Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod mojžo » 15 črc 2013, 14:32

Uh, to nemá hydroštely :-O

Mám 2000 NB 1.6, to aby som to skontroloval! Ďakujem pekne
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod Pecca7369 » 15 črc 2013, 19:08

pořád mi to leží v hlavě tak jsem Mazdičku šel ještě zkouknout.

když je studená tak nic a jak se ohřeje tak při přidání otáček cca 2000-2500 jemě zacvaká. To si myslím ,že nedělalo.po mačtení několika fór si myslím že to bude tím olejem 5W40 (s největší pravděpodobností tam bylo 10W40) tak snad to bude tím olejem.Dost lidí psalo , že na 5w40 byl motor hlučnějši a po 10W40 to se uklidnilo

co myslíte?
MX5 10th Anniversary ( 1092/7500 )
Pecca7369
 
Příspěvky: 32
Registrován: 04 črc 2012, 10:29

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod Mike » 17 črc 2013, 11:46

Tím olejem by to být mohlo...i když čekal bych ten rozdíl spíš za studena...do těch cca 30-40° pak by podle mě měly mít ty oleje vlastnosti prakticky stejný.
Jestli to má najeto přes sto, tak měnit olej směrem k řidším bych nedělal, takže bych se vrátil k té 10W-xx
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod radep » 17 črc 2013, 11:56

Rozdíl mezi 10W-40 a 5W-40 je prakticky jenom za studena (co se viskozity týká). A především v zimě když mrzne (proto se doporučuje spíše 5W - je řidší). V provozních teplotách mají stejné vlastnosti.
5W většinou pomůže motory s hydroštely, protože je řidší za studena a rychleji natlakuje ty hydra (mám BMW s hydroštely které má nalítané už tak 300kkm a jezdím na 5W-40 bez problémů). Jinak v olejích 5W-40 nebo 10W-40 dnes už není takový velký rozdíl, protože oba jsou většinou plná syntentika. Kdysi platilo že syntetika byla jenom 5W, 10W byl polo, proto se nedoporučoval přechod.
Spíš bych zkusil nějaký závodní olej, ve smyslu 10W-50 (60)... za vyšších teplot jsou hustší.
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod Mike » 17 črc 2013, 17:13

Do témat co je polosyntetika a co plno bych se raději nepouštěl:) Ten přechod se nedoporučoval a nedoporučuje kvůli jiný věci a to je právě ta rozdílná viskozita. Kdy když do motoru, kterej má najeto xxx xxx km naleješ řidší olej, tak proputuje vůlema v tom motoru a bude taky hůře čerpatelnej pro čerpadlo.
Jinak mám taky BMW s najetým čtvrtmilionem, taky jezdim na 5W40, nikdy v tom motoru nebylo nic jinýho. A jsem přesvdečnej, že kdybych tam dal třeba 0Wxx, tak se ten bavorskej zázrak pěkně rozezní:)
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod Pecca7369 » 22 črc 2013, 20:27

tak vyměnil jsem ho za CASTROL EDGE 10W60 a supr... ticho.. to cvakání co jsem poslouchal je pryč.

jinak výměna oleje v převodovce za Midland SYNCRON - řazení je lepší, kvalty za studena tam jdou krásně jak za tepla (mám 6kvalt) , výměna olej v diferáku (tekl z něj černější humus) Midland 80w90 High performance.
MX5 10th Anniversary ( 1092/7500 )
Pecca7369
 
Příspěvky: 32
Registrován: 04 črc 2012, 10:29

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod mawe-ric » 27 srp 2013, 13:10

Jaký olej se lije do Torsenu z NBFL 2004 5-ti kvalt (jestli to má nějaký vliv)?
Díky
PS: Pokud to tu někde je, tak se omlouvám, ale já to nenašel :/
MX - 5 1.6 NBFL Silver Blues + Torsen:D :D --- Bohužel prodaná - viewtopic.php?f=6&t=4725
Obrázek
Uživatelský avatar
mawe-ric
 
Příspěvky: 70
Obrázky: 3
Registrován: 18 čer 2013, 13:00
Bydliště: u Mělníka

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod cavan » 27 srp 2013, 15:32

niekde to tu je... ale liter tohto tam ide..

http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7067437
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails)
IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG

vyroba frame rails, cooling plate (info po SZ)

www.aliiscolores.com
Uživatelský avatar
cavan
 
Příspěvky: 1252
Registrován: 30 lis 2012, 08:58
Bydliště: Čachtice / Bratislava

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod seatik » 27 srp 2013, 15:35

jako cavan ...taky mám tento ;) prevodove oleje castrol umi

Akorát se blbe shani a je drazsi,pozor na to
Mx5 red NA 1.8 16v 96 kw, m-edition prodáno :-(
Subaru BRZ 2.0 WRB MT new
Subaru Forester XT 2.5T 2007
Uživatelský avatar
seatik
 
Příspěvky: 1970
Obrázky: 1
Registrován: 01 bře 2010, 23:35
Bydliště: Přeštice

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod cavan » 27 srp 2013, 15:53

necelych 12€ sa daju zohnat..

a potom do prevodovky 2l tohto bordelu..

http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7067401

ja to idem teraz menit.. som zvedavy ako to tam este napumpujem.. :D
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails)
IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG

vyroba frame rails, cooling plate (info po SZ)

www.aliiscolores.com
Uživatelský avatar
cavan
 
Příspěvky: 1252
Registrován: 30 lis 2012, 08:58
Bydliště: Čachtice / Bratislava

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků

cron