Včera po obědě jsem vytáhl Majdu, donutil souseda chcípnout sekačku a nastartovat Morgana a jeli jsme se projet. V Morganu občas chytly saze, jeli jsme svižně. Většinu času jsem jel první a zatáčka nezatáčka, Morgan seděl jako přibitý a nenaklonil se snad ani o milimetr, potřeboval ale "okruhově" hladkou silnici. Martin pak říkal, že z kruháče ve Vamberku na výpadovce na Rychnov Morgan nestíhal, přestože se prý snažil (zmenšoval se v zrcátku dost rychle:-)) a já jel ve dvou, pak ale vyšlo najevo, že já měl trojku a čtyřku vytočenou hodně přes 6000 a on jen někde na 4000, takže stejně nic nevíme... Musíme udělat objektivní pokus, Morgan má sice "jen" Forda 1.6, ale je o 1-2 metráky lehčí...
Ujasnil jsem si jednu věc - když jedu např. na čtyřku 60 km/h a chci na tu čtyřku max. zrychlit (jsem prostě na řazení stále líný, deformace z TDI), mohu:
a) přidat plný plyn a čekat
b) přidávat plyn co nejvíc, ale postupně, aby šel motor do otáček současně s plynem
Přijde mi, že auto zrychluje výrazně rychleji (aspoň zpočátku, cca do 5000 ot.) v případě varianty B, myslel jsem, že elektronický management se u moderních aut o optimální průběh postará lépe než řidič a bude lepší dát prostě plyn na podlahu, ale NBFL asi není tak moderní auto - naštěstí...
.
A taky mi došlo, že auto je třeba prohnat, vypálit svíčky apod. Po dvou víkendech na motorkách mi Majda přišla líná, ale postupně jela čím dál líp...