Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod tomybandit » 21 říj 2015, 15:23

Ahojte.
Docital som sa ze NC ma iny podvozok ako NCFL. Ten by mal mat podvozok Bilstein.
Ako zistim ake pruziny (vyska) je pouzita u NC a ake pruziny su pouzite u NCFL?
Kde sa daju kupit a aku znacku odporucate.

Diky moc
Punk´s Not Dead
Uživatelský avatar
tomybandit
 
Příspěvky: 373
Registrován: 01 čer 2014, 10:20

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod Jirka » 21 říj 2015, 18:29

Ahoj Tommy,

ano, hodně jsem četl, že podvozek NCFL verze je lepší, než u NC, ale chápal jsem to jako základ vs. základ. Pokud vím, tak u NCFL byly Bilsteiny až ve verzi Sport (což nemám :)

Nikde jsem se ale nedočetl, a zajímalo by mne, jak si stojí NCFL ve srovnání s NC Expression, kde Bilsteiny byly...
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 565
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod dopr » 21 říj 2015, 20:42

Tak tak. Bilsteiny ma i NC Expression - mam je :-)

Odesláno z mého LT22i pomocí Tapatalk
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod tomybandit » 22 říj 2015, 08:17

Vychadzal som z tohto clanku
http://www.autickar.cz/clanek/kupujeme- ... dil-prvni/

a z tohto videa : Cas 1:00
http://www.autoweb.cz/mazda-mx-5-2-0i-couperoadster-cz/

Jednoducho by som potreboval dosiahnut aby NC mala ten podvozok co NCFL a teraz neviem ci su aj tlmice ine aj pruziny, alebo iba tlmice a pruziny su tie iste.

Diky moc
Punk´s Not Dead
Uživatelský avatar
tomybandit
 
Příspěvky: 373
Registrován: 01 čer 2014, 10:20

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod dopr » 22 říj 2015, 08:30

Nemyslim si, ze by zmeny v nastaveni podvozku NCfl byly buhvi jak zasadni. Tady je vycet:
Chassis Upgrades
The front suspension geometry was revised by altering the ball joints’ vertical pivot position, lowering the height of the front roll centre by 26 mm
Decreased fluctuations in vertical load on the outer wheel when cornering so that roll movement caused by steering input is now more linear
New suspension tuning for even more precise reaction to steering input
Yaw and roll feel more natural for a higher quality ride
Tyre pressure monitoring system now available in most markets
Dynamic stability control (DSC) now standard in most markets
Zdroj: http://www.roadster-nc.com/2013/08/the- ... elift.html

Co se tyce svetle vysky, auto je mozne bez problemu snizit kratsimi pruzinami. Vseobecne doporucovana varianta k OEM tlumicum (vcetne Bilstein) je Eibach Pro Kit E10-55-010-01-22, coz jsou stejne pruziny, jake Mazda nabizela za priplatek co by Mazdaspeed pruziny.
Pokud chces vetsi snizeni, jsou tu dalsi moznosti (H&R, Tein atd...)
P.S. Na jare budu davat H&R set (-40mm) k dispozici.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod hospodský » 22 říj 2015, 16:41

Jeste bych dodal, ze je potreba si u pruzin pohlidat jestli jsou pro softtop/prht. Tam rozdil je- jiny "spring rate" a mozna i delka kvuli vaze.
Die Kurvenstar
Uživatelský avatar
hospodský
 
Příspěvky: 459
Registrován: 28 črc 2014, 22:54
Bydliště: Valašské serpentiny

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod dopr » 23 říj 2015, 08:30

Pravda, pravda. Na to je treba si dat pozor.
Treba Eibach ale na uvedeni PRHT zareagoval pruzne a upravil spring rate zadnich pruzin tak, aby byllo mozne je pouzit na obe varianty:
http://eibach.suspensiondirect.co.uk/Ei ... 2_2426.jsp
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod tomybandit » 23 říj 2015, 09:38

dopr
presne ako pises...ja som praveze auto vobec nechcel znizovat, respektive nechcem davat ine pruziny preto aby bolo auto nizsie, aby lepsie vyzeralo-
Skor mi ide o to co som sa docital aby bolo auto stabilnejsie, nehupalo sa.
Preto nechcem moc vymyslat aby som nepominal vela penazi a nakoniec zistil ze som ten podvozok este viac rozhasil ako bol povodne.
Asi som ten clanok aj to video zle pochopil...ja som len xcel aby som na svojom NC mal ten isty podvozok ako je na NCFL a auto ziskalo vlastnosti NCFL ;)

Moc sa tomu nerozumiem chalani, potrebujem polopate to vysvetlit ;)
Aky je rozdiel medzi tymito dvoma sadami pruzin?
http://eibach.suspensiondirect.co.uk/Ma ... pe-1.8.jsp

A toto znamena o kolko su nizsie tieto pruziny oproti seriovym ktore su na aute?..to znamena ze budu nizsie o 3 cm ano?
Lowering Front: 30-35 mm
Lowering Rear: 30 mm

A este jedna vec myslite si ze osadenym tychto pruzin nizsich o 3 cm sa stane auto lepsie ovladatelne, menej hupave, alebo ziskam iba auto tvrdsie, lepsie vyzerajuce tym znizenim.

Diky moc ;)
Punk´s Not Dead
Uživatelský avatar
tomybandit
 
Příspěvky: 373
Registrován: 01 čer 2014, 10:20

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod Spider » 23 říj 2015, 09:51

Vo vseobecnosti plati, ze tvrdost auta viac ovplyvnuju tlmice, ako pruziny, tie maju na starosti viacmenej naklananie auta v zakrutach. Samozrejme, ze tvrdsimi pruzinami kusok auto stvrdne aj pri nerovnostiach, ale nie tak markantne, ako s tuhsimi tlmicmi. Ladenie podvozku je potom o najdemi suladu medzi tlmicmi a pruzinami.
Spider
 
Příspěvky: 286
Obrázky: 40
Registrován: 01 srp 2014, 16:46
Bydliště: Nitra

Re: Rozdiel podvozok NC vs NCFL (pruziny)

Příspěvekod dopr » 23 říj 2015, 10:23

Ja jsem toho nazoru, ze NC jede v podstate stejne jako NCFL. Presel jsem k NCcku po 6 letech v NB, se kterym jsem najel skoro 160 000km a ten skok v zabavnosti je minimalni. Stale je to skvele ridicske auto, takze resit, abych mel uplne stejne vlastnosti jako NCFL mi prijde trochu zbytecne, protoze co se podvozku tyce, tech zmen tam bylo pomalu.
Ano, je fakt, ze seriove NC je proste vysoke. Povidani o tom najdes na netu spoustu.
Pri vyberu pruzin je potom nejdulezitejsi vzit v potaz spring rate a sladit ho s tlumici (jak rika Spider). Jelikoz jsem tohle resil, postnu ti sem maly vycet spring rate u dostupnych pruzin:
MX-5 spring rates
stock F: 110 R: 89
progress F: 126 R: 116
tein: F:140 R:112
HR F:235 R: 155 part no: 60-1362
Eibach Pro Kit: F: 140 R: 70/120
Racing Beat: F:145 R: 112

Nejvice se serii blizi pruziny Progress, ktere ale mimo USA nesezenes. Ja jsem si vybral Eibachy Pro Kit z duvodu jejich lehce vyssiho ale stale akceptovatelneho springrate a v neposledni rade z toho duvodu, ze Mazdaspeed pruziny jsou jedny a ty same. Pri dobrem vyberu ziskas oboje. JAk vzhled, tak lepsi jizdni vlastnosti. Pokud ale na seriove tlumice narves pruziny s velkym snizenim a vysokym spring rate, nemuzes cekat dobre jizdni vlastnosti. Samozrejme, ze idealni setup je prizpusobit tomu i tlumice, idealne treba Bilstein B8, ktere maji zkracenou pistnici prave pro idealni fungovani se snizenymi pruzinami. B8 a pruziny od Teinu jsem mel na NBcku a byl to pro me skvely setup. NCcko si na nove tlumice jeste bude muset pockat, protoze seriove Bilsteiny jsou zatim v dobre kondici a zatim se mi nechce investovat dalsi penize.

Rozdil mezi temi dvema sadami by mel byt ten, ze E10-55-010-01-22 je pro NC a E10-55-010-05-22 pro NCFL.
http://web2.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=130
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků