Drobnosti ke zvýšení výkonu

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod Ryba » 02 bře 2014, 11:25

Moc pěknej soupis levnejch a ne tak levnejch úprav najdeš tady: http://www.solomiata.com/CheapHP.html, sice je to primárně na 1.6 ale spousta úprav je aplikovatelná a na 1.8 a minimálně je to dobrej zdroj pro ostatní
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod MAXsport » 02 bře 2014, 12:33

Upřimně si myslim, že pokud chce někdo opravdu zvýšit znatelně výkon, tak musí jít do razantnějších úprav (kompresor, turbo, ITB,..) než jenom klasika výfuk/sání.

Být tebou, pokud chceš opravdu úpravy, který mají smysl a jsou nějakým způsobem obnovitelný, tak investuj do lehčích kol, lepivých gum, ostřejší geometrie, lepší destičky na brzdy a určitě to bude mít větší efekt než sání a výfuk.

Např. já jsem teďka unešenej po tom, jak auto neskutečně funguje se semislickama, zábava je úplně na jiný úrovni. A když vezmu v potaz, že stojí 8 800Kč bez daně, tak za to ani neni nějaký lepší výfuk, se kterým nebude taková sranda :)
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod buteo » 02 bře 2014, 14:31

Vavris píše: .....

Nejvíc ze všeho poznáš, když budeš mít skoro prázdnou nádrž, zhubneš a vyházíš všechny zbytečnosti. A pak ještě jedna vratná, ale silně nepraktická úprava - zvětšit stálý převod.


Naprosto souhlas.
Malý nárůst výkonu prakticky nepoznáš, pořádné zvýšení výkonu stojí dost peněz a popř. taky problémy se spolehlivostí a životností. A jak tady někdo psal,naprosto souhlasím, že když někomu zásadně nestačí výkon Mazdy,je snažší a levnější si výkon pořídit jinde. (Ale samozřejmě plně chápu ty,které baví právě ladit výkon motoru Miaty a fandím jim).
Já jdu teď právě cestou vyhazování všech zbytečností a zlepšování jízdních a trakčních vlastností, jen to zhubnutí se mi furt ne a ne dařit :D . I na ten stálý převod už došlo .....
Tak uvidíme na jaře na váze a na trati ;)

E=mx5 !
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod mastercs999 » 02 bře 2014, 14:39

Zajímavá úvaha. Jako přesnější vyjádření výkonu rád používám poměr výkon/váha. Takže nemusíš jen zvyšovat výkon, ale můžeš i snižovat váhu. Což je vlastně princip MX5. Nezapomeň na to ;)
Uživatelský avatar
mastercs999
 
Příspěvky: 194
Registrován: 25 zář 2012, 19:30

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod buteo » 02 bře 2014, 18:11

Jasně,za našich časů jsme tomu parametru říkali "výkonová hmotnost",kdysi jsem tady na to téma už cosi psal .....
Tak právě tento poměr se zrovna snažím snížením hmotnosti bez zvyšování výkonu vylepšit.
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod George » 02 bře 2014, 18:17

možná to bude tim, že s tim pořád jezdim a ubírám po relativně malejch kusech, ale podle váhy už jsem pod tunou a jede to pořád stejně na hovno :D
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod Otatoy » 02 bře 2014, 18:25

Váha je určitě důležitá, ale když z toho člověk nechce mít holotu s vybranym interiérem, tak se na miatě odlehčuje docela složitě. Kola/gumy/brzdy mohou ušetřit pár kilo, ale co potom? Kapota i kufr jsou lehké, tam by se dalo uspořit max pár kilo a stálo by to dost peněz. Z dveří se dá asi vyhodit el stahovačka, ale myslím že ta manuální nebude o moc lehčí. Pak už mě napadá akorád menší baterka, zahodit rezervu a možná menší (lehčí) koncovej tlumič výfuku a vozit málo vody v ostřikovači.. :)

Výfuk od AMA bude určitě super, ale i samotné laděné svody (bez katu) jsou znát a budou stát 1/3.

Geo, pneu a brzdy jsou důležité věci, ale výkon nezvyšují.. ;)

Co třeba benzín 100 vs. 95 oktanů? Jezdím pouze 100, tak nemám porovnání, jestli to je nějak znát..
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod kousmen » 02 bře 2014, 18:41

Bo to upravit a naladit na ethanol. Když se naplno využije jeho potenciál, tak bez dalších úprav je možný dosáhnout lepších hodnot a nebude třeba vyhýbat se případným úpravám, který zvýší spotřebu, protože ethanol je levnější. :D
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod George » 02 bře 2014, 19:13

otatoy: ten ocelovej kufr neni dvakrát lehkej... dá se na něm ušetřit cca 3-4 kg myslim a cenově to neni zas tak špatný, viz nabídka ADiXe v jinym vláknu. Timhle přístupem, že kvuli 2kg nemá cenu nic dělat to auto neodlehčíš vůbec. Já mám interiér komplet nastrojenej (resp. měl jsem, když jsem to vážil) a mám dole víc jak víc jak 100kg
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod buteo » 02 bře 2014, 20:51

Nojo,po dekách ale vytrvale se dá váha zajímavě (doufám) ušetřit - sám jsem zvědavej, kolik ukáže váha.
Ale jasně že se musíš vzdát (části) komfortu,je to jako obvykle otázka priorit.
Já budu mít teď auto už docela vyrabovaný, protože preferuju názor,že všechno,co nepřispívá k čisté radosti z jízdy je zbytečné, a doufám, že se dostanu výrazně pod 9 a půl metráku (je to NA).
Zajímavý potenciál skrývá ještě má tělesná schránka: dostat dolů deset kilo by pomohlo jak jízdě, tak tělu samotnýmu....
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků