Co po miatě?

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: Co po miatě?

Příspěvekod Mike » 25 srp 2013, 22:21

No vidíš a já měl za to že jsme na stránkách kde se lidí chtějí bavit za volantem a nešatulkujou se podle loga ktery na tom volantu je...nadsázka...neber to doslovně :)
Zatím se setkávám s nazorama za nc je spíš horší a pak s nazorama že nc je někde jinde...vejš. Dneska jsem v jednom nc seděl a oproti nb mi to přijde o hodně dál. Rád bych to auto zažil třeba na víkend. Předběžně to mám takto od jednoho zdejšího dobrodince domluvený, tak pak uvidím. Ale pokud nc je stejně "náročný" na řízení v už kolikrát mnou popsanejch situacích, tak pak je pro mně jasnou volbou boxster . Protože je mi jasny že v nb(nc&?) bych jednoho dne domů nedojel..
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Co po miatě?

Příspěvekod willy2.0 » 25 srp 2013, 22:53

Dopr
Na moje slova vždycky zpravidla došlo, jak šlo o auta...přes deset let brázdím a mám čest v zajimavejch autech do milionu a mám zkušenosti závodní. Vždy jsem moc dobře věděl co píšu. Ale jinak se to přijímá , když mě znáš jen přes net a něvíš neznáš mě vůbec...Čím jsem starší, víc taky přemejšlím, než něco řeknu a napíšu někomu....ikdyž teda už nic nikam nepíšu, zaujalo mě až tohle téma :)

Problém je, že dříve na forech byla prostě spousta fám, nějaká gramotnost automobilová totálně na bodu nula...děs běs...každej vše zároven bezpečně věděl a obhajoval si to......
Takže když jsem napsal diametrálně něco jinýho a ikdyž to byla pravda, byl jsem blázen asi jako Klaus... Někdy ti dá za pravdu až čas.... a lidi jsou občas zprominutím jako ovce a nevěří a bojí se něčeho co neznaj....to já taky, ale asi v jinech odvětvích, nebudu a nehraju si na nadčlověka sem nohama na zemi to se asi hodí dodat za mě.
Myslím, že když jsem začal psát na fora někdy před sedmi lety poskočila nynější autogramotnost proti létům onehdy... asi tak o parník kupředu!...A to je podstatný a moc fajn, moc. Začíná to tady vypadat bych řekl ...a blížit se -GB- a to je hezkej automobilovej vzor si myslím.

Když můžu a je co chválit rád to udělám. Dobrý věci se musej pochválit. A za sebe mohu říct, že MX5 mám radši než nějaké evo či sti...a to jsem rallyovej a nikdo to z mejch známejch nepobírá moc, ale dva soutěžáci kamarádi blízký si na ní rychle zvykli a maj to auto rádi moc a chtěj to koupit.. Je to jen o předsudkách někdy a o tom nehodnotit něco, když si v tom nedřepěl.....

A Jsou prostě auta, který dávaj v našich podmínkách menší a větší smysl a MX5 si mě neskutečně získala a že jsem fakt řídil vse od starých R5 turbo, 205Gti po EVA,Megany RS...Dneska mě zajímají jen tyhle auta...MX5, Clio a Megane Cup, Zetko, S2000...ZBYTEK pro mě naprosto k ničemu a o ničem, tak to mám tedy já.

Pokud chceš předokolu, není nad Renaultsport, tvrdil jsem to už před sedmi lety a dál budu a testy i zahraniční mi dali za pravdu ostatně vždy......Hondaři mi odpustí...ale motor není rozhodně vše...A co se týče zábavy, ikdyž vytečeš a to s přehledem do tajpáru civica ..kilo, dvěstě tis.... a naučíš ho jezdit rychle ...a vůbec jakože ho naučíš jezdit , protože default je naprostá tragedie, aspon pro mne...Tak se stejně v tom neuděláš tak jako v tom cliu nebo meganu....Neuděláš, máš akorát rychlou předokolu, nic víc nic mín...To fakt musís asi tu značku milovat nebo já nevím a musíš mít asi i okruhový vlohy a chutě...Protože ty Hondy jsou všechny spíš okruhový svou povahou -japonci ostatně vyrustaj spíš na tomhle, než na rally, okrskách-...
Prostě je to mrtvý na spodek jak já říkám tedy ...řízení-podvozek druhořadá záležitost, žiješ a cejtíš jen s pohonným ústrojím u toho civica ..okolo toho se to vše točí...ale to je prostě vše a pro mě fakt nedostačující., pro mě je to auto zkrátka nedotažený...a ikdyž jde každý auto naučit jezdit, v tomhle případě to stojí nekřestanský peníze a stejně je výstup takovej, že to aspon pro mě postrádá smysl naprosto..Za půl míče co mě to celé vyjde včetně auta máš Megan cup, kterej je prostě v defaultu stále ještě o třídu jinde, myslím hlavně pocitově i.

Na tý okrsce je fakt strop největší předokolovej Clio nebo Megane cup a Megane je jako ultimativní předokola co se týče max trakce, rychlosti a zábavy absolutní strop a naprosto nepřekonatelnej ani Fík RS není takovej, páč je těžkej ...Vážně je to už alternativa pro velký dávače a pacienty namísto čtyřkoly, ale za mnohem směšnější náklady..6
Klíště cup to samý, auto jako celek supr prostě, nenapadá mě... co by mě chybělo u něj, nechybí nic...O něco Méně trakce a síly proti Meganu, ale pořád dost na zábavu a velkou rychlost, adrenalin.. a ve svý třídě je nepřekonatelný.
Ještě víc jak u Meganu vnímáš třeba u Clia podvozek jakoby, protože na to máš kapku víc času hlavně tedy...Má taky to svoje hezký...vybrat si mezi těmahle dvouma, pořád nevím které, protože Clio neuvěřitelně dospělo za ty roky už to není jen ortodoxní pekelnej kočárek pro nadšence v kterým strašís spolujezdce, který to vůbec nečekaj jaksi....ale dá se v tom už i cestovat kupodivu... v těch posledních s prodlouženou 5,6tkou kort...
A po svižným svezení stejně tak vylezeš a potřebuješ dekompresní komoru a máš totál rohlik na ksichtě, to neomrzí prostě, to si zamiluješ stejně jako Miatu jen jinak........
...Renaultsport ted ty své úplně new auta teda kapku -dík ekodobě a šetření- zbastlil a zbastlí asi ještě, páč asi i novej Megane dostane automat.No vše hezký jednou končí.....Někdy před třemi lety jsem kamarádovi říkal, budeme jezdit za chvíli v youngtimerech, páč dobrý auta pomalu končej, nedělaj se...Myslím si, že předokolky dosáhli stropu naprostýho, lepší už to moc být nemohlo a asi je tomu fakticky konec a určitý ojetiny budou horký zboží brzo...Možná i proto asi Renaultsport udělal nyní úplně jiný Clio, jinak si to nedovedu vysvětlit......

Zadokolky naštestí stále ještě jsou a dělaj se.Vybereš si i z nových či skoro nových úplně v pohodě.. Genesis 3.8rs, Zetko 370, něco od BMW je tam taky..A když chceš nasaješ i podle mě vodporně a nehorázně předraženou new Toyotu 86 či BRZ -zajímali by mě jejich prodeje- ...............Nebo si vybereš z peknejch ojetin.
Pro mě je tedy na výběr zas MX5 nyní, za ty love je to vždy kup bezvadnej...A časem bych asi chtěl jít do 370Z, chci prostě časem silnější, pěknou zadokolku a tohle Zetko je moc moc povedený už...oslovila mě už i 350Z a tohle Zetko jde ještě dál...motorově i podvozkově..
M3E46 mě taky moc lákala, i z důvodů že jsem si myslel třeba na zavody do vrchu s ní...Ale jsou na můj vkus ty pěkný, moc předražený a do staršího kusu E46 za cenu okolo 300litrů se bojím prostě jít ...vím co stojí go motoru a je to hnus fialovej a nechci hned vytéct do něčeho dál... chci jezdit a jezdit a jde to i s ne úplně neomezeným rozpočtem, zkrátka jen si dobře vybrat , jinak je to ovšem taky skvělý auto...jen mám nějakou hranici kam chci jít finančně a jsem vopatrnej no, už jsem jednou ulítnul...A co jsem řídil zetko 370, vzalo mě víííc celkově i za srdce ... Je to taky novější auto a pokrok je znát v určitejch směrech samozřejmě...Zkrátka na tuhle ojetinku si počkám moc rád........
Líbí se mě taky dodnes S2000...Ale zůstane asi jen u toho, bejt okruhovej asi jdu do ní, je to určitě taky moc fajn auto, kort za ty peníze co to jde sehnat už.
Jinak, tohle dilema řešil i kamarád ...S2000 a Zetko...nakonec jsem mu tehdy sehnal krásný, výroční, žlutozlatý Zetko poface s už 300ps a je moc moc spokojenej třetím rokem....do toho si sedneš a za ty love máš fakt pocit, že máš pořádný a hlavně vyjímečný japonský sportovní auto...a zvučák motoru je prostě libovej,návykovej je to auto povahou chuligán přesně jak píšou, což mám rád viz.ty auta od RS.....:lol: :oops:

Čtyřkolky mě třeba ale prostě úplně minuli, možná kdybych žil na horách, tam ten smysl vidím na tom sněhu , kterej tam visí narozdíl od PHA mnohem mnohem déle...Ale i tak, vadí mě ještě proti zadokole, že ty boky jsou takový automatický a na můj vkus často rychlý zbytečně....zkrátka mám pocit ,že auto za mě hodně věcí dělá... a fakt patří na uzavřenou trat...Kdo říká že ne, kecá.. a často bud auto stejně prodá za chvíli dál..nebo ho rozbije totálně. Většinou si ho fakt nechaj jen totální pacienti a samozřejmě musíš mít na režii auta a ta je fakt nechutnáá a to nemyslím jen spotřebu, já vždy říkal a budu dál tvrdit u aut že...ZÁBAVA NEMUSÍ STÁT MAJLANT...
.......Oni si všichni myslej totiž u těch 4kol, jak snadno hned budou bokovat , jak to jde samo...Jak je to super ultra zábavný a bezpečný..apod...ale nějak se zapomíná na to, že to má taky nějakou trakci dík tomu pohonu a tu musíš překonat, hihi. Zlatá Miata na sníh.....koukejte v zimě na sněhu drandit, trénovat, jde to samo s Miou a určitě řada z vás už ví, že je to boží zábava i...Pro mě je zadokolka na sníh prostě boží záležitost od dob co mě svezl kámoš v M3 a totálně rozbil moje předsudky o svezení se s tím na sněhu....od tý doby si chci osvojit i tuhle koncepci maximálně, jsem bez zadokoly po druhý zimě a třetí už bez toho nedám , i proto jdu do MX5 zas. Život se dá řídit rozumem, ale možnost žít je tím ztracena :lol:

Tak at vám to jezdí a řešte tohle příjemný dilema..Páč MX5 ti dá zapomenout na honku a konzum dnešní doby a na tuhle banánovou republiku :lol:
Naposledy upravil willy2.0 dne 26 srp 2013, 13:44, celkově upraveno 9
Maximum Atack"
willy2.0
 
Příspěvky: 370
Registrován: 04 úno 2011, 20:07

Re: Co po miatě?

Příspěvekod Mike » 25 srp 2013, 22:58

Hezký!:)
Nedivil bych se, kdyby tu poslední větu vykrad někdo z marketingu zastupení Mazdy u nás a objevilo se to v propagačních materiálech na ND;)
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Co po miatě?

Příspěvekod Mike » 25 srp 2013, 23:13

já už to taky zjistil - mě k tomu směřovalo to, že BMW pro mě byli vždycky krásný nářadí na zábavu...a navíc oproti třeba Porsche takový krásně humpolácký, který si nechá líbit hrozný věci. Ale Z4 do týhle party už bych taky netahal...vyrábí se to ve státech, ne v Německu, a interiér to má hluboko pod úrovní evropský, navíc premiový zančky.
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Co po miatě?

Příspěvekod kousmen » 26 srp 2013, 06:43

Víkendovka se vybírá srdcem, tam je to jednoduchý. Ale u zábavnýho daily už je to horší. Podle mě nehledáš až tak náhradu za miatu, protože ti zábavný auto nedá a máš pocit, že jednoho dne nedojedeš a tak to můžeš mít s každým autem tohoto typu. Já bych se být tebou zamyslel jestli vážně potřebuješ spíš zábavu nebo něco jinýho a vybral si auto z dané kategorie, protože s kompromisem je to očividně docela těžký. A za mě teda náhradou Miaty může být leda Lotus, ale to je právě jedno z těch aut, kterýma bys jednoho dne nepřijel až do cíle. :D
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Co po miatě?

Příspěvekod rwdriver » 26 srp 2013, 08:27

Zdravím, taky mě to téma zaujalo :) . Skoro bych řekl, že Mikovo dilema je ještě trochu jinak : Miatu + daily car a nebo jedno auto co to umí "všechno" . A navíc celý s omezeným rozpočtem, což je vlastně super, protože tohle nás řeší naprostá většina.
Já jsem zatím a to už jsem měl fakt asi 20 všelijakých ojetých aut za dobu co jezdim nenašel ten správný "svatý grál" , to jedno auto co by mi vyhovovalo na všechny situace. Ale za poslední rok co mám MX5 NA jsem zjistil zajímavou věc : NA jezdí a pobaví daleko lépe než mnoho daleko dražších aut co jsem měl možnost zkusit nebo i vlastnil. V NB jsem párkrát jel a přijde mi podstatou věci podobný, akorát 100x vylepšený, tuhle a támhle..... :D . Ale je těžší a tím ztrácí na té původní vlastnosti imitovat starý Elan.
NC máme doma už 5let, koupil si ho otec jako svůj první roadster ( na moje rady) a než jsem měl NA tak si NC docela často půjčoval. Takže takových 10tisíc jsem s tím určitě najezdil. Je to před face 08 , 2.0 , soft top, v takový moc pěkný zelený ( trochu jako BRG ale metalíza) . To auto je rozhodně dospělejší a jinde než NA nebo NB , ale spousty zábavných vlastností NA jsou v NC pohřbeny. Podle mě to je už úplně jiný auto. Nejsem zas tak perfetní řidič a žádnej drifter nebo něco tak, a musim říct že NC s vypnutým DSC mi připadá daleko hůř čitelná než NA. A se zapnutým andělíčkem zase mám pocit že zasahuje moc brzo a nešetrně. No, zkrátka letos jsem s NC nejel ani jednou a ani mě to neláká se přiznám, sezonu projíždím v NA a jsem naprosto spokojenej. Ale je to můj osobní pocit, navíc jsem blázen do starých aut , takže oproti starýmu MGB co mám je jízda v NA jízda v naprosto moderním stroji.
Takže já bych viděl jako možnost prodat NBFL a BMW co máš a jít do NC , který jsou mimochodem jak vidím za fak příznivý ceny. Výhoda oproti NBFL je : bezpečnost, varianta s pevnou střechou pro jízdu v zimě, omezená možnost jěždění v zimě když obuješ kvalitní gumy asi na 16" ráfkách, hlavně nebude reznout a to je s čím se potýkáme my všichni co máme NA , NB , NBFL, . Dál je taky o dost pohodlnější na dlouhou štreku, je fakt že pokud bych měl někam daleko jet s MX5 po dálnici , bude to jediný případ kdy si půjdu od táty půjčit klíčky od NC. Protože do něj daleko míň fouká oproti NA, kde se bez windshotu víří vítr nehorázně. Takže 8hodin po autobahnu v německu by byl už trochu opruz v NA. Spolehlivost NC bude věřím perfektní i při ročním nájezdu 20tis a víc, servis jednoduchý a celkově je to hezký auto. Pokud budeš mít prachy navíc kup poface verzi , ta má daleko lepší sedačky od recara. ( a údajně lépe vyvážený podvozek).
Boxster mi přijde trochu loterie kvůli tomu rozpočtu, na denní ježdění bude stát určitě o dost víc peněz než NC. Ale má jiná lákadla, plochý 6tiválec Porsche např :). A nebo si prostě nech co máš + tvoje BMW , já to mám podobný , v létě NA MX5tka a v zimě a když se jede někam dál po dálnici tak staré BMW 5 (E39) , to je taky takový auto co snad jednou bude youngtimer. Kvalitní benzínovej šestiválec , ticho v kabině, že spoustu lidí co vezu myslí kdoví s čím novým to nejedeme :). A ono tomu autu bude už 16let .....

A nástupce MX5 jako auto čistě na zábavu ? Za mě jednoznačně starý Lotus Elan :) ( až na něj jednou našetřím )
rwdriver
 
Příspěvky: 30
Registrován: 27 srp 2012, 17:59

Re: Co po miatě?

Příspěvekod Mike » 26 srp 2013, 09:00

No je fakt, že ta kombinace NBFL+540iA je skvělá - spíš si říkám, jestli by nebyl cesta nechat si 540ku a koupit místo NBFL NA:)
Tu 540ku, člověk, kterej si ji objednával, se asi nechtěl moc zdržovat s přemýšlním co všechno chce, tak tu výbavu zaškrtal snad všechnu krom el sedaček, ty jsem dodělal. Takže na cestování je to takřka dokonalý - masážní sedačky ze 7er jsou k nesehnání:)
Zkusil bys prosím srovnání NC x NBFL? Absence tý čitelnosti by mě asi poněkud sra...vadila:)
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Co po miatě?

Příspěvekod rwdriver » 26 srp 2013, 10:03

to si taky myslim Miku, že 540iA + Miata je skvělá kombinace. :) , to já mám od všeho "míň" , 5er mám o 2 válce míň , 523i manuál , 2.5 R6 motor a NA 1.6 .
Srovnat NBFL a NA ? No s NBFL jsem jel jen loni z německa když si jí kámoš kupoval a jeli jsme pak domů tandem NBFL 1.8 a NC 2.0 . NBFL je prostě v každém ohledu "vylepšená" oproti NA , ve výbavě, má nápadně těžší dveře, plasty vevnitř míň tvrdé než ten "bakelit" v NAčku, má i nějakou výbavu , v mém NA jsou jen el. okna toť vše, nemám ani centrál :) . To co se mi na NBFL a obecně na NB nelíbí je pocitově vyšší posez a je cítit že je těžší. Ale představa kupovat NA a prodávat NBFL mě přijde asi už zbytečná, protože zas až tak extrémně jiné ty auta nejsou. Já ale chtěl jedině NA, kvůli tomu, že pro mě to je ta "pravá" MX5.
NC a jeho kousavost. Už jsem s ní dlouho nejel, ale na mokru mi nepřišla nikdy tak hezky čitelná jako moje NA. A na sněhu si myslím že bude s NA docela prekérka jezdit. Půjde to jako všechno, ale žádná pohoda a relax. Spíš dobrodružství i se zapnutým DSC :). Ale to bude s každou sportovní zadokolkou, 350Z bude asi se svou hmotností taky katastrofa v zimě řidit , zkrátka nebude to taková čitelná pohodička jak jsme zvyklý s pětkových nebo i trojkových BMW. To jsou asi fakt jediné sportovní celoroční zadokolky.
rwdriver
 
Příspěvky: 30
Registrován: 27 srp 2012, 17:59

Re: Co po miatě?

Příspěvekod rwdriver » 26 srp 2013, 10:20

ted to čtu po sobě, tam jsem udělal typo : s NC na sněhu bude určitě složitý jezdit, NA jsem nehodnotil v tomhle ohledu. To bude stejná mizerie, ale tím že je celkově hodnější tak to bude víc pohoda. Ale dělat to nebudu stejně protože s ní nechci do soli!

Jo ale ty ses ptal na NC vs NBFL , že ? Tady to vidím jak psali kolegové. NC je jiné auto, NBFL je evoluce NA. To je ten zásadní rozdíl. NC je bezpečnější když už by se někam muselo bourat, nerezne ( zatím), takže zima s ní v tomhle ohledu bude OK. Ale řidičsky mě tolik neoslovila a nepobavila jako NA/NB. Je to prostě určitej kompromis, vyzkoušej si jí. Na dálnici bez střechy je to paráda, můžeš jet na 6tku 140-160 no problem, motor nebude znít utrápeně ve vysokejch otáčkách a cesta do alp bude pohoda. Když už tam ale dojedeš a bude ale volná malá klikatá silnička někam do hor, byl bys radši sedl do staré MX5, protože ta nová je moc široká a ne tak hravá v menších rychlostech atd.
Přemýšlej kde jezdíš nejčastěji. To ti odpoví na otázku co si máš pořídít. Já teď nemusím do práce dojíždět, mám to 3kiláky od domu a silnice v okolí jsou zakroucené, úzké a bohužel rozbité ( Karlštejnsko). NAčkem se tam můžu ještě v klidu projet, jakmile bych si pořídil nějakou silnou káru s trvdým podvozkem, těžko bych se hezky svezl.
rwdriver
 
Příspěvky: 30
Registrován: 27 srp 2012, 17:59

Re: Co po miatě?

Příspěvekod Vavris » 26 srp 2013, 12:53

Zetko je v zimě v pohodě :) Pravda, swišť je lepší :D: D

http://www.youtube.com/watch?v=u9qi1kZlwIs
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 94 návštevníků