Le Mans 2014

Plánované srazy, výlety a sportovních akce ...
Pravidla fóra
Máte chuť se o víkendu sejít? Jeli byste na otočku do Alp? Napište to sem, třeba se někdo přidá :-)

Re: Le Mans 2014

Příspěvekod IvanGS » 17 čer 2014, 12:17

Tady jen pár z mobilu...
Jinak - byl jsem tam s člověkem, který tam byl 6x a prohlásil, že takhle dramatický závod ještě nezažil. A ani tak 100% využitou akci, fakt jsme využili každou minutu, já sotva chodil. Vyrazili jsme ve středu ve 2 hod. ráno, večer jsme byli na místě, stany postavené a šli jsme na večerní a noční kvalifikace trvající do půlnoci. Pak 3 km pěšky zpět a ve 2 ráno do spacáků.
Ve čtrtek ráno na okruh, tréninky (Porsche GT, skupina C, vozy LeMans...), muzeum závodu v areálu (bomba), do kempu na oběd a zpět na kvalifikace, do spacáku ve 2.00 hod.
V pátek prohlídka hlavního depa i depa Porsche GT3 (mj. tam zrovna přijelo Porsche 918), skupiny C, procházka po trati s vystavenými legendami Porsche, odpoledne do města na defilé jezdců, prohlídka města a večer ještě projížďka vlastním autem po trati.
V sobotu ráno na trať, warm up, přehlídky nejrůznějších vozů, závod sk. C, závod Porsche GT3 a pak hlavní závod. Večer autem objíždění dalších míst na trati, do spacáku ve 2:30.
Mezitím každý den courání po stáncích a zírání s otevřenými ústy na všechno kolem.
Neděle zbytek závodu, pak vstup na trať, vychutnávání posledních zbytků atmosféry, do pytlíku pár kamínků a žmolků pneumatik z únikové zóny u oblouku Dunlop a zpět do depa, do spacáku ve 21:00 abychom mohli ve 2:00 vstát, sbalit se a vyrazit domů, kde jsem byl včera ve 22:00.
Přílohy
cilovarovinka.jpg
depo.jpg
obloukdunlop.jpg
postartu.jpg
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Le Mans 2014

Příspěvekod notabenex » 17 čer 2014, 12:49

Super :) jaká byla cesta? Chystáme se na Classic za dva týdny.. Zakolik jste to dali? Chci vyjet v pátek odpo
MX 5 NC 2.0dead->2.5 2014 / Special Force Turbo GT3071R // 3" Enthuza // ID 1000ccm // ACT HD Xtreme // Ohlins DFV + RX 8 sways + IL braces // Carbotech XP 10/8 // Federal FZ - 201 + ENKEI RPF1 17x9
notabenex
 
Příspěvky: 233
Obrázky: 0
Registrován: 04 dub 2013, 20:54

Re: Le Mans 2014

Příspěvekod Zed » 17 čer 2014, 14:12

Super počtení Ivane, díky za report.
charged "beauty"
charged beast
Miata simply begs to be driven hard!

MX-5 Cup 2018 - http://mx-5cup.cz/
Uživatelský avatar
Zed
 
Příspěvky: 970
Registrován: 25 úno 2011, 12:52

Re: Le Mans 2014

Příspěvekod IvanGS » 17 čer 2014, 14:24

Notabenex - z Hradce Králové je to cca 1400 km. Jeli jsme ve středu ve dvě ráno, kolem páté odpolko jsme byli na místě a to jsem jel přes Cheb, kde jsme nakládali posledního člena výpravy. Cesta OK, stále dálnice, utíkalo to pěkně.

Na youtube už je spousta filmů včetně bouraček, až teď jsem zjistil, že závod odstartoval Fernando Alonso, my byli při startu u oblouku Dunlop, kde nebylo na start vidět.

Zajímavé jsou zvuky motorů. Na to vás žádná televize nepřipraví, ani sebevíc hlasitá, ve skutečnosti jsou zvuky trochu jiné a naučil jsem se je po pár hodinách rozlišovat, takže když jsem v noci usínal a kolem řvaly motory, věděl jsem kdy co projelo. Nejhlasitější byly Corvetty, na druhém místě Aston Martiny, třetí Rebellion-Toyoty, co jely v nejvyšší třídě LMP1, jedna nedojela ale druhá myslím na čtvrtém místě, což je úspěch. Porsche a Ferrari, kterých tam bylo hodně, měly zvuk takový "normální". Druhé nejtišší mi přišly Porsche 919 a nejtišší byly vítězné Audi, u těch byl většinou slyšet jen aerodynamický hluk což mi přišlo k smíchu, protože to byla jediná auta jezdíci na naftu a každý přece ví, že nafťáky jsou hlasité... :D . Taky byl zajímavý zvuk motorů při jízdě boxovou uličkou. nevím, jak to mají technicky udělané, ale všechna auta zněla stejně, bylo to hodně hlasité a nejlépe bych to snad přirovnal ke zvuku nízko letící helikoptéry. Mimochodem, helikoptéry byly všudypřítomné, minimálně 4 letěly vždy nad tratí, někdy jich bylo i 10. Když jsme byli v noci v zatáčce Mulsanne, jedna visela v úplné tmě 15 metrů nad zemí snad 10 minut, vůbec jsme ji neviděli, jen se tam kolébalo malé slabé světlo (jinak tma, asi kvůli kameře) a byl slyšet zvuk.
Novinkou pro mne bylo osvětlení. Auta v noci svítí jako vánoční stromečky a když se k tomu přidají rozžhavené brzdové kotouče, nemá to chybu. Nejvyšší třída LMP1 má hlavní světla bílá, LMP2 taková normální a GT Pro a GT Am žlutá (jako mají někdy francouzká auta). Tak se už zdálky pozná, v jaké jede auto kategorii. Svítí i startovní číslo a na boku má každé auto 3 kulatá světla pod sebou, prvnímu v pořadí svítí jedno, druhému dvě a třetímu tři, světla jsou podle tříd rozlišena i barevně (zelená, červená, žlutá a myslím bílá), takže je dokonalý přehled o pořadí na čele každé skupiny, navíc jsou všude kolem trati velkoplošné obrazovky.
Rychlost, zrychlení = šílenost. Když se kolem mne v noci míhala auta rychlostí přes 300 km/h, za prvé jsem nechápal tu strašnou rychlost a za druhé, jak auto dokáží ti chlapi v téhle rychlosti, v noci, v poměrně chabém osvětlení, v lese a ještě na mírně se stáčející trati, řídit. Ve dne, když jsem byl na tribuně na cílové rovince, bylo vše OK, ale když jsem sešel až k zídce oddělující mne od trati, měl jsem v té rychlosti problém někdy přečíst startovní číslo. Co se týká zrychlení, tam je to síla hlavně u nejsilnějších LMP1, resp. hybridů Toyota, Porsche či Audi a vynikne to při předjížděcích manévrech ve výjezdu ze zatáček. Když tam vidíte samotnou Corvettu, Ferrari nebo Aston Martina ve třídě GT Pro, určitě nemůže nikomu jejich zrychlení za zatáčkou připadat malé. Ale dohnala-li je v zatáčce nějaká LMP1, pak to vypadá, že Farrari stojí zatímco LMP1 dost slušně zrychluje, ten rozdíl je fantastický. S kluky jsme se shodli, že rychlost a zrychlení nám přišly až komické, něco jako zrychlený film, tam ale víme, že je to uměle zrychlené a víme jak se to dělá. Ale tady na to koukáte v reálu a působí to až nepřirozeně, párkrát jsem po průjezdu auta vyprskl ve smích, jak mi to přišlo komicky absurdní... :roll:
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Le Mans 2014

Příspěvekod hroche » 17 čer 2014, 15:25

notabenex píše:Super :) jaká byla cesta? Chystáme se na Classic za dva týdny.. Zakolik jste to dali? Chci vyjet v pátek odpo


taky jedeme na classic. my vyrážíme už ve čtvrtek a počítáme se spaním na německo francouzské hranici.
hroche
 
Příspěvky: 1424
Registrován: 08 říj 2012, 13:17

Re: Le Mans 2014

Příspěvekod notabenex » 17 čer 2014, 21:11

hroche píše:
notabenex píše:Super :) jaká byla cesta? Chystáme se na Classic za dva týdny.. Zakolik jste to dali? Chci vyjet v pátek odpo


taky jedeme na classic. my vyrážíme už ve čtvrtek a počítáme se spaním na německo francouzské hranici.

My jedeme taky čtvrtek, špatně jsem to napsal :-)
MX 5 NC 2.0dead->2.5 2014 / Special Force Turbo GT3071R // 3" Enthuza // ID 1000ccm // ACT HD Xtreme // Ohlins DFV + RX 8 sways + IL braces // Carbotech XP 10/8 // Federal FZ - 201 + ENKEI RPF1 17x9
notabenex
 
Příspěvky: 233
Obrázky: 0
Registrován: 04 dub 2013, 20:54

Re: Le Mans 2014

Příspěvekod AndrewG » 18 čer 2014, 21:41

sledoval som to bohužial len cez Internet, každopádne postrehol som ako hovoríš zrýchlenie LMP1, fakt komické na výjazde z myslim Arnege, to bolo doslova komické, a vtipné mi prišli aj zvuky R18tok, dosť tam bolo počuť ten elektromotor, spaľovací motor som ani moc nepočul.
Inak nechápal som na chvíľku som si odbehol a keď som sa vrátil na čele boli už len 2 R18tky, a porsche nikde, potom spominali že mali nejaký problém. Určite jedno z podujatí, na ktoré by som sa chcel aspoň raz v živote dostať, v TV to človek nevydrží pozerať od rána do večera, ale verím že keď je človek priamo na mieste, tak ten čas letí, a ani si neuvedomí ako deň prešiel.
Tiež sa mi veľmi páči osvetlenie áut, je to veľmi prehľadné a zaujímavé. taká zaujímavosť, R18tky, dokázali ísť približne o 6litrov/100km paliva menej, toyoty a porsche, čiže asi 320 l na 24hodin...."to je ale chytré" :D
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Le Mans 2014

Příspěvekod IvanGS » 19 čer 2014, 08:36

Andrew - no jo, nafťáky žerou málo. Bohužel se ale i do LeMans dostávají nesmyslná pravidla šněrující úplně všechno a když má nějaké auto menší spotřebu nebo rekuperuje více energie (jako Porsche, které rekuperuje nejen z brzd, ale i z turba), má to vliv na povolené množství paliva. Je to složité a úplně přesně znění těch pravidel neznám.
Jak jsem psal, v reálu to při průjezdu Audi vypadalo, že je slyšet jen aerodynamický hluk (možná i elektromotor). Když auta za cílovou rovinkou a následnou pravou zatáčkou brzdila před šikanou před obloukem Dunlop (mimochodem to je dost do kopce, Dunlop je v nejvyšším místě trati), tak motor nebyl slyšet u více aut a jen svištěl vzduch...
Máš pravdu, v TV to zdaleka není ono. Navíc jsou všude kolem trati obrovské obrazovky a tak máš zážitek televizní i reálný dohromady.
Přílohy
Kopie4.jpg
Kopie3.jpg
Kopie2.jpg
Kopie1.jpg
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Le Mans 2014

Příspěvekod IvanGS » 19 čer 2014, 09:50

A pro fandy značky...
Přílohy
mazda55.jpg
mazdasportmx5.jpg
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Le Mans 2014

Příspěvekod IvanGS » 19 čer 2014, 09:52

Těšil jsem se, že uvidím naživo jedno nové, civilní autíčko. 2 dny nic a pak do mne najednou málem zezadu vrazilo, jelo úplně tiše... :D
Přílohy
porsche918.jpg
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Akce, srazy, víkendy, výlety ...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 128 návštevníků

cron