Mx-5 plzeňsko/karlovarsko... Hledám kamaráda. :D

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Mx-5 plzeňsko/karlovarsko... Hledám kamaráda. :D

Příspěvekod voociash » 10 zář 2013, 21:32

Ahoj em-iksáci,

jsem nový uživatel zdejšího fóra, začnu trochu oficiálně. Jmenuju se Jiří V., je mi 26let a již dlouhou dobu mám sen a koupi víkendového sporťáčku. Nejpre jsem měl zálusk na 200sx, poté 350z. Bohužel tohle všechno byly jen sny. Do minulého roku jsem studoval, takže teprve teď nadešel čas tento sen splnit. S poslední době jsem si uvědomil, že 200sx neni pro mě dobrá volba. Přemejslel jsem jedině nad S13, ale jelikož jsem studoval elektrotechniku, tak mechanice zas tolik nerozumím a vím, že 200sx je hodně o práci a kurvítkách ( turbo atd..). Asi bych na něj neměl dostatek know-how. 350z stojí moc peněz, musel bych na něj dlouhou dobu šetřit a náhradní díly nejsou žádná levnota.

Nyní jsem nastoupil do Škoda Electric Plzeň a tak doufám, že můj sen o sporťáčku se zadohrabem je na dosah. Musím se přiznat, že teprve teď začínám šetřit, takže reálně mx-5 budu řešit asi až na jaře. To ale neni v rozporu s tím, že touto cestou chci najít kamaráda/ku, který má potuchy o technice Mx-5 a problémech, které by mohly nastat. Tohoto člověka hledám v Plzeňském kraji ( kde jsem studoval a teď pracuju) či v Karlovarském ( odkud pocházím a stále se tam vracím). Hledám vlastně takového učitele, který by mi poradil a hlavně reálně ukázal, kde jsou nejslabší místa Mazdy a na co bych si měl dát při koupi pozor a na co kouknout.

Mám v hlavě pár bodů, na které se zeptám či vás poprosím o radu.

1) hledám někoho kdo by mě nechal sednout do auta ( né řídit), poté sedět aspoň jako spolujezdce, abych mohl nasát ten feeling auta. Samozřejmě nabídnu revanž v podobě béňa a pivka k pokecu o technice atd. Pokud by byla možnost se o projet, rád bych jako protiúčet ( zálohu) nabídl svoje auto Octavia I, 2.0mpi 85kw / cca 180Nm. Nemusíte se bát, mám řidičák 8 let a naježděno 50tis. km ve svojí Oktávce. Samožrejmě mě zajímá NA/NB, jelikož našetřit chci okolo 50-80k.

2) dále bych chtěl od vás ostatních vaše názory na ojetiny, kde jsou slabá místa a co jsou nejčastější a nejdražší problémy. Vím o korozi, ale o mechanice ne.

3) poradit od někoho, kdo si dovezl auto z Německa, co je všechno potřeba na převoz/ přepis auta do Čech. Pokud bych s ním chtěl jet z Německa, slyšel jsem něco o převozních známkách. Rád bych se dozvěděl víc, na kolik to celkem vyjde. Převoz a přepis. Jestli je potřeba dělat znova technickou atd. ( ptám se proto, protože v Německých bazarech auta na "fotce pěkná" stojí 1,5 - 3k euro a v Čechách se člověk nedostane pod 70k) Musí v tom být někde háček, že ho koupim na 30k, ale přepis bude dalších 20k. Prostě celkově shrnout všechny náklady na přepis.

4) se zmíněným človekěm bych se rád seznámil více a pozval bych ho později na mojí cestu do Německa, aby mi pomohl omrknout a pořádně proťuknout ojetinu. ( abych nekoupil zajíce v pytli) Přecejen nejsem mechanik a z mechanické stránky opravdu moc nepoznám. Rád bych aby tento člověk auto v Německu i projel a řekl na něj svůj názor. Koupit / nekoupit.

To je zatím vše, co mě teď napadlo, měl jsem toho víc, ale nepsal jsem si to. Až si vzpomenu, hned to připíšu. Pokud se divíte, proč píšu již rok před koupí, vězte, že chci auto opravdu mechanicky pochopit, seznámit se s ním v realitě a zjistit si co nejvíce informací ještě před našetřením peněz.

Díky za přečtení a případné odpovědi, s přáním mnoha najetých kilometrů bez nehody se loučím,

Jirka V.
voociash
 
Příspěvky: 1
Registrován: 10 zář 2013, 20:00

Re: Mx-5 plzeňsko/karlovarsko... Hledám kamaráda. :D

Příspěvekod ZIZU » 10 zář 2013, 23:28

Vitam te, ja jsem z Prahy, takže k první půlce tvého příspěvku nejsem ten pravý.

mechanicky je to auto vicemene dokonale, auto netrpí žádnými neduhy, kterými by netrpělo jiném auto stejného stáří, spíše naopak. Je to japonec jak má být, takže funguje dokonale a spolehlivě. Auto trpí hodně zmiňovanou korozí.

Veř, že v německu auta za 1500-3000 euro vypadají dobře jen na fotkách, většinou je na nich ještě spoustu práce. Pokud chceš hotový auto vyplatí se připlatit. Já sám mám auto z německa, takže doporučuji dovoz řešit na podvalu, cenově to vyjde určitě levněji. Nemusíš platit převozky, nemušíš platit palivo do dvou aut a takový transportér to zvládne cca za 10l/100km. V česku potom musíš udělat dovozovou stk a emise cca 2500, potom zajít na urad a nechat si udělat česky tp tzv. čistopis to myslím stojí 1500-2000 a pak auto normálně prihlasit tj. 800 kc plus samozrejmě povinne ruceni...dohromady to teda vychazi na cca 5000 + cena na dopravu + to ruceni, ale to platis tak jako tak...já osobně si myslím, že dovoz z německa se vyplati nicmene dost zalezi na tom, kolik chces za auto dat, cim levnejsi, tim se to asi vyplati mene, protoze mit auto za 50 a dat 10 za dovoz a nebo za 200 a dat 10 za dovoz, je podle me rozdil.

Doufam, ze jsem ti aspon trosku pomohl :)
ZIZU
 
Příspěvky: 441
Obrázky: 1
Registrován: 09 bře 2012, 10:47

Re: Mx-5 plzeňsko/karlovarsko... Hledám kamaráda. :D

Příspěvekod Oliff » 12 zář 2013, 01:14

Jsem z Varů a moc nás tu v okolí není, napsal jsem ti SZ.
MX-5 NC 2,0i Revolution 7/2008, dříve Mazda MX-5 NBFL Sportive 107kW/146k 10/2002
Uživatelský avatar
Oliff
 
Příspěvky: 168
Obrázky: 8
Registrován: 01 bře 2012, 04:19
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Mx-5 plzeňsko/karlovarsko... Hledám kamaráda. :D

Příspěvekod PavelV » 14 zář 2013, 22:00

SZ ;)
Uživatelský avatar
PavelV
 
Příspěvky: 189
Registrován: 22 úno 2011, 17:13

Re: Mx-5 plzeňsko/karlovarsko... Hledám kamaráda. :D

Příspěvekod Igor » 19 zář 2013, 15:26

Veř, že v německu auta za 1500-3000 euro vypadají dobře jen na fotkách, většinou je na nich ještě spoustu práce. Pokud chceš hotový auto vyplatí se připlatit. Já sám mám auto z německa, takže doporučuji dovoz řešit na podvalu, cenově to vyjde určitě levněji. Nemusíš platit převozky, nemušíš platit palivo do dvou aut a takový transportér to zvládne cca za 10l/100km. V česku potom musíš udělat dovozovou stk a emise cca 2500, potom zajít na urad a nechat si udělat česky tp tzv. čistopis to myslím stojí 1500-2000 a pak auto normálně prihlasit tj. 800 kc plus samozrejmě povinne ruceni...dohromady to teda vychazi na cca 5000 + cena na dopravu + to ruceni, ale to platis tak jako tak...já osobně si myslím, že dovoz z německa se vyplati nicmene dost zalezi na tom, kolik chces za auto dat, cim levnejsi, tim se to asi vyplati mene, protoze mit auto za 50 a dat 10 za dovoz a nebo za 200 a dat 10 za dovoz, je podle me rozdil.


pod tohle se podepisuju!
Igor
 
Příspěvky: 323
Registrován: 05 led 2013, 12:19
Bydliště: Brno


Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků