Různé

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: Různé

Příspěvekod ZIZU » 25 led 2014, 00:34

PavelS píše:
spoofan píše:To je jasne, ze mazda je srot a s passatem v dizlu se to nemuze ani srovnavat :D


Hele znam nekolik lidi co presli na Mazdu 6 (minuly generace) a zcela opravnene toho litujou proti Passatu (mmj)... Uvedom si, ze spousta lidi nechce auto co komunikuje, co je lehky (a diky tomu hlucnejsi) a skvely v zatackach. Jsou lidi, kteri maj auto jako autobus pro dopravu z mista a do b a v tom je ten passat treba vybornej. Az budes mit treba deti a budes za rodicema dojizdet velky vzdálenosti pravidelne, tak treba skoncis u neceho co ted zatracujes :-)
To ja narozdil od passatu nechapu proc se prodávaj BMW 5GT, jeste min nez X6...


to ja nechapu ani to, proc tak zbytecny auto jako je 5GT vubec vzniklo :D, ale proti gustu...
ZIZU
 
Příspěvky: 441
Obrázky: 1
Registrován: 09 bře 2012, 10:47

Re: Různé

Příspěvekod Winie » 25 led 2014, 00:53

rwdriver píše:Čau Winnie, s dieselem zkušenost nemám. Vlastně mám nejdelší zkušenost z benzínovýma 6ti válcema řady M52. ( ozn. 523i/528i) Mojí E39 už mám 5let a ca. 80tis. najeto na ní. A je fakt že jsem kupoval unikátně zachovalý kus, je vidět že obecně jsou neuvěřitelně spolehlivé. Počet problémů = 0 . Jen údržba, nikdy nic. Jediný problém se mi objevil nedávno a to rozvícená kontrolka Airbagu, což se vynulovalo na diagnostice a OK, nahodilá chyba. E39 jsou fakt i dnes po letech děsně spolehlivé. Snad až na pár el. drobností . Typický co si pamatuju jsou : displej pal PC ( efekt rozsypaného čaje) , já mám ten nejjednodušší display jen s venk. teploměrem, takže tady no problém. Pak nějaký odporový článek u panelu ovl. klimatizace ( říkají tomu "ježek topení") , to se mě zatím nerozbilo, a občas lidé mění nějaké to čidlo, případně lambda sondu atd. Ale málokdy má někdo vážný techn. problém s tím co je "kovové". Zkrátka spíš jen elektronika. Spotřeba těchhle motorů (ať už v E36/E39) jak ověřené více lidmi co znám a starou trojku nebo pětku měli je docela nízká. Normálně se pohybuješ od 8 - 9.5litrů / 100 , v podstatě nikdy a to i při větším podílu města jsem nevyjel nádrž a vyšlo přes 10. U Nafty ( 3.0d - má otec, ale daleko novější E61 ) je víc potenciálních komplikací a úspora paliva zas dramatická není. Počítej že to jezdí za 7.5l nafty. Na druhou stranu ten motor není tak hezky sametově klidný, což prostě diesel být ani nemůže. Ovšem v porovnání se 4válci Diesel si často myslíš jestli to náhodou taky nejezdí na benzín. 3litr diesel od BMW je asi stále nejlepší naftový motor co si vůbec můžeš ve starší ojetině koupit. U nás lidi často o dieslu uvažují okamžitě jako o první preferované volbě. Já si ale myslím, že to tak jednoznačný není. Záleží na hodně faktorech, ale kdybych si kupoval E39 znovu, tak bych dneska asi volil auto s posledních let výroby 525i/530i s manuálem a ideálně M paket interiérem, černý strop a sedačky broušená kůže. Nevim jestli má smysl v podstatě i trochu připlácet za 530d.... Nakonec to hlavní je o tom nevybrat si nějakou tu past :)

Hele pokud bych si koupil naftu, tak to bude moje prvni vlastni nafta. Par jich obcas servisuju, ale vzdy sem mel k tomu palivu odpor. Jde mi o to, ze si chci poridit relativne luxusni auto na dlouhy mezimestsky cesty. Puvodne sem chtel kupovat WRX bugeye, ale na to nebudou prachy. Takze koukam na neco do 90tis. Hodne me laka lexus IS200/300 - vyborna vybava, vyborne vyrobeny, hezky a spolehlivy auto. Jenze budu nejspis shanet auto az nekdy v lete a uvidim co bude v nabidce, navic sem doufal ze koupim neco za cim budu moct tahat i podval s autem. No a pak dalsi variantou je prave E39 - ale tady mam pozadavek, ze chci sedan v kuzi do trech litru. Jenze me desi ty najezdy, kdy si u auta s namotanejma 200tis rikam ze to bude jeste o 150 stoceny. Protoze zbytek ma kolem 300. No a dalsi varianta je E46 v kombiku. Jenze nabidka motoru je pomerne zalostna a kazdej udajne trpi nejakym neduhem. Nehlede na to, ze pri dnesnich cenach E46 je jich vetsina totalne zhuntovanejch nejakejma pubertakama. Dalsim adeptem je Audi S6, ale to je spis takovy zbozny prani, protoze ta V8 by me asi sezrala na nakladech a moc by toho na miatu nezbylo. Jak rikam. Tak jako tak, to pro me bude velka zmena. Do tedka sem mel jen hatche od Hondy jako svoje daily auta. Jenze to 98% jizdy tvorilo dojizdeni po okresce 3.tridy do skoly/prace 50km denne.
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Různé

Příspěvekod PavelS » 25 led 2014, 06:50

Winie, jestli chces takovyhle premiovy auto za 90tis, tak to good luck...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Různé

Příspěvekod Vavris » 25 led 2014, 11:25

E46 motory trpí neduhem a E39 motory ne? Dyť mají oba úplně tsejně motorizace... Já bych řekl, že všechny benzínové R6 jsou spolehlivostně nadprůměrné a 3.0d na poměry dieselů taky. Průserový byl první 2.0d - 100kw.

Jinak za 90 se při troše štěstí určitě nějaká hezká E46 i E39 dá sehnat... třeba tahle nevypadá zle: http://auto.bazos.cz/inzerat/31520897/P ... 6-323i.php
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Různé

Příspěvekod Mike » 25 led 2014, 11:34

Naftu do E39 brát jenom v případě NAPROSTO jasný servisní historie. Ideálně třeba od známýho, který ji měl alespoň 5 let a není dobytek. Jinak si nechat bokem 60k.
Koupit 530d za 70k, když má člověk na účtu 75k je sebevražda. Jinak je to dobrej motor. Ale jako ostatní moderní nafty má to spoustu drahej věcí, který si ten servis žádaj. Nájezdy u benzinu NAPROSTO neřešit. Hlavně zkontrolovat podvozek...podvozkový díly jsou relativně drahý, takže když bude všechno před smrtí, tak je to kus ceny auta.
Obecně víceméně stoprocentní jistota toho, že auto nebude stát nikdy kvůli motoru mi za +3l ve spotřebě stojí. Takže za mě benzin jakýkoliv krom 520i (žere to víc jak 523,525,528). Navíc BMW R6 a V8 jsou velmi ochotný se nechat zplynovat.
A něco k reálnejm spotřebám extrémy:
nafta jakákoliv: 5-10
R6 7-15
V8 9-oo (neumim ležatou vosmičku :)) )
Za mě: V8 sporák. Já to tak mám a spokojenost veliká. Obecně ty velky motory jsou líp vybavený (najít V8 bez kůže, dvouzonový klimy a navigace s TV je docela oříšek), spolehlivost velmi vysoká a jezdim s za 12 (100-130 pohoda) 14 (150-160 dálnice) 22 ucpaná praha. Neboli
6-7-11, konvenčního paliva, ve velice pohodlným a spolehlivým autě...a taky dosti rychlým autě. A je to automat, takže manuál je tak o 1-2l níž. Za 80 se koupit v solidním stavu dá auto z prvních let výroby, plyn vyjde na 30.
A ještě na závěr: drbu si hlavu, že jsem nekoupil E38. Ty auta stojí stejně, náklady na servis stejný, pohodlí je o další level jinde a je to spolehlivější. U sedmy jsou třeba nerezový výfuky, silnější kabelový svazky...Do jistý míry není moc důvod kupovat pětku:) Nevýhody jsou závistivý sousedi a častý cesty do centra měst. Parkovat pětimetrový auto u nákupního centra, kde jsou místa tak akorát pro miatu, maximálně dlouho fobii není úplně easy:)
Ad 5GT: To auto mi přišlo vždycky neskutečně hnusný...přijde pořád, ale dokážu si představit někoho, kdo je zvyklej na sedmu a chce něco vyššího na hory...pak je řešení 5GT by se spíš měla jmenovat X7.
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Různé

Příspěvekod PavelS » 25 led 2014, 11:35

Jj - tohle sem nemyslel - myslel sem WRX/S6 apod co winie psal ;)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Různé

Příspěvekod rwdriver » 25 led 2014, 12:13

Souhlas s Mikem. Ač píšu že s dieselem zkušenost nemám, intuitivně bych se toho bál. (víc součástek se můžou podělat).
S rozpočtem 90 , resp. spíš to ber jako : cena auta 75-90 + mít 20 na prvotní servis atd. se dá E39 pořídit když se neunáhlíš bez problému.
E38 je zajímavá možnost taky, nicméně asi se bude hůř hledat nezhuntovaný kus než u E39. E46 3jka má stejné motory, takže spolehlivost stejná, akorát celkové zpracování auta o úroveň horší než E39. Prostě tady už BMW seškrtalo různé vývojové náklady.
V8 se mi taky vždycky líbily, ale motor bude nad přední nápravou těžší a mají maticové řízení oproti R6, které mají klasické hřebenové. Neumím ale posoudit jak se to projevuje na řiditelnosti. Mám představu, že V8 nebude tak hbitá v reakcích atd. a o co bude horší na zakroucené okresce o to lepší bude na dálnici. Nájezdy bych taky neřešil , jen stav konkrétního kusu.
Winnie, vychází mi nejlíp s tvým rozpočtem koupě dobré 528i z let 96-00 . "Paštiky" stojí dneska ani ne 50tisíc, ale to jsou auta pro normálního člověka co nechce jezdit vrakem nepoužitelný, a občas se vyskytne něco udržovaného a za to bych tak zaplatil něco pod 100K . Pak jsou ale tyhle auta úžasná hodnota za peníze.
Na nějaký Audi S6 bych vůbec nekoukal, protože cena spotřebních dílů je jinde. To je jako chtít za 200tis. M5 E39 v perfektním stavu. Což je nesmysl. A navíc cena i hloupých pneumatik, brzd. kotoučů, destiček, oleje co máš použít atd. jsou typicky 2násobek toho co bys čekal. Do takových ojetin se dá jít srdcem, ale hlavně s penězma. Bez toho bys z toho byl hodně nešťastnej
rwdriver
 
Příspěvky: 30
Registrován: 27 srp 2012, 17:59

Re: Různé

Příspěvekod Mike » 25 led 2014, 12:20

rwdriver píše:Souhlas s Mikem. Ač píšu že s dieselem zkušenost nemám, intuitivně bych se toho bál. (víc součástek se můžou podělat).
S rozpočtem 90 , resp. spíš to ber jako : cena auta 75-90 + mít 20 na prvotní servis atd. se dá E39 pořídit když se neunáhlíš bez problému.
E38 je zajímavá možnost taky, nicméně asi se bude hůř hledat nezhuntovaný kus než u E39.

Určitě se bude hůř hledat, ale koupíš ji možná ještě levněji než E39...lidi se těch velkejch aut bojej.
rwdriver píše:E46 3jka má stejné motory, takže spolehlivost stejná, akorát celkové zpracování auta o úroveň horší než E39. Prostě tady už BMW seškrtalo různé vývojové náklady.
V8 se mi taky vždycky líbily, ale motor bude nad přední nápravou těžší a mají maticové řízení oproti R6, které mají klasické hřebenové. Neumím ale posoudit jak se to projevuje na řiditelnosti. Mám představu, že V8 nebude tak hbitá v reakcích atd. a o co bude horší na zakroucené okresce o to lepší bude na dálnici. Nájezdy bych taky neřešil , jen stav konkrétního kusu.

Ano km, opravdu neřešit, měl jsem půjčenou E66 z najetým půlmilionem a auto v lepším stavu než naše firemní passaty s 20k. To řízení je dost znát. Přítelčina 523i je hbitější. Pilotovat V8 po okreskách je opravdu jako řídit strašne rychlej parník po nějaký horský bystřině:) Ale na okresky je takhle velký auto obecně už docela nesmysl.
...Rozdíl v hmotnosti těch motorů není až tak velkej.
rwdriver píše:Winnie, vychází mi nejlíp s tvým rozpočtem koupě dobré 528i z let 96-00 . "Paštiky" stojí dneska ani ne 50tisíc, ale to jsou auta pro normálního člověka co nechce jezdit vrakem nepoužitelný, a občas se vyskytne něco udržovaného a za to bych tak zaplatil něco pod 100K . Pak jsou ale tyhle auta úžasná hodnota za peníze.
Na nějaký Audi S6 bych vůbec nekoukal, protože cena spotřebních dílů je jinde. To je jako chtít za 200tis. M5 E39 v perfektním stavu. Což je nesmysl. A navíc cena i hloupých pneumatik, brzd. kotoučů, destiček, oleje co máš použít atd. jsou typicky 2násobek toho co bys čekal. Do takových ojetin se dá jít srdcem, ale hlavně s penězma. Bez toho bys z toho byl hodně nešťastnej

Přesně tak S6 nebrat...stejně jako M5 bez opravdu velkýho rozpočtu na provoz.
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Různé

Příspěvekod Mike » 25 led 2014, 12:28

http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-7/14224756?goFrom=list
Je to tam už docela dlouho, takže s cenou by šel stopro níž. Je to poměrně vybavený, ale nemá to digitální klimu, na což lidi dost koukaj...a navíc červený...což je podle mě důvod.
Jsou v tom nejlepší možný sedačky (opravdu moc pohodlný), S EDC tlumiče - věc na popírání fyzikálních zákonů...moc fajn vozidlo:)
Pokud v opravdu dobrým stavu, tak je to paráda...a navíc manual, takže poměrně rarita u E38.
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Různé

Příspěvekod PavelS » 25 led 2014, 16:57

Tohle auto jak nebude privazany k lampe, tak ho nezachrani ani sherlock :-))
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 113 návštevníků