Osobne mam spotrebu po 73 000 km 9,1l/100km. Ale to je hodne ovlivnene catymi jizdami po meste, vcetne kratkych popojizdeni. Ted uz to ani tak neni a taky mi postupne spotreba zacala klesat z drivejsiho prumeru 9,4 na soucasnych asi 8,5 (i kdyz jsem teda v aute rok nejel
). Maximalni spotreba na celou nadrz byla 11,6 pri "racing" stylu jizdy na zimnich gumach. Ale to bylo extra praseni a nedovedu si predstavit, jak bych musel jezdit, abych mel spotrebu vyssi (pak uz leda okruh). Minimalni podle zaznamu 6 litru, ale to bude hloupost, spis tak kolem 7,5, bez nejakeho sebezapreni. Ostatne to je takova bezna cestovni spotreba na delsi trasy, jen D1 jsem jezdival za 8 (160km/h, abych mohl zustat v levem pruhu
), ale to bude spis clenitym terenem - v Nemecku, kde jsem jel ve dvou, bez strechy a stabilne 160 - 200 km/h. Vsechno se to vztahuje k NB 1.8 (6-kvalt). Kamarad ma FLko 1.8 a zatim se drzi taky na nejakych 8.5l/100km. Taky bych spis nesouhlasil s vlivem kvality benzinu. Nikdy jsem teda netankoval u JZD, Unicornu apod., ale na spotrebe ani nicem jinem jsem nepoznal rozdil mezi nasim a nemeckym nebo rakouskym benzinem, vcetne rozdilu 100oktan vs. 95. Uz radu let tankuju jenom Vervu 100 a na spotrebu (a ani vykon
) to snad vliv mit ani nemuze...
Tlak bych urcite nechal kolem doporucene hodnoty - MX-5 je na to hodne citliva a mne nefungovalo ani 2,0 tak dobre, jako doporucenych 1,8, nemluve o nejakych vetsich tlacich, kdy uz slo i na gumach videt, ze se zjizdi stred. Jinak se da udelat treba kridovy test, kdy si pokreslis bocnici kridou, jdes se svizne projet po zname silnici a zjists, jak moc se ti guma deformouje a kam az se sjizdi. Podle toho se da upravit tlak. Jde to videt i bez kridy, ale takhle se to da vztahnout primo na konkretni usek a styl jizdy.
Co se odporu tyce, tak na svou dobu ho ma MX-5 vyborny (se strechou nahore). Nejsem si jisty, ale myslim, ze to bylo 0,32.