Radírna před koupí

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: Radírna před koupí

Příspěvekod Zed » 05 srp 2013, 22:49

Spolehlivost je cca stejná, toho bych se nebál, záleží kus od kusu jak u NA nebo NB, jak kvalitně byl prováděnej servis atp, takový ty všeobecný věci u aut..
Řidičsky je na tom NA líp, menší váha, lepší komunikace, větší syrovost, jsi víc v ději (opět pouze moje dojmy), motorově je lepší NB samozřejmě.
charged "beauty"
charged beast
Miata simply begs to be driven hard!

MX-5 Cup 2018 - http://mx-5cup.cz/
Uživatelský avatar
Zed
 
Příspěvky: 970
Registrován: 25 úno 2011, 12:52

Re: Radírna před koupí

Příspěvekod Mike » 05 srp 2013, 22:54

NA a NB jsou v podstatě stejný auta. Seriovej podovzek je NA houpavější (jako u všech starší aut - proč dnešní Passat je tvrdší než golf GTi první nebo druhý generace mi hlava nebere), což ji pro mě teda činí zábavnější, já zase nemám rád prkenný auta - ne kvůli pohodlí, to sem teď nepatří. Každopádně, to je něco co není problém změnit. NA má slabší posilvač řízení a tím pádem ukecanější) Kilometry bych řešil míň, než zacházení předchozího majitele. U NA častejc budeš řešit různý nefunkční čudlíky, zpuchřelý hadice a vůbec věci, který prostě zakukaj stářím. Jinak co se týče spolehlivosti NA x NB rozdíl asi nenajdeš - NB bude mít vychytaný nějaký detaily drobnosti, ale to už fakt řešíme kraviny. A svezení je rovnocený. NB je o pár desítek kilo těžší, ale zase se míň kroutí. (je lepší blondýna nebo bruneta?) Ono vůbec v týhle diskuzi řešit nějaký argumenty je mimo. Takhle můžeme debatovat jestli miata nebo z3, ale mezi NA a NB je fakticky těch rozdílů hrozně málo. A rozhodně bych třeba radši koupil NA 97 po druhým majiteli se servisní historií než 99 NB, který mělo nějaký mladý ucho, který umělo jenom tankovat a jednou za tři roky vyměnit olej. Ale taky cenovej rozdíl bude 120k proti 60k. Nepátrej, svez se, přijeď na miata cup a svezeš se v patnácti různejch a pak něco kup a ať to bude jakákoliv miata, tak litovat nebudeš;)
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Radírna před koupí

Příspěvekod 1MB1 » 05 srp 2013, 23:18

OK, díky. Neuzavřu se ani jedný generaci a uvidím co se objeví .)
MX-5 NA 1.6 1990
Uživatelský avatar
1MB1
 
Příspěvky: 42
Registrován: 26 črc 2013, 14:48
Bydliště: Vysočina, Hradec Králové

Re: Radírna před koupí

Příspěvekod Vavris » 06 srp 2013, 08:13

Mike to píše vyčerpávajícím způsobem... A ta jeho poslední věta jest radou nad zlato ;)
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Radírna před koupí

Příspěvekod tsu » 03 srp 2014, 15:00

Zdravím vespolek. Po několika týdnech hledání vhodného „nového“ povozu jsem se dostal až sem – po x letech strávených v nudných předohrabech jsem došel k poznání, že dokud jsem ještě relativně mladý a bezdětný (alespoň doufám :), chce to nějakou fun káru, ideálně zadohrab, atmo benzín, s co nejméně elektro fičůrama a potenciálem na malé provozní náklady. No zkrátím to – narazil jsem na MX-5 a čím dál tím více se přesvědčuju, že je to přesně to, co hledám :) Fórum jsem prolezl co to šlo, ale přesto mám pár dotazů a byl bych rád za vaše rady. Jedna věc je ta, že se mi nechce investovat víc než 100k Kč, díval jsem se autoscout, mobile atd. a alespoň podle fotek se dají najít slušné auta, které se motají kolem 3k eur a výš. Je to na základě vašich zkušeností možné? (bavíme se NB 1.8). Rád bych origo stav, pokud možno bez tuningu a tuzingu a hlavně – bez rzi. To je to, co mě nejvíc zrazuje od nákupu. Jednak se v mém okolí motá pár majitelů Mazd, kteří ač jsou s autem spokojeni (nejrůznější 3ky a 6ky) tak skoro všichni s ní mají problémy. Taky se ptám z toho důvodu, že bych ji chtěl používat jako daily car, tzn. i v zimě, navíc nemám garáž, takže parkování venku. Se sněhem není problém, protože žiju v Olomouci a tam poslední roky byla zima nic moc. Zato o ty prosolené sračky není nouze, to je pravda…když bych sehnal nějaký neposkvrněný kousek a před zimou nechal auto ošetřit, byl by to problém a prostě musím počítat, že dřív nebo později shnije nebo ne? Tak asi takto pro začátek, díky za rady ;)
tsu
 
Příspěvky: 1
Registrován: 30 črc 2014, 13:40

Re: Radírna před koupí

Příspěvekod Spider » 03 srp 2014, 15:44

MX-5ku dorazne NEDOPORUCUJEM pre denne uzivanie a toboz bez garaze a v zime (funny vyjazdy na sneh sa nerataju ;) ). Spominana hrdza sa ti potom prejavi velmi rychlo. Pre tvoju situaciu odporucam napriklad Mercedes SLK, nakolko ma pevnu strechu a kvalitne plechy. Kamos ma jeden z roku 98 a je v perfektnom stave. Pokial by miata mala stat cely rok vonku pred barakom, bola by jej velka skoda.
Spider
 
Příspěvky: 286
Obrázky: 40
Registrován: 01 srp 2014, 16:46
Bydliště: Nitra

Re: Radírna před koupí

Příspěvekod Vavris » 03 srp 2014, 16:35

Se obávám, že bez garáže a s pravidelným přísunem soli budeš po třech letech shrabovat na lopatku... no dobře, to asi ne, ale i přes ošetření to určitě nehezky vykvete...
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Radírna před koupí

Příspěvekod LordJames » 03 srp 2014, 19:14

Rez osetrovat v pocatcich a za tu cenu sezenes klidne i kousek s hardtopem
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: Radírna před koupí

Příspěvekod tohico » 03 srp 2014, 20:51

Dříve či později budeš korozi po nákupu řešit tak jako tak v této cenové hladině. Spíše si připrav menší rozpočet i na její co nejrychlejší odstranění, a pří výběru auta sleduj, aby její odstranění bylo co nejméně rozsáhlé. Případně podle toho můžeš vybírat i barvu, na které budou méně poznat lokální nástřiky laku, aby ses obešel bez celo-laku.

Typické místa pro korozi karosérie jsou:
1. prahy - velmi časté místo. Počítal bych s tím dopředu, je to i snadno opravitelné, pokud to není už v extrémní míře.
2. víko kufru - zkontroluj i vnitřní stranu. Pak pro konečné řešení tohoto tématu je tu spasitelem ADix - viewtopic.php?f=6&t=2421
3. podběhy zadních kol a celkově blatníky - náročnější na odstranění, ale zde už dbej zvýšené pozornosti, jestli se koroze z podběhů už nedostává k oblasti blatníků. Když se dostane až tam, tak odstranění koroze už bude na úplně jiné úrovni a poleze i slušně do peněz. Viz třeba Riderhenryho krasavice či Widarova Etna.

Ohledně negarážování a provozu v zimě, tohle je pro mx-5 v naší soli zaslíbené zemi opravdu smrtelná kombinace :cry:
Uživatelský avatar
tohico
 
Příspěvky: 85
Registrován: 10 úno 2014, 20:50
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Radírna před koupí

Příspěvekod PavelS » 04 srp 2014, 08:07

U NB k tomu přidej jeste predni nosniky, NA na ne skoro netrpi, ale pro NB uz byly vymysleny i opravny sady...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 78 návštevníků

cron