h ????
Zkus to ... :o pochopíš proč jezdí jak s hnojem.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Obytné auto

Příspěvekod IvanGS » 24 lis 2015, 22:23

Neměl jsem příležitost, ale 120 jsem jel s tím svým a je to normální, stabilní, jen - rychlejší. Chápu, že velká obytná auta to mají jinak a nejde asi jen o výkon, ale obytné dodávky typu Sprinter, Crafter atd. by s tím mít problém neměly. Nevím, nemám, nezkoušel jsem.
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků