Odsazeni OEM volantu

Odsazeni OEM volantu

Příspěvekod Tommy014 » 24 zář 2015, 16:29

Ahoj, hele premyslel tu nekdo nekdy o vyrobeni nejakeho odsazeni originalniho volantu do NB?

Vite o tom nejake informace, jde nejde, nejaky rady nebo tak.
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Odsazeni OEM volantu

Příspěvekod George » 24 zář 2015, 16:36

vzhledem k tomu, že je usazený na tisícihranu, bylo by potřeba tento prodloužit, což mi nepřijde jako uplně jednoduchá věc
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Odsazeni OEM volantu

Příspěvekod Spider » 24 zář 2015, 16:38

Vzhladom na to, ze volant je priamo na tyci riadenia, tak najjednoduhsie by bolo proste tu tyc predlzit o potrebnu dlzku. Ak by sa to riesilo medzikusom, tak jedine z 2 dielov, ktore by boli zosrobovane, kde jeden by bol nasunuty na povodnej tyci a z druheho by trcala dalsia tycka s tisichranom na volant a zavitom.
Spider
 
Příspěvky: 286
Obrázky: 40
Registrován: 01 srp 2014, 16:46
Bydliště: Nitra

Re: Odsazeni OEM volantu

Příspěvekod Tommy014 » 24 zář 2015, 16:47

no ja zatim nasel neco takovehleho, ale na oem Volant by musel byt jinej konec podle toho co pisete :
http://www.miatacage.com/steering-shaft-adapter-splined
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Odsazeni OEM volantu

Příspěvekod Otatoy » 24 zář 2015, 23:42

Tommy014 píše:no ja zatim nasel neco takovehleho, ale na oem Volant by musel byt jinej konec podle toho co pisete :
http://www.miatacage.com/steering-shaft-adapter-splined


Tohle tvůj problém bohužel nevyřeší, OEM volant na to nedáš. Řeším přesně tenhle problém, co mám miatu. Místa na tělo mám celkem dost, ale kolena jsou téměř v kontaktu s volantem a meziplyny klasicky patou jsou úkolem pro zkušeného jógistu. Naučil jsem se je sice dělat "nártem", ale není to ono. Origo volant chci zachovat, byť si tím významně komplikuju život.

Teď k věci. Po 2 letech pročítání všech možných a nemožných návodů a diskuzí, atd jsem měl v podstatě 2 varianty. První byla výměna sloupku volantu za jiný z Mazdy 6, nebo Protége. Z druhé jmenované sice pasuje bez úprav, ale štelovací je pouze výškově, což problém moc neřeší. Horní poloha je totiž dána pozicí budíků a volant tak byl vlastně pouze "snižovací" a na kolena bylo možné udělat místa pouze ještě méně.. :) Mazda 6 má sice stejný tisícihran na obou koncích, ale úplně jinak řešené úchyty k palubce, které jsou o dost mohutnější, kvůli jejich možnosti pohybu ve 2 osách a taky kvůli pákovému zámku polohy, takže by volant sice byl teleskopický, ale nebylo by tam místo na holeně a sloupek by se nevešel pod originál kryt v MX-5.

Druhá varianta, kterou hodlám vyzkoušet tuto zimu, je sprosté prodloužení tyče řízení. V místě mezi firewallem a uchycením sloupku řízení k palubce je viditelná holá tyč řízení. Na tomto místě by šla přeříznou a prodloužit (o cca 10cm). Je samozřejmě třeba nechat to svařit nějakého profíka a ideálně ještě zdvojit i další trubkou zvenku navařenou okolo tyče v místě napojení, což jí pomůže udržet rovnou. Prostě to přivařit co nejvíc to půjde :) Další věc, která se musí udělat je šoupnout (převařit) i samotné uchycení řízení k palubce a ten kus na kterém je spínačka a páčky, přesně o tolik o kolik se prodloužila tyč. Znamená to, že si odsadíš celý ten plast za volantem a nebudeš muset řešit clockspring, že nedosáhneš na páčky a jiné pičoviny. Kabely mě doufám o těch 10cm pustí, jinak mě čeká ještě pár hodin pájení.. :)

Po celém tomhle zákroku bys měl mít volant blíž a vyskytnou se 2 možné problémy: 1) Volant bude trochu výš. To lze ale řešit dodáním několika podložek nad uchycení řízení k palubce. 2) Mezi budíkama a plasty za volantem bude škvíra (u mě 10cm). Půjde řešit kouskem černé koženky, která se přichytí zevnitř mezery- jako to mají auta s továrně teleskopickým volantem.

Ještě jsem řešil i variantu zmenšení věnce origo volantu. Vyžadovalo by to ale šikovného "zámečníka", ještě šikovnějšího čalouníka (Volantech), celkem dost peněz a problém to řeší tak napůl..

Snad sem ti trochu pomohl. Hlavně dělej všechno poctivě, až se v tom budeš hrabat, aby ti někde nezůstal volant v ruce.. ;)
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: Odsazeni OEM volantu

Příspěvekod Tommy014 » 25 zář 2015, 12:59

Dik za info! tohle jsem presne potreboval vedet jak moc narocne by to bylo. Myslim ze tohle mi za to ted nestoji :D, puvodne sem premyslel jestli by proste nesla vyrobit nejaka naba kterou by se to protahlo. Takle to asi dopadne ze koupim after marketovej volant az me to zacne opravdu stvat:D
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Odsazeni OEM volantu

Příspěvekod Jr. » 25 zář 2015, 14:52

Přijeď si někdy ke mě vyzkoušet aftermarket volant (cca o 1,5cm menší průměr a blíž k tělu) a vyřešené čalounění z NAčka. Kdyby si s těma "doorcards" člověk pohrál, tak budou vypadat skvěle a zachová se i origo audio. Tyhle dvě věci mi tam udělaly tolik místa, že mám teď i slušnou rezervu. A to se svejma dlouhejma nohama v sérii fakt trpím. Relativně levné a velmi účinné řešení, když člověk poleví z požadavku na sériový stav. Alespoň to budeš mít originální ;)
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: Odsazeni OEM volantu

Příspěvekod Tommy014 » 25 zář 2015, 15:42

Tak ja to resil jen informativne, me by teoreticky jen to odsazeni stacilo, proto jsem se ptal jestli to tu nekdo resil :)
Ale podivat bych se na to mohl, at mam predstavu :)
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Odsazeni OEM volantu

Příspěvekod gangal » 25 zář 2015, 22:31

Dobrý večer pánové, že tak sleduji vaši debatu, tak přihodím svoje zkušenosti. S odsazením volantu sice neporadím, ale se zmenšením origo volantu již zkušenost mám. Je to 2 roky co jsem to řešil. V Čechách jsem žádnou firmu nenašel, ani Volantech se do zmenšení průměru origo volantu nechtěl pouštět. Prý nezasahují do konstrukce volantu. Nakonec pomohl pan Google a našel jsem na Slovensku firmu Fusion.sk. Ta nabízí veškeré úpravy volantu, zmenšení průměru, bicepsy, zploštení spodní části volantu a samozřejmě čalounění. Origo volant má průměr okolo 37cm, nechal jsem si ho zmenšit co to šlo. Vyšlo to na průměr 32cm a dokonce se tam vešel i origo znáček Nardi (mám nbfl). Sice to vyšlo na 300 éček, ale nějaký aftermarket volant s bagem, třeba Raid hp nebo bez bagu origo Nardi není levnější. Mám ho druhou sezónu a za mě veliká spokojenost.
Přílohy
MX-5volant.jpg
gangal
 
Příspěvky: 63
Registrován: 09 říj 2013, 22:46
Bydliště: Lázně Bělohrad

Re: Odsazeni OEM volantu

Příspěvekod TomHorn » 25 zář 2015, 23:00

Tak to je za mě mistrovský dílo, alespoň podle fotky a mělo by být i podle ceny. Fakt pěkný :idea: jak z Hirošimy
TomHorn
 
Příspěvky: 53
Registrován: 05 led 2014, 21:50
Bydliště: Motol

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 248 návštevníků