vyrabování ABS

Re: vyrabování ABS

Příspěvekod PavelS » 29 lis 2013, 16:27

Tak rozděluje se brzdnej účinek u aut už asi dvacet třicet let, omezovač na zadní nápravu apod - nebo myslíš něco sofistikovanějšího? To si nejsem jistej, že MX-5 má - kromě NC s ESP...

kousmen píše:Řekl bych, že už má jasno a chce znát tipy a ne číst naše úvahy. Ovšem asi tady není nikdo, kdo by poradil a aspoň se tyhle diskuse budou hodit třeba někomu jinýmu. :)
Lepší je přizpůsobit jízdu podmínkám než se spolíhat na pomocníčky. To je můj pohled na věc. Vím, že to funguje ale nechci, protože chci řídit já a ne aby řídilo auto za mě ať už v krizovkách nebo v běžných situacích. Já se chci naučit kontrolovat, ne se nechat hlídat autem. :D


Poradil - co chceš radit k tomu když nikdo takovou blbost nedělal? :D Btw - není na tom nic lehčího/složitějšího než vybrat jednotku, vyřešit trubky - asi jednodušší udělat swap z bouračky....

Ad "přizpůsobim jízdu" - ono i s ABS jí musíš přizpůsobit akorát ne tolik (co je tohle za negativum??)- dobře naladěný ABS neubírá nic ze zážitku z řízení... Upřímně beru tyhle pomocníky celkem kladně po zkušenostech s dobře naladěným systémem - třeba až ESP: kupodivu nejlíp z aut co jsem jel fungovalo v STI Impreze (2009 - o ESP člověk ani neví) a Golfu IV 4Motionu - oproti tomu třeba v NC bylo úplně neschopný a byl z toho dokonalej náladokaz. Ale to už jsme jinde :) Chci jen říct, že krok vpřed (ABS spíš krůček) když nekazí dojem z řízení, tak není nic špatnýho...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: vyrabování ABS

Příspěvekod kousmen » 29 lis 2013, 20:23

To určitě ne. Asi jsem se nevyjádřil dost jasně. Jediný co chci říct je, že v mazdě mi jde o to čistý spojení s autem, kdy se musíš o všechno postarat sám jako za starých a podle mě dobrých časů. Ať to má klidně samý negatíva, ale ja to chci čistý. Na kole taky nemám přídavný ESP kolečka abych se v zatáčce nepřevrátil. :lol: Samo, že to nemyslím jako opravdový srovnání. :D
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: vyrabování ABS

Příspěvekod mastercs999 » 30 lis 2013, 02:07

kousmen: Ty mi snad mluvíš z duše :oops:
Uživatelský avatar
mastercs999
 
Příspěvky: 194
Registrován: 25 zář 2012, 19:30

Re: vyrabování ABS

Příspěvekod PavelS » 30 lis 2013, 09:52

Jj, já ti rozumim - a nevnucuju ti svůj názor ... ;) Jen pro mě je důležitá vyváženost bezpečnosti/rychlosti/zábavy - a ABS je pro mě stejně jako třeba posilovač jako širší kola apod. Taky sem si koupil fulla místo hardtailu, protože je to prostě lepší (když se nešetří až tak) - když už jsme u těch kol, než byla ukrajina :) Podle mě to nepřidá nic na zábavě ani rychlosti a jen to ubere, to je celý...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: vyrabování ABS

Příspěvekod kousmen » 30 lis 2013, 11:11

Na zábavě to nepřidá, to ne. Ale vím, že je tam nějakej skřítek, co mě zachraňuje nebo pomáhá a to se mi nelíbí. Už jsem se rozhodl i pro výmaz posilovače řízení abych si pořád nenechával pomáhat. Až bude nějaký daily, ve kterým budu vozit touženou rodinu, tak mi tihle pomocníci vadit nebudou a budu rád za to vědomí, že to zvládám bez nich a přesto je mám.
Ale jak říkáš, jedno je názor můj, druhý zase tvůj a ani jeden není špatnej. Máme jenom jinej pohled na věc.
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: vyrabování ABS

Příspěvekod whisper » 30 lis 2013, 12:59

ABS podľa mňa nie je o tom, či jazdu prispôsobíš podmienkam, alebo či ti pomocníčkovia pomáhajú pri bežnej jazde... ABS má zmysel, až sa niečo stane a ty budeš mať tri sekundy na krízové brzdenie a vyhýbanie sa... Bez ABS si v oveľa väčšej prdeli, ako s ním, kto mi neverí, choďte si to vyskúšať na klznú plochu. Ak niekto používa auto hlavne na okruhy a v premávke len príležitostne, je to iné, ale ak to má niekto daily ako ja, sakra sa to ABS raz zíde.
Ponúkam celý sortiment produktov SkidNation so zľavou pre členov - napíšte správu.

Radosť je moje palivo.
Uživatelský avatar
whisper
 
Příspěvky: 1151
Obrázky: 6
Registrován: 11 lis 2012, 17:25
Bydliště: Bratislava [SK]

Re: vyrabování ABS

Příspěvekod kousmen » 30 lis 2013, 17:50

:lol: Já už to znova psát nebudu kurde...
Chytl jsi se jedné věty, kterou jsem myslel obecně na všechny tyhle pomocníky. Ve zbytku jsem dal dost najevo, že vím co to je a prakticky napsal jinými slovy zkráceně i to co ty. Stačí číst a nebudu muset tolik psát...
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: vyrabování ABS

Příspěvekod ADix » 30 lis 2013, 19:58

Tak dost tohodle...brzdy se samozřejmě nedají pěkně dávkovat, když se vytáhne pojistka a tím se abs vypne, pač nohou tlačíš kapalinu přes celé aktuálně nefunkční ABS. Spíš mě zajímá třeba jestli nebude třa sehnat jiný hlavní rzdový válec, pač ten co tam je teď je samozřejmě dimenzoán na jinou délkou hadic a tlačit kapalinu pod nějakým tlakem do ABS. jestli třeba nebudu must tahat trubky o jiném průměru kvůli síle tlačení kapaliny a podobně. Fak tady se u každého tématu řeší víc proč to nedělat, než jak to udělat.

PS: chci to uělat hlavně kvůli tomu, že když sem na ex Mazdě měnil kotouče, desky a pancéře, tak mi ABS kopalo skoro pořád aniž by auto ve smyku bylo.
...because still in progress...
ADix
 
Příspěvky: 1590
Registrován: 28 úno 2011, 13:13
Bydliště: Orlová, Moskva

Re: vyrabování ABS

Příspěvekod PavelV » 30 lis 2013, 22:47

Adix máš pravdu. Jen jsem to testnul vyndáním pojistky. Víc jsem v Mazdě s ABS řešit nechtěl. Brzdy mi fungují i s abs ve všech režimech dostatečně. Líp než jak to nastavil výrobce v domácích podmínkách nejspíš nikdy nedosáhneš. Nakonec každá slepá ulička je třeba občas prošlápnout, budu ti držet palce ;) .
Uživatelský avatar
PavelV
 
Příspěvky: 189
Registrován: 22 úno 2011, 17:13

Re: vyrabování ABS

Příspěvekod PavelS » 01 pro 2013, 11:38

ADix píše:....Spíš mě zajímá třeba jestli nebude třa sehnat jiný hlavní rzdový válec, pač ten co tam je teď je samozřejmě dimenzoán na jinou délkou hadic a tlačit kapalinu pod nějakým tlakem do ABS. jestli třeba nebudu must tahat trubky o jiném průměru kvůli síle tlačení kapaliny a podobně....


Kapalina je nestlačitelná, čili je jedno jak je dlouhá trubka, ne? Stačí přizpůsobit množství... :)

Jinak co se týká hlavního válce, tak to vypadá, že jsou jen jiný vnitřnosti u ABS verze - vnějšek je stejnej, ale uvnitř je u ABS pár jakýchsi kroužků...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Seznam a 3 návštevníků

cron