swap motora 1.8 bp do 1.6

Re: swap motora 1.8 bp do 1.6

Příspěvekod michalgt » 29 pro 2013, 14:14

Pokiaľ sa jedna o novu hlavu asi ju nebudem ani dávať, dám svoju a bude, pôjde na leštenie, zväčšenie kanálikov a to je všetko pre tento rok uvidím ako to bude jazdiť, ak sa mi bude zdať, že je to malo na budúci rok sa uvidí
michalgt
 
Příspěvky: 77
Registrován: 13 lis 2013, 21:56

Re: swap motora 1.8 bp do 1.6

Příspěvekod skhaluz » 30 pro 2013, 10:40

Tak ja som sa vcera pustil do swapu motora 1,8 do 1,6ky NBcka a hned som narazil aj na problem. Riadiaca jednotka ma uplne ine konektory aj ABS je uplne ine. Nic ine mi neostalo zacal som to cele rozoberat a musim dat komplet elektriku z 1,8 . . .:/

Elektrika 1,8 : Obrázek

Auto 1,6 : Obrázek
Obrázek
Mazda MX-5 NB/FL1,8 race car
Mazda MX-5 NA weekend
http://www.mx5servis.sk
Uživatelský avatar
skhaluz
 
Příspěvky: 288
Obrázky: 6
Registrován: 12 dub 2012, 11:46

Re: swap motora 1.8 bp do 1.6

Příspěvekod George » 30 pro 2013, 11:01

to je napsaný v každym návodu, že musíš sehnat i elektriku :D
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: swap motora 1.8 bp do 1.6

Příspěvekod PavelS » 30 pro 2013, 17:40

Jirko, Keith Tanner právě píše že to jde modifikovat (ECU)... prý mnohem jednodušší než udělat swap i kabeláže...no, já po tom co jsem si vyndal ten 1.8 svazek do svý si nemyslim, že by to bylo složitý... :)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: swap motora 1.8 bp do 1.6

Příspěvekod michalgt » 31 pro 2013, 14:01

Ja počítam stým, že budem dávať novu kabeláž z 1.8
Včera sme už s kamošom rozmýšľali ako urobiť zapaľovanie kedže mx5 ma snímač na sacej vačke a 323 na výfukovej a pre rozdeľovač tam veľa miesta nieje
michalgt
 
Příspěvky: 77
Registrován: 13 lis 2013, 21:56

Re: swap motora 1.8 bp do 1.6

Příspěvekod Zaplik » 31 pro 2013, 16:16

musiš vyměnit celou kabeláž, kdybych to měl dělat znovu tak se na puvodni jednotku upně vykašlu koupim za par kaček MS třeba 2, to samo se uplně vykašlu na puvodni snimače kliky a vačky co sou zepředu a použil bych spodní část se snimačema z rozdělovače z libovolne 323ktera tam pasuje a parádně se tam vejde, pak by tam mohlo být i jiné víko.
pokud by někdo chtěl dělat swap GT motoru do NB tak to bych nedělal už vůbec to vyjde levněj koupit přimo NB motor, musí se tam přehodit vana, sací koš, nepasuje řemenice ktera se musí vyměnit kvuli snimači polohy kliky takže je potřeba řemenice z NB nebo 323 BA 1.8 plus plech z NB ktera se musí stočit na mašině na pruměr NB a to nepošitam to že GT ma větší klínek, další problem je samotny snimač polohy kliky GT čerpado pro něj nema uchyt a čepradla z NB do GT nejsou zaměnitelny (NB ma blok BP2, GT má blok BP1 dá se to dočíst pod setrvákem), další problém je snimač polohy vačky sou potřeba minimalně vačkove řemenice z NB nejlepe cele vačky a víko ventilů, sání z NB nepasuje GT hlavu (pasuje sání z NA ale to je zcestny) takže v závěru se dá vlastně použit jen spodek motoru a to ještě okrajově se spoustou dodělávek. pokud by se mělo jednat o nějakou turbo upravu tak tam je to jedno protože se stejně časem všechny tyhle věci mění za jiny a s jednotkou se daj řešit jinym způsobem, musí se vyměnit vodní pumpa za pumpu NB (NB ma na pumpě uchyt pro napínak alternátoru. Závěrem orig. motor bez katu a střed. výfuku nalazen na MS2 s rev.limitem na 8000tis. cca 162HP dle Gtechu a to se da ještě hybat s předstihem při použiti lepších paliv než N95. Nejpoužitelnější motor je motor z 1.8 323 BA 84kW tam pasuje všechno a všechno je změnitelny s NB a to nejlepe s hlavou NB, ten výkon 84kW se liší hlavně tou hlavou kompresní poměr má ještě větší než GT, ojnice a klika totožné s MX5
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: swap motora 1.8 bp do 1.6

Příspěvekod michalgt » 01 led 2014, 04:05

No to si ma veľmi nepotešil, ja staviam na tom, že keď mi nebude stačiť výkon z Gt tak ho viem jednoducho upraviť na motor z GTX čo už je dosť slušný výkon pre to zvezenie si myslím. No každopádne ja mam ten motor zadara čiže pojdem do experimentu buď sa to podarí, alebo pojdem vyššie ( turbo ), lebo Mx5 je pre mňa viac menej víkendové autíčko, ale 323 Gt si chcem zrenovovať a motor vymakať. Proste 1.8 VTi musí isť dole :D slalom a rally šprint sa musí jazdiť ako po masle
michalgt
 
Příspěvky: 77
Registrován: 13 lis 2013, 21:56

Re: swap motora 1.8 bp do 1.6

Příspěvekod Zaplik » 01 led 2014, 15:46

tak pokud to chceš na turbo tak nesháněj ani hlavu z NB a použij puvodni se sanim z NA plus vačky z NB, snimače neřeš udělej to z toho rozdělovače, turbo použij K04 to bohatě postačí pro 240 HP stim že bude plnit hned dole a da se sehnat kopie za 6tis., No ale než dělat swap kterej neni až tak plug and play to už bych radši fouknoul tu 1.6tku ktera by byla aspoň trochu legalnější a hlavně je těch motoru tolik že je tam hodně prostoru pro chyby. Výkon 200 ps zvládne taky a pak není problém ho vylepšit aspoň o ojnice a pisty ty se daj koupit pěkny sadičky wiseco pisty s Hčkama za nějakech 16tis. Každopádně bych si dobře dopředu rozmyslel co vlastně chcu a kolik chcu HP potom nejsou zbytečny investice, cesta turba je jednoduší převodovka zvládá nějakou dobu 300HP, ale u víc jak 7500tis. ot už nejde řadit :lol:
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 16 návštevníků