od Mike » 04 zář 2012, 10:54
Já mám na běžný cestování BMW540iA s plynem a na blbnutí NBFL (ne žy by s tim osmiválem blbnout nešlo:) ) A moje zkušenost s plynem je následující. Investice 30k do plynu rozhodně nelituju. Tak kde jsem měl spotřebu na benzín 12, mám teď tak 14,5 plynu - ještě se to bude seřizovat a mělo by to jít na 13,5. V Báwu uspořim cca 2-2,5 na kilometr, Ročně v báwu najedu tak 25000-30000, takže to je jasný. Ale kdybych měl to samý jezdit jenom Mazdou...asi bych do toho nešel rozdíl by byl tak 1,2kč, návratnost za víc jak za rok. Obecně si myslím, že se to vyplat jen při ježdění na větší vzdálenosti a do velkýho motoru a do auta, u kterýho člověk ví, že ho bude mít alespoň dva roky. (Je potřbea si uvědomit, že na plyn to jede až tak teploty vody cca 40stupňů, takže třeba v zimě do pěti kilomtrů se jede jenom benzin.
Další věc je, že plyn v miatě ji jednoznačně sundá cenu dolu. Třeba já bych miatu s plynem koupil jenom za moooc zajímavou cenu, protože bych měl práci s tim, z toho ten plyn vyházet. V autě na cestování, kor velkým a žravým, to naopak cenu zvedne. A další: V báwu mám místo rezervy (225/50/17) 65 litrů plynu. V miatě bych místo tý dojezdovky měl tak 30 a to kdoví jestli. Za mě do miaty proč ne. Pokud nemáš ambice jezdit na okruhu a najedeš toho fakt mrtě a je to tvoje jediný auto a budeš ho mít mega dlouho. Názory jako že to tam nepatří a já nevim co všechno...tim bych se neřídil:) Jak psal někdo na bmwforu LPG kurví motory...výrazně míň jak nafta:)
Dnes rozdíl mezi plynem a benzinem poznáš jenom když vytahuješ platebku na kase:)
Kdyžtak doporučuju Snejka z BMW klubu. Plyn sice nemám od něj, ale dělá to taky a je to servisák par excellence
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koníhttp://www.legendysilnic.czDovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.