Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod Jirka » 25 říj 2015, 20:58

Ostatně Tommy, kdybys chtěl srovnat NC vs NCFL, není problém se domluvit a sjet někde uprostřed, nemáme to tak daleko ;)

Ale obecně bych se asi držel Doprova návodu, když už bych do toho vrtal, tak se vším všudy...
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 565
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod cafe-racer » 26 říj 2015, 22:13

Dopr : pěkná tlumičová analýza ;)
Tlumiče jsem řešil na NC taky. Coby sváteční uživatel jsem to chtěl mít cost-optimized, ale nakonec mě v Bilsteinu ukecali : dlouhodobé provozování sériových tlumičů na snížených pružinách vede k předčasnému opotřebení tlumičů.
Tak jsem dal rovnou B8 a spokojenost.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 842
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod Jirka » 27 říj 2015, 09:04

Nehodil by se ti Tommy notabenexův set? viewtopic.php?f=6&t=3289
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 565
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod tomybandit » 27 říj 2015, 10:04

Diky moc chalani.....som myslel ze tie pruziny by to vyrieslili ale je pravda ze to by xcelo aj tie tlmice, ale diky moc za rady...premyslim to a uvidime ;)
Punk´s Not Dead
Uživatelský avatar
tomybandit
 
Příspěvky: 373
Registrován: 01 čer 2014, 10:20

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod dopr » 27 říj 2015, 11:13

Vzdycky je lepsi k tomu sladit i tlumice, ale da se najit kompromis i s origo tlumici a patricnymi pruzinami. Zvlaste pak u OEM BIlsteinu bych se kombinace s Eibach Pro Kitem (Mazdaspeed set) nebal.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod willy2.0 » 31 říj 2015, 15:00

Já to trošku dám do správné roviny, ikdyž má dopr pravdu, hodí se napsat a doplnit, že Bilstein nebo Eibach nabízí kity, které obsahují již Bilstein tlumič a e Eibach pružinu a v tomhle případě bych doporučil hotovou sadu -B12- což doporučuje i dopr...který to, ale zvlášt objednává nebo teda doporučuje.. Což mi přijde škoda, protože jestli někdo má (já např.ano) dodavatele na podvozky a jednotlivý časti od Bilsteinu, tak se dostaneš třeba u řady B12 (komplet 4 tlumiče a pružiny) na hodně hezkou cenu. Určitě to vyjde lépe, než když řešíš jednotlivě B8 tlumiče a pak pružiny Eibach nebo jiné (které nemusí fungovat nakonec v celku). Takže znovu píšu, tihle dva vyrobci spolu spolupracují a navzájem nabízejí stejné kity...A co je hlavní, hezky to funguje.

Kdo to s ježděním myslí nějak víc vážné a chce sem tam miatu potrápit na okruhu, kopci apod (nechce to na okrsky vyloženě a i kochačky) doporučím pak řadu B14 a vejš.

Vše ostatní je vyloženě na okruh (HR, KW)-tvrdší, nebo nefungující shit. Ano, dali by se i Koni tlumiče s kratší pístnicí a nějaké ne-moc tvrdé pružiny (eibach). Ale na co, když už je něco vymyšlené, vyzkoušené , testované, fugující...Ale lidi někdy rádi vymýšlejí něco, co už je vymyšlené.

pozn.pod čarou. Já teda nevím za kolik ten maník, co prodává svůj setup může mít ten Ohlins. Ale pokud jde o road and track setup (asi nejspíš a jedině) pak je MOC cena dvakrát větší jak např.u setupu Bilsten B14 (který naprosto skvěle funguje už a můžeš si ho přizpůsobit slušně) a přitom tam nevidím rozdíl nějaký větší ve funkčnosti, vyhodí peníze z okna.. Leda by to koupil okolo 20-25tis, za což se dá B14 řada už sehnat. Jinak řada B16, která je v nastavení variabil jako ten Ohlins, vychází rovněž levněji nežli ten Ohlins. Ale tohle už jsou fakt docela profi podvozky - bude ti to muset někdo nastavit, sám to podle mě budeš nastavovat dlouho, ikdyž cit pro auto budeš mít to mi věř. A další otázka je, zda to má smysl a poznáš to upotřebíš vůbec pak. Já osobně bych ho nepotřeboval ani na kopec ani na okruh (hobby) tam i B14 stačí až až (kort když chceš pořád i sem tam na okrsku, do normál do provozu). A jak píšu výše... na ty okrsky a sem tam svižnou rychlou jízdu ta B12 stačí naprosto s přehledem pro 90 procent lidí...i mě, pokud bych to neměl na kopce apod.kam bych teda Miatu netahal rozhodně nikdy (B14 si dovedu představit na rychle předokole s kterou budu jezdit kopce)...B12 stačí i na M3 když na to přijde-opět zkušenost a to jsem s tím jezdil i na okruhu a stačilo.

...Ohlins je aura značky , která je zajímavá v oblasti rally třeba pro mě, ale i tam bych dal přednost u -Enka- domácímu protlumu ve verzi top race 3...který vyjde levněji a funguje obdobně, bezvadně. Platíš zkrátka značku dost v tomhle případě. A kupovat to jen proto, že je to Ohlins nemá smysl. A otázka je zda to vyuzijes vůbec. Můj názor, zkušenost čistě a prostor pro debatu případně..

Bilstein (eibach) je z hlediska poměru cena-výkon. Po letech co jsem vyzkoušel a měl zkušenost naprosto bez konkurence v mejch očích. Vše ostatní bud nefunguje, nebo je tvrdé, nebo je to pro normál potřebu zcela zbytečné (ohlins zrovna) - samozřejmě nevím přesně , na co to ten kluk chce a kde má v plánu jezdit, jestli jsou to nějaký vytrvalostní okruhový závody a to auto se na okrsku nedostane vůbec...budiž. Pak taky, at si zjistí kolik stojí repase toho podvozku třeba apod.
Maximum Atack"
willy2.0
 
Příspěvky: 370
Registrován: 04 úno 2011, 20:07

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod tomybandit » 08 čer 2016, 08:55

Ahojte,
ked tak porovnavam NC-cko s inymi autami typu SLK, Z4, Z3, TT, ale aj z beznymi autami, mam pocit ze tu medzeru medzi kolesom a blatnikom ma oproti nim velmi velku. Ale naopak svetlu vysku co som porovnaval tak bola plus minus rovnaka. Je to mozne alebo sa mi to iba zda a zle som to pozeral??? Je to tak ze to auto proste tak urobili z velkymi medzerami?
Znizenim auta by sa to vyriesilo, ale svetla vyska pojde tiez dole. A este nieco. Aka je minimalna svetla vyska, aby sa s tym dalo parkovat aj na obrubnikoch, jasne ze nie na 20 cm obrubnikoch,heh :)
Diky moc
Punk´s Not Dead
Uživatelský avatar
tomybandit
 
Příspěvky: 373
Registrován: 01 čer 2014, 10:20

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod Gomez » 23 bře 2017, 13:30

Kluci, když to tu tak čtu..raději se (blbě) zeptám..budou sedět tlumiče a pera z NCFL na NC bez nutnosti dalších úprav? O rozdílnosti podvozku jsem četl, jen jsem teď na pochybách. Díky!
Jedinečnost každé přítomnosti se neustále obětovává nějaké budoucnosti..
NB 12/1999 - 1.6 - ex
NC 12/2005 - 2.0
Uživatelský avatar
Gomez
 
Příspěvky: 318
Obrázky: 19
Registrován: 25 dub 2014, 17:37
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod Gomez » 19 dub 2017, 14:58

Fakt nikdo, kdo by mě ujistil (páč to ví), že mohu bez problému zaměnit NCFL podvozek za aktuální na mém NC? Termín koupě se blíží a nerad bych měl pak doma zbytečný podvozek. V mazdě mi neporadili :roll:
Jedinečnost každé přítomnosti se neustále obětovává nějaké budoucnosti..
NB 12/1999 - 1.6 - ex
NC 12/2005 - 2.0
Uživatelský avatar
Gomez
 
Příspěvky: 318
Obrázky: 19
Registrován: 25 dub 2014, 17:37
Bydliště: Jindřichův Hradec

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků