od radep » 17 črc 2013, 11:56
Rozdíl mezi 10W-40 a 5W-40 je prakticky jenom za studena (co se viskozity týká). A především v zimě když mrzne (proto se doporučuje spíše 5W - je řidší). V provozních teplotách mají stejné vlastnosti.
5W většinou pomůže motory s hydroštely, protože je řidší za studena a rychleji natlakuje ty hydra (mám BMW s hydroštely které má nalítané už tak 300kkm a jezdím na 5W-40 bez problémů). Jinak v olejích 5W-40 nebo 10W-40 dnes už není takový velký rozdíl, protože oba jsou většinou plná syntentika. Kdysi platilo že syntetika byla jenom 5W, 10W byl polo, proto se nedoporučoval přechod.
Spíš bych zkusil nějaký závodní olej, ve smyslu 10W-50 (60)... za vyšších teplot jsou hustší.
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)