IvanGS - moje nová láska NBFL

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: IvanGS - moje nová láska NBFL

Příspěvekod Ryba » 19 kvě 2014, 13:01

tohle si beztak chce zažít / vyzkoušet na okruhu/polygonu a dostat to pořádně pod kůži. Tady sou všechny poučky sice hezký, ale v krizovce se na ně jěn těžko vzpomíná...
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

Re: IvanGS - moje nová láska NBFL

Příspěvekod radep » 19 kvě 2014, 13:03

Jak píšou kluci, správně je srovnat kola a dupnout na brzdu a pak zatočit znovu. Jednou jsem to v MX5 zažil a tohle mě asi zachránilo. Jinak mistři asi dokážou zadek hodit ho do driftu a plynem srovnat předek, ale to je asi jiný level :-)
Jinak je to klasický nedotáčivý smyk jako u všech předokolek... pro mě dost nepříjemný (nejsem na něj zvyklý), ale zas člověk reaguje celkem instinktivně.
Chce to cvik, ale jde to provést během zlomku sekundy... cuknout volantem, dupnout na brzdu a pak to srovnat (následuje pak smyk zadní nápravy pravděpodobně)...
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: IvanGS - moje nová láska NBFL

Příspěvekod IvanGS » 19 kvě 2014, 13:45

Radep a spol. - srovnat, nechat chytit a zatočit znovu, popř. při srovnaných kolech zabrzdit a pak zatočit, to chápu, je to logické, ale jak někdo poznamenal, vždy na to nemusí být prostor. Vždycky jsem nesnášel nedotáčivost a uklouznutí předku, měl jsem z toho strach a řešil to přetáčivostí, tj. utrhnutím zadku, které se reguluje snadněji. Ale to bylo při pokusech na sněhu, menších rychlostech a s jinými auty, popř. když jsem v mládí blbnul na bugině ve Štikovské rokli, tam nebylo co zkazit a neměl jsem pud sebezáchovy. Teď na srazu se mi mokrá část vyjížďky líbila snad víc než suchá, bylo cítit, že se pohybujeme blíž k limitům. Snažil jsem se jet ve stopě Butea, ale přesto jsem byl nervózní, protože Mazdu ještě neznám, proto se ptám...
Ryba - nacvičení na volném kluzkém prostoru, je samozřejmě nejlepší, uvidím jaká bude možnost ve škole smyků v Pardubicích.
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: IvanGS - moje nová láska NBFL

Příspěvekod spooon » 19 kvě 2014, 13:56

vyjížďkové tempo bylo místy celkem rychlé, takže se není zas tak čemu divit. S nedotáčivostí u MX5 sem se potkal jen na okruhu - přehnaná nájezdová rychlost. Řešil sem to srovnáním kol a pak hned zatočit jen pomaleji. Ovšem tam na to bylo dost místa a jen sem vyjel z ideální stopy. Na úzký okresce to je o štěstí - jestli je silnice dost široká a taky jestli nejede zrovna nic proti.

Sám mám z mokra respekt kvůli jedné příhodě, co se mi stala asi po 10 denním vlastnictví MX5, a byl to problém opačný. Poklidné tempo, táhlá levá zatáčka, projíždím ji něco kolem 100km/h lehce pod plynem na 4 a najednou vykroužím celkem hezký powerslide. No není to nic příjemnýho, zvláště když sem před tím jezdil jen s předokolkama...člověk sice instinktivně jedná a kontruje, ale zadkem sem potom mohl skřípat dráty...na vinně byla taky nízká teplota lehce na 0°C, což Bridgestonům Adrenalin na gripu nepřidalo.
spooon
 
Příspěvky: 533
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: IvanGS - moje nová láska NBFL

Příspěvekod cafe-racer » 19 kvě 2014, 19:50

Ivane, to máš jednoduchý : guma prostě v tu chvíli nedává kombinaci podélnýho a příčnýho zrychlení. Takže
-> buďto brzdíš a do toho zatáčíš, pak si vyber v čem ti silnice umožní pokračovat (srovnat volant a brzdit, nebo povolit brzdu a pokračovat v rádiusu)
-> nebo už máš na svou rychlost moc ostrej rádius, pak v podstatě není lepší rada než srovnat kola a zadupnout brzdy, protože stejně půjdeš mimo trať a každej km/h kterej shodíš dolů ti pomůže.
-> rada pro "advanced drivers" : využít skvělý podvozek a zadní náhon, zde nemůžu sloužit protože o tom nic nevím :-) zatím si vystačím s prvními dvěma odrážkami.

Každopádně dostat se na veřejný komunikaci do situace ve který si nevíš rady není úplně OK, ne? Doporučil bych zpomalit a nadrtit si něco na okruhu.

PS - Jel jsem Ivane za tebou a nikde nic (a to má NC pekelně citlivou stabilizaci, všiml bych si hned podle diskotéky na přístrojovce).
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: IvanGS - moje nová láska NBFL

Příspěvekod IvanGS » 19 kvě 2014, 21:25

Café-racer - máš pravdu, je dobré jezdit bezpečně, ono ani tohle nebylo nic hrozného, jen jsem 2x cítil ten posun předku, bylo to určitě miniaturní a zvenku neviditelné, ale v autě to cítíš. No, aspon se mi potvrdilo, že ztráta adheze na předku není u MX-5 nic výjimečného...
PS: To samé se děje na motorce, někde Ti to uklouzne a jak zastavíš, povídáš kamarádům "Tý jo, pěkně mi to ujelo, viděli jste to?". A oni koukaj a nechápou o čem je řeč, prostě i centimetrový posun zpočátku vyděsí, postupně se člověk naučí to ignorovat a užívá si jízdu pár % pod limitem, nebo zpomalí, jako ted už já... :D .
Ale u Mazdy mne to zaujalo a tak trochu vzrušuje... Samozřejmě bezpečnost musí být na prvním místě.
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: IvanGS - moje nová láska NBFL

Příspěvekod MAXsport » 19 kvě 2014, 21:53

Nech si nastavit větší odklon, jak na předku tak na zadku. Sbíhavost nech minimální.

Přečti si dost o geometrii na miata.net a dá se tak změnit chování auta podle toho jak ti to vyhovuje.
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: IvanGS - moje nová láska NBFL

Příspěvekod ZIZU » 20 kvě 2014, 01:10

Jak pise MAXsport, NBfl má v origo nastaveni geometrie pomerne nedotacive vlastnosti. Sam jsem si to moc neuvedomoval, ale po tom co mi Henry doporucil jeho nastaveni, jsem opravdu pocitil rozdil. Nedotacivost se potlacila a auto je jeste hravejsi a lepe ovladatelne. Samozrejme je dobry, aby si na to myslel a to hlavne na mokru, ale urcite to neni nastaveni, ktereho by ses musel bat. :)
ZIZU
 
Příspěvky: 441
Obrázky: 1
Registrován: 09 bře 2012, 10:47

Re: IvanGS - moje nová láska NBFL

Příspěvekod IvanGS » 20 kvě 2014, 09:35

Café- racer - u NC jsi to nemusel pozorovat, stejně tak to nepozorovali i jiní lidé, i mně se to stalo jen 2x a nestalo by se to, kdybych jel o 2 km/h pomaleji. Jde i o pneumatiky, moje mají vzorek OK, ale netuším, kdy je původní majitel na auto dával, jezdil 2000 km ročně:-). Buteovi zase klouzal zadek, ale zná to a neptá se. Už před vyjížďkou uvažoval, jestli zadní pneumatiky nemá přezout.
MAXsport, Zizu - díky za tipy, ale nezačal jsem o tom psát kvůli tomu, abych auto začal nastavovat a v zatáčce byl o 3 km rychlejší, nejde mi o čas, ale o zábavu a auto mi vyhovuje tak jak je - skvěle vyvážené, přičemž jakýkoliv zásah bude na úkor něčeho jiného. Opravdu mne pouze zajímalo, zda je toto chování normální, protože ještě neznám vlastnosti MX-5. A zábava to byla, už jsem říkal, že mne to na mokru bavilo víc než na suchu. Mimochodem (pro Café-racera) jsem dnes to samé četl v jednom testu NC...
Tenhle typ nedotáčivosti je popisován i u jiných sportovních značek a předpokládám, že stejně jako u nich se dá i u MX-5 potlačit (i změnit v přetáčivost) stylem jízdy. Vlastně si říkám, jestli se tomu dá vůbec říct nedotáčivost. Jasně, pokud to zjednoduším že když uteče předek, je to nedotáčivé, tak ano. Na druhou stranu, pokud si představíte modelovou situaci na ledu, tak když pojedete rovně a otočíte volantem, ujede vám předek a pojedete rovně. To udělá i notoricky přetáčivé auto, je to prostě vysoká nájezdová rychlost do zatáčky a jiné to být nemůže. Druhá modelová situace je zrychlující se kroužení do situace, kdy předek, popř. zadek začne klouzat, tomu už se dá myslím říkat nedo- nebo přetáčivost. No a mezitím je spousta dalších modelů chování ovlivnitelných jezdecky a o tom to celé asi je... :)
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: IvanGS - moje nová láska NBFL

Příspěvekod MAXsport » 20 kvě 2014, 09:38

Ivane, jezdi, bav se, poznávej, ale neřeš to :D
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 60 návštevníků

cron