Na co si dát pozor při výběru NA ?

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod Mike » 31 črc 2014, 12:56

Bych dodal, že orezlé kotouče nemusí poukazovat na to, že se nejelo. Mě se kotouče na miatě zbarvili v noci ze včerejška na dnešek Nejelo se s ní cca 14h.
A na svém NA jsem měl vyšisovanou jak kapotu, tak víko kufru. Blatníky dokonale červený.
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod spoofan » 31 črc 2014, 14:46

O rezavych kotoucech vim sve :lol: vymenil jsem stare orezle za fungl nove a po tydnu stani na miste (zrovna prselo), vypadaly jak stare.
Díly na MX-5 NA/NB

I am not into fake things - including boobs and wheels.
1.8 NA BRG + jedna lady + brap
spoofan
 
Příspěvky: 612
Registrován: 26 říj 2012, 14:55

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod vrana » 31 črc 2014, 22:14

Pavel260 píše:Vrana, měníš za NC nebo si pořizuješ další ? :)

Ahoj Pavle,
Odstěhoval jsem se před pár týdny za prací do Berlína a je tu celkem těžké sehnat garáž, takže se mi sem nechce tahat NC a nechávat ho na ulici před barákem. Na víkendy jezdím domu, kde na mě čeká. Nehledám tady žádnou voňavku NA, ale něco za rozumný peníze a o co se nemusím moc bát. Chtěl bych se zkusit povozit v NA, protože jsem v něm nikdy neseděl, a pak možná asi poslat dál, ještě nevím. O NA jsem uvažoval vždy, ale před 3.5 lety jsem dal přednost novějšímu a modernějšímu vozu, protože jsem měl pocit, že nebudu mít čas a náladu řešit poruchy a neduhy starého vozu. Z NC jsem i po najetých 36000km stále tak unešen, že z domu rozhodně nepůjde dokud bude provozu schopné nebo do mojí smrti:-) Nemám žádné nápady ani touhu to auto vylepšovat, přotože se mi asi líbí v takovém stavu, v jakém je teď. To by mohla být také jedna z možností. Uvidím, třeba dostanu nějaký nápad právě u NA....

Mike píše:Bych dodal, že orezlé kotouče nemusí poukazovat na to, že se nejelo. Mě se kotouče na miatě zbarvili v noci ze včerejška na dnešek Nejelo se s ní cca 14h.
A na svém NA jsem měl vyšisovanou jak kapotu, tak víko kufru. Blatníky dokonale červený.

Ano, kotouče chytnou zrzavou barvu třeba i přes noc po dešti, to je pravda. Tohle byla taková ta hrubá rez, ale to je asi detail. Hlavně podle lístku výměny oleje a řemenu a podle aktuálního stavu tachometru auto ujelo sotva necelých tisíc km za 3 roky. Kdo ví, kde je pravda?...
Takže jsi měl vyšisovaný origo lak? Na tom víku úplně prosvítala bílá /asi základová/ barva z jinak nádherného zeleného laku na celém zbytku auta.

Souhlasím, že poznat stav torsenu asi není v mých schopnostech;-) Jinak předpokládám, že 1.8čky spíš bývají vybavené torsenem. Je tomu tak?

Mimochodem, tohle auto mělo kožené/koženkové sedačky. Jak to je s originální výbavou NA? Jak poznám originální interier od renovovaného?
Uživatelský avatar
vrana
 
Příspěvky: 130
Registrován: 31 bře 2011, 11:17
Bydliště: Praha

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod Pavel260 » 31 črc 2014, 22:40

to máme s mazdou stejný, taky si jí nechám do něcí smrti :)
K tomu diffu, já když jsem měl zvednutou zadní nápravu s klasickým difem a otočil jsem jedním kolem tak se druhé točilo opačně, když to samé udělám s torsenem tak se obě točí ve stejném směru, ale možná je to blbost, jen takový poznatek z mého poznávání torsenu a netorsenu. ;) čalounění nevím nejsem NAčkař, přeju ti ať dobře vybereš a doufám že se někde zase uvidíme
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod PavelS » 03 srp 2014, 10:50

S torsenem (LSD) má Pavel samozřejmě pravdu - na suchu skoro obě kola neprotočíš a na mokru to nepoznáš. Nejlepší je zvednout a protočit, ale ani to není 100%. Proto byla na miata.net udělaná diff guide, protože to poznat v podstatě nejde u tak málo svornýho difu jako maj MX-5tky v sérii... Nemluvě o mé poslední zkušenosti s koupí auta se zaručeně LSD difem, tak jsem ještě nepoznal člověka, kterej by to 100% dokázal poznat tak jak píše otatoy...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod Otatoy » 11 srp 2014, 11:29

Zábavná diskuze. Na mokru to poznáš velmi snadno, jelikož doughnut je na mokru udělat snadné a jestli se ti při tom točí obě kola, nebo jen jedno (tzn. to nepůjde) pozná i slepej. Stejně zábavná je i zmínka o protáčení obou kol při open diff. :lol: Zmíněný diff guide (http://www.miata.net/garage/diffguide/) slouží k rozpoznání jednotlivých diffů bez nutnosti projíždky, nebo když jsou demontované z auta.

Video miaty bez svoru: https://www.youtube.com/watch?v=07_QALXv6xE
Video se svorem: https://www.youtube.com/watch?v=h2ZhpOVrROg

Mimochodem je tam taky vidět, že na suchu utrhne obě kola, což jsme se před chvílí dozvěděli, že je zhola nemožné.. :D

Udělěj si názor sám.. ;)
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod Pavel260 » 11 srp 2014, 15:32

Kolik si toho odjezdil v mazdě s openem? Asi jsem měl teda nějaký extra super open když tě to tak pobavilo.
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod AndrewG » 11 srp 2014, 16:37

mne sa torsen tie toci opacne, nema preco sa tocit rovnakym smerom kym nie je pod zatazenim
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod vrana » 22 lis 2014, 13:33

Po delsi dobe jsem tu v Berline dnes shlednul dalsi kousek....


http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ma ... mobile-anhängerkupplung-winterpreis-falkensee/196330175.html?lang=de&pageNumber=4&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&maxFirstRegistrationDate=1998-12-31&maxPrice=4000&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=150000&noec=1

www.dropbox.com/sh/4v5meuj7m7ekz21/AADc ... =223356980

To auto je v opravdu hezkem stavu. Majitel se zda, ze mu na nem zalezi. Jedina potiz je strecha. Byla uz sice jednou menena, ale ma okolo zadniho okna rozpadle svy, takze by prselo dovnitr, kdyby stalo venku.

Poradte prosim /s cenovym odhadem/, co se da s tim delat . Nahradit za novou? Nebo pouzitou? Koupit hardtop? Oprava?
Uživatelský avatar
vrana
 
Příspěvky: 130
Registrován: 31 bře 2011, 11:17
Bydliště: Praha

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod AndrewG » 22 lis 2014, 14:24

skus pozriet v sekcii technika vlakno softtop hardtop. niekto tam riesil opravu odopinacieho okna a prisitie noveho alebo nieco take, s tym aby tam netieklo. ked niekto dokaze opravit odopinaciu dokaze aj takuto si myslim. kazdopadne keby nie tak na ebayi uk sa objavuju kazdu chvilu pekne softtopy za rozumne peniaze v dobrom stave. doprava z uk by ta vysla asi 50-70€

napr.
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... 1404192826

vzasade vzdy chcu lokal pickup kvoli velkosti co pri prepravcoch z uk na svk/cz neni problem kedze vedia tovar vyzdvihnut.
napr. matkoakubko
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 104 návštevníků