PavelS píše:spoofan píše:To je jasne, ze mazda je srot a s passatem v dizlu se to nemuze ani srovnavat
Hele znam nekolik lidi co presli na Mazdu 6 (minuly generace) a zcela opravnene toho litujou proti Passatu (mmj)... Uvedom si, ze spousta lidi nechce auto co komunikuje, co je lehky (a diky tomu hlucnejsi) a skvely v zatackach. Jsou lidi, kteri maj auto jako autobus pro dopravu z mista a do b a v tom je ten passat treba vybornej. Az budes mit treba deti a budes za rodicema dojizdet velky vzdálenosti pravidelne, tak treba skoncis u neceho co ted zatracujes
To ja narozdil od passatu nechapu proc se prodávaj BMW 5GT, jeste min nez X6...
rwdriver píše:Čau Winnie, s dieselem zkušenost nemám. Vlastně mám nejdelší zkušenost z benzínovýma 6ti válcema řady M52. ( ozn. 523i/528i) Mojí E39 už mám 5let a ca. 80tis. najeto na ní. A je fakt že jsem kupoval unikátně zachovalý kus, je vidět že obecně jsou neuvěřitelně spolehlivé. Počet problémů = 0 . Jen údržba, nikdy nic. Jediný problém se mi objevil nedávno a to rozvícená kontrolka Airbagu, což se vynulovalo na diagnostice a OK, nahodilá chyba. E39 jsou fakt i dnes po letech děsně spolehlivé. Snad až na pár el. drobností . Typický co si pamatuju jsou : displej pal PC ( efekt rozsypaného čaje) , já mám ten nejjednodušší display jen s venk. teploměrem, takže tady no problém. Pak nějaký odporový článek u panelu ovl. klimatizace ( říkají tomu "ježek topení") , to se mě zatím nerozbilo, a občas lidé mění nějaké to čidlo, případně lambda sondu atd. Ale málokdy má někdo vážný techn. problém s tím co je "kovové". Zkrátka spíš jen elektronika. Spotřeba těchhle motorů (ať už v E36/E39) jak ověřené více lidmi co znám a starou trojku nebo pětku měli je docela nízká. Normálně se pohybuješ od 8 - 9.5litrů / 100 , v podstatě nikdy a to i při větším podílu města jsem nevyjel nádrž a vyšlo přes 10. U Nafty ( 3.0d - má otec, ale daleko novější E61 ) je víc potenciálních komplikací a úspora paliva zas dramatická není. Počítej že to jezdí za 7.5l nafty. Na druhou stranu ten motor není tak hezky sametově klidný, což prostě diesel být ani nemůže. Ovšem v porovnání se 4válci Diesel si často myslíš jestli to náhodou taky nejezdí na benzín. 3litr diesel od BMW je asi stále nejlepší naftový motor co si vůbec můžeš ve starší ojetině koupit. U nás lidi často o dieslu uvažují okamžitě jako o první preferované volbě. Já si ale myslím, že to tak jednoznačný není. Záleží na hodně faktorech, ale kdybych si kupoval E39 znovu, tak bych dneska asi volil auto s posledních let výroby 525i/530i s manuálem a ideálně M paket interiérem, černý strop a sedačky broušená kůže. Nevim jestli má smysl v podstatě i trochu připlácet za 530d.... Nakonec to hlavní je o tom nevybrat si nějakou tu past
rwdriver píše:Souhlas s Mikem. Ač píšu že s dieselem zkušenost nemám, intuitivně bych se toho bál. (víc součástek se můžou podělat).
S rozpočtem 90 , resp. spíš to ber jako : cena auta 75-90 + mít 20 na prvotní servis atd. se dá E39 pořídit když se neunáhlíš bez problému.
E38 je zajímavá možnost taky, nicméně asi se bude hůř hledat nezhuntovaný kus než u E39.
rwdriver píše:E46 3jka má stejné motory, takže spolehlivost stejná, akorát celkové zpracování auta o úroveň horší než E39. Prostě tady už BMW seškrtalo různé vývojové náklady.
V8 se mi taky vždycky líbily, ale motor bude nad přední nápravou těžší a mají maticové řízení oproti R6, které mají klasické hřebenové. Neumím ale posoudit jak se to projevuje na řiditelnosti. Mám představu, že V8 nebude tak hbitá v reakcích atd. a o co bude horší na zakroucené okresce o to lepší bude na dálnici. Nájezdy bych taky neřešil , jen stav konkrétního kusu.
rwdriver píše:Winnie, vychází mi nejlíp s tvým rozpočtem koupě dobré 528i z let 96-00 . "Paštiky" stojí dneska ani ne 50tisíc, ale to jsou auta pro normálního člověka co nechce jezdit vrakem nepoužitelný, a občas se vyskytne něco udržovaného a za to bych tak zaplatil něco pod 100K . Pak jsou ale tyhle auta úžasná hodnota za peníze.
Na nějaký Audi S6 bych vůbec nekoukal, protože cena spotřebních dílů je jinde. To je jako chtít za 200tis. M5 E39 v perfektním stavu. Což je nesmysl. A navíc cena i hloupých pneumatik, brzd. kotoučů, destiček, oleje co máš použít atd. jsou typicky 2násobek toho co bys čekal. Do takových ojetin se dá jít srdcem, ale hlavně s penězma. Bez toho bys z toho byl hodně nešťastnej
Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 163 návštevníků