Rad bych se s vami podelil o zajimou situaci do ktere jsem se dostal, kdyz jsem tento tyden zasel se svoji MX-5 na technickou kontrolu, protoze jsou to prave dva roky, co jsem si ji privezl z Nemecka. Po technicke strance je auto v poradku, ale presto jsem "dostal technickou" jen na mesic. Duvodem jsou rozdilne hodnoty nejvetsi pripustne technicke hmotnosti a nejvetsi pripustne hmotnosti na predni a zadni napravu na vyrobnim stitku na aute a ve velkem technicaku. Docela me to prekvapilo a tak jsem zacal zkoumat, kde se spatna hodnota vzala. Puvodne jsem podeziral ze chyba nastala na uradech v Cechach pri vydavani ceskych dokladu pred dvema lety. Prosel jsem tedy vsechny papiry, ktere jsem predkladal na prihlasovaci technicke kotrole a na mestskem urade, ale tam jsem zadne rozdily nenasel. Do ceskeho technicaku se tato cisla dostala z dokumentu od vyrobce. Tenhle papir jsem dostal k autu, kdyz jsem ho kupoval. Nevim, jak se presne jmenuje, ale je tam VIN kod auta a vsechny technicke parametry vozu a pamatuji, ze jsem ho predkladal v Cechach. Je sice prelozen do nemciny, ale byl vydany a je podepsany tovarnou Mazda. Kontaktoval jsem tedy ceskeho importera Mazdy a na infolince mi okamzite dali telefonni cislo na spolecnost
http://www.scc-cz.com/, ktera pro ne tyto veci resi. Velice ochotny pan me do jednoho dne overil, ze tato, pry "velice ojedinela", chyba opravdu nastala u vyrobce a slibil mi, ze do tydne vykomunikuje s Mazdou reseni. Bud pry dostanu na auto novy stitek a nebo dokument se spravnymi hodnotami. Za toto jednani mu samozrejme musim zaplatim. V kazdem pripade jsem zvedavy, jak to dopadne!
Od technika na technicke kotrole jsem se dozvedel, ze stitky se musi kontrolovat uz pry asi jeden rok a ze to je narizeni ministerstva dopravy.