od willy2.0 » 31 říj 2015, 15:00
Já to trošku dám do správné roviny, ikdyž má dopr pravdu, hodí se napsat a doplnit, že Bilstein nebo Eibach nabízí kity, které obsahují již Bilstein tlumič a e Eibach pružinu a v tomhle případě bych doporučil hotovou sadu -B12- což doporučuje i dopr...který to, ale zvlášt objednává nebo teda doporučuje.. Což mi přijde škoda, protože jestli někdo má (já např.ano) dodavatele na podvozky a jednotlivý časti od Bilsteinu, tak se dostaneš třeba u řady B12 (komplet 4 tlumiče a pružiny) na hodně hezkou cenu. Určitě to vyjde lépe, než když řešíš jednotlivě B8 tlumiče a pak pružiny Eibach nebo jiné (které nemusí fungovat nakonec v celku). Takže znovu píšu, tihle dva vyrobci spolu spolupracují a navzájem nabízejí stejné kity...A co je hlavní, hezky to funguje.
Kdo to s ježděním myslí nějak víc vážné a chce sem tam miatu potrápit na okruhu, kopci apod (nechce to na okrsky vyloženě a i kochačky) doporučím pak řadu B14 a vejš.
Vše ostatní je vyloženě na okruh (HR, KW)-tvrdší, nebo nefungující shit. Ano, dali by se i Koni tlumiče s kratší pístnicí a nějaké ne-moc tvrdé pružiny (eibach). Ale na co, když už je něco vymyšlené, vyzkoušené , testované, fugující...Ale lidi někdy rádi vymýšlejí něco, co už je vymyšlené.
pozn.pod čarou. Já teda nevím za kolik ten maník, co prodává svůj setup může mít ten Ohlins. Ale pokud jde o road and track setup (asi nejspíš a jedině) pak je MOC cena dvakrát větší jak např.u setupu Bilsten B14 (který naprosto skvěle funguje už a můžeš si ho přizpůsobit slušně) a přitom tam nevidím rozdíl nějaký větší ve funkčnosti, vyhodí peníze z okna.. Leda by to koupil okolo 20-25tis, za což se dá B14 řada už sehnat. Jinak řada B16, která je v nastavení variabil jako ten Ohlins, vychází rovněž levněji nežli ten Ohlins. Ale tohle už jsou fakt docela profi podvozky - bude ti to muset někdo nastavit, sám to podle mě budeš nastavovat dlouho, ikdyž cit pro auto budeš mít to mi věř. A další otázka je, zda to má smysl a poznáš to upotřebíš vůbec pak. Já osobně bych ho nepotřeboval ani na kopec ani na okruh (hobby) tam i B14 stačí až až (kort když chceš pořád i sem tam na okrsku, do normál do provozu). A jak píšu výše... na ty okrsky a sem tam svižnou rychlou jízdu ta B12 stačí naprosto s přehledem pro 90 procent lidí...i mě, pokud bych to neměl na kopce apod.kam bych teda Miatu netahal rozhodně nikdy (B14 si dovedu představit na rychle předokole s kterou budu jezdit kopce)...B12 stačí i na M3 když na to přijde-opět zkušenost a to jsem s tím jezdil i na okruhu a stačilo.
...Ohlins je aura značky , která je zajímavá v oblasti rally třeba pro mě, ale i tam bych dal přednost u -Enka- domácímu protlumu ve verzi top race 3...který vyjde levněji a funguje obdobně, bezvadně. Platíš zkrátka značku dost v tomhle případě. A kupovat to jen proto, že je to Ohlins nemá smysl. A otázka je zda to vyuzijes vůbec. Můj názor, zkušenost čistě a prostor pro debatu případně..
Bilstein (eibach) je z hlediska poměru cena-výkon. Po letech co jsem vyzkoušel a měl zkušenost naprosto bez konkurence v mejch očích. Vše ostatní bud nefunguje, nebo je tvrdé, nebo je to pro normál potřebu zcela zbytečné (ohlins zrovna) - samozřejmě nevím přesně , na co to ten kluk chce a kde má v plánu jezdit, jestli jsou to nějaký vytrvalostní okruhový závody a to auto se na okrsku nedostane vůbec...budiž. Pak taky, at si zjistí kolik stojí repase toho podvozku třeba apod.
Maximum Atack"