Klec vs. ram

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Klec vs. ram

Příspěvekod evlo » 12 srp 2015, 12:00

Mam k tomu par otazek:
1. jde v mx-5 mit plnou klec, tak aby to proslo STK a slo jezdit v normalnim provozu bez helmy? Samo ideal aby to plnilo FIA spec.
2. projde funkcni ram STK a neni problem s jezdenim bez helmy?
3. kdo v CR umi vyrobit a nainstalovat opravdu FUNKCNI ram nebo klec pro mx-5.
Opravdu nepotrebuji usetrit a mit neco nefunkcniho nebo dokonce nebezpecneho.


Idealne kdyby tu treba nekdo mel konkretni zkusenosti bylo by to nej.
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Klec vs. ram

Příspěvekod kousmen » 12 srp 2015, 13:12

Já mám zkušenost s NCpower. Mají FIA licenci, což samo o sobě zaručuje jistou kvalitu. Můj polorám je ale custom (šroubovací), takže ne podle FIA předpisů a na STK ho vyndavám. Tam ti i FIA bude k ničemu.
Jezdit s rámem bez helmy není problém. Možná by byl problém bourat s rámem bez helmy. Ale určitě je lepší hrča na hlavě než palice nastrouhaná na sto metrech asfaltu. Každopádně k rámu patří vícebodový pásy a helma...
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Klec vs. ram

Příspěvekod Pavel260 » 12 srp 2015, 13:16

Mám rám, (od Garage5 ale tam asi výroba je už problém - nevím, je skoro totožný jako od HARDDOG) řekl bych že funkční - přeš střechu jsem ještě nešel tak nevím. :-D
STK jsem absolvoval 2x - bez problémů, tzn 2,5roku na silnicích bez problémů s PČR
Fotka bude jistě někde v mém vláknu ;)
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: Klec vs. ram

Příspěvekod Domczek » 12 srp 2015, 17:25

Upraveno: S plnohodnotnou klecí nesmíš na silnici pokud není v TP(to má tak akorát 911 GT3 apod), ani s rollbarem(rámem) bys neměl,ale díky tomu ,že je 99%rollbarů demontovatelných tak je to "snadno odstranitelná závada" nebo jak to je definované...
Navíc rollbar vypadá víc jak příplatková výbava Mx-5 než jako závodní nářadí.
Naposledy upravil Domczek dne 12 srp 2015, 17:29, celkově upraveno 2
RX7 SA ex babička
MX5 se šnekem...
Domczek
 
Příspěvky: 154
Registrován: 08 čer 2015, 21:00
Bydliště: Zlín

Re: Klec vs. ram

Příspěvekod evlo » 12 srp 2015, 17:27

A nepletes si ram a klec?
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Klec vs. ram

Příspěvekod kousmen » 12 srp 2015, 20:30

Rám se slangově řekne klec, takže se to splést nedá. :)
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Klec vs. ram

Příspěvekod evlo » 12 srp 2015, 23:14

Aha, no ja to mel tak, ze ram je jakoze rollbar a rollcage klec, to je ale ted jedno.

O co me totiz jde - chtel bych jezit jen tak pro zabavu nejake kopce sem tam, ale tam chteji tu fia klec pro roadstery (edda), coz chapu, ale zaroven nechci vlastnit dve auta, tazny a tahat to atd. (popravde bych radeji nevlastnil vubec auto, ale nejak me to stale bavi). Tak premyslim jak to udelat, protoze jezdit jak trubka furt v hleme se me teda nechce. A stejne tak mit nejak extra problematickou STK. A hlavne chapu, ze v pripade nehody asi fakt nebude dobry napad mit v oblasti hlavy trubku co se nedeformuje a taky vim, ze nehody se opravdu stavaji.

Bohuzel najit o tom informace realne se me moc nedari.
Ono je totiz dost dobre mozne, ze to, ze se clovek bouchne do hlavy o rollcage pri nehode a to ho zabije, je jen internetova legenda. Nebyla by prvni. Precejen pasy co se pouzivaj v tech zavodnich sedackach cloveka nepusti skoro pohnout a to vlastne i ta sedacka drzi cloveka desne skripnuteho atd. Tak moc nevim kam bych lital kdyz by se nedejboze neco stalo. Ale mozna si jen nedokazu spis predstavi jak moc clovek v tom aute pri nehode lita. Ale pak zas jestli bych si nedejboze rozkrupl kebuly o polstrovanou trubku, tak stejne tak bych si ji asi rozkupl o strom nebo silnici, ze.

Navic v japonsku v toyota prodejne meli gt86 race co bylo normalne pro silnicni provoz a to melo plnou klec taky, tak tezko by jim to proslo kdyz by to zabijelo lidi :)
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Klec vs. ram

Příspěvekod kousmen » 13 srp 2015, 05:04

Je to hodně diskutabilní záležitost. Já teda jezdím s trubkama za zády bez helmy, ale pokud to bude podle FIA, tak jde nejspíš o plnohodnotnej ochrannej rám, kde je víc trubek o který se dá cinknout. Ale ani tak by mě to netrápilo. Pravděpodobně se ty případy stávají a proto se nebezpečně blízký trubky polstrují. Když tam dáš normální molitan, tak je to k ničemu, ale prodávají se nějaký polstrování, co tuším taky mají FIA. Ty by se o tvoji šišku měly postarat líp, ale jsou taky násobně dražší. Spíš si myslím, že plnohodnotný vyrámování už bude pro švestky velký lákadlo a STK nebude tak snadná jako s rollbarem...
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Klec vs. ram

Příspěvekod birda » 13 srp 2015, 07:01

Jak to už bylo víckrát naznačeno, tohle lze špatně kombinovat. Vařený celorám bude nejbezpečnější, i v něm ale budeš jezdit, i v zájmu tvé vlastní bezpečnosti, určitě s helmou, pokud nějaký kopec pojedeš. Jenže v našich končinách ti toto zase neschválí pro provoz na pozemních komunikacích. Tak proto ti, kdo se mají trochu rádi, jezdí s polorámy - tj. čtyřbodovou náhradou originálních ochraných oblouků bez FIA i bez E homologace, někdo to má dokonce i s doorbarama (tichá závist). Selský rozum ale říká, že to smysl má a bude to rozhodně pevnější, než origo řešení. Pro oba případy ale platí, že nestačí jen udělat rám (a to včetně kvalitních kotevních bodů v obou variantách) ale jak říkal Kousmen, je třeba promyslet i měkčení rámu, pásy a sedačky. Jinak si o rám můžeš víc ublížit a hlavu ti o silnici rozdrtí on sám.
Obrázek
Silver NA 1.8 | custom made exhaust | IL NB radiator | rám AMD | sicny a čtyřbody
birda
 
Příspěvky: 370
Registrován: 18 zář 2012, 20:09
Bydliště: Stochov

Re: Klec vs. ram

Příspěvekod evlo » 13 srp 2015, 08:40

Tak to je jasne, ze na kopec helma a ty dalsi veci, co jsou povinne ale ne kdyz s tim pojedu kouit zmrzlinu po Praze.

I jsem nasel nejakej OMP sroubovaci, tak to asi bude reseni, soft top pres to nejspis jde, FIA to ma, tak STK to snad zvladne, kdyz je sroubovavaci :)


Asi nezbyde nez to zkusit.
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Další

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 96 návštevníků