Winie´s Miata NA

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Winie´s Miata NA

Příspěvekod Rudy » 12 bře 2013, 22:25

Winie na ten problém čo máš stači použit operačný zosilovač v invertnom zapojeni so zosilnenim 1. Alebo NPN tranzistor.
op-amp_basic_inv.gif
op-amp_basic_inv.gif (2.66 KiB) Zobrazeno 3841 krát

inverter-278.gif
inverter-278.gif (5.65 KiB) Zobrazeno 3841 krát


Ale nebude lepšie a o mnoho presnejšie. Na karburatory dať TPS senzor z motorky tranzistor ktory bude prepínat poddľa odporu 0.4 a 5 voltov presne v polohe ktoru nastavíš. A pre odstránenie MAF mikrokontrolér s 3D tabulkou kde pojde signal z TPS a MAP.
Teda ty spravíš jazdu z TPS, MAP a MAF. Do tabulky sa uložia hodnoty. A ked MAF odstrániš mikrokontroler vždy pošle signál aky tam nahral. Čo je možno zbytočne presné keď teba nebude zaujmať palivo, ale len časvanie.

POsledná možnosť čo ma napadá je že, záťaž motora može byť reprezentovaná tým ako dupeš na pedál (ako pri freedom naladenej len podla TPS). Teda vo výsledku ti stačí TPS z motorky tranzistor na simuláciu zopínania ako originál TPS. A dva odpory s vhodou hodnotou jeden seriovo a druhý paralelne zapojený. Tak aby krivka a max a min výstup zodpovedali tomu čo teraz robí MAF (čo by nemalo byť zložité keď výstup MAF je skor linerny ako expotencialny či logaritmický).
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Winie´s Miata NA

Příspěvekod Ryba » 12 bře 2013, 23:00

tak tak, podleme staci ten tps z motorky a vyodporovat ho tak, aby hazel stejny hodnoty jako maf... A ten nápad s miktronoktrolerem to je fakt! myslim, že bych byl i schopnej ti ho vyrobit a naprogramovat... pokud by to nešlo jen těma odporama...

Jeden volnej mikrokontroler tu mám i v ústí takže na test by sme to mohli klidně vyzkoušet...
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

Re: Winie´s Miata NA

Příspěvekod jiri.l » 12 bře 2013, 23:11

Variabilni TPS mely automaticke mx5, rozezna se tak, ze manualni mx5 s ON/OFF ma 3-pin konektor, kdezto ten variabilni ma 4-pin konektor.
Nekteri jeste pouzivaji VTPS z bmw - mohl bych se ti podivat jaky to presne je.
1993 NA6 socialni verze

Obrázek

Vozíme HSD MeisterR coilovery, díly DW, kola ENKEI KONIG RAYS SSR WORK XXR , pro více info SZ!
Uživatelský avatar
jiri.l
 
Příspěvky: 582
Obrázky: 3
Registrován: 04 kvě 2011, 02:36
Bydliště: Aberdeen/Praha/Ostrava

Re: Winie´s Miata NA

Příspěvekod Rudy » 12 bře 2013, 23:15

Ryba píše:pokud by to nešlo jen těma odporama...

Vyodporovať to ide, chvýľu som tak jazdil, ale nepamätám si hodnoty a je to aj tak jedno, lebo na NB je hotwire nie flap.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Winie´s Miata NA

Příspěvekod Winie » 13 bře 2013, 10:39

Tak opět proběhla diskuze s kolegou, kdy jsem mu ukázal vaše názory a rady. Doporučuje koupit to čidlo z ty kawy a tím tedy bude vyřešena poloha klapky a jako nahradu váhy vzduchu by použil ten map senzor, který by napojil před klapku na 3 válci. Spolu se zapojením palivový pumpy mimo ecu by to prý mělo fungovat.
Ale nedává mu smysl proč použít mikrokontroler
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Winie´s Miata NA

Příspěvekod Rudy » 13 bře 2013, 12:29

Nehcem vyzerať nejako vlastne ani neviem pomenovavať tieto charakterove vlastnosti.
Ale prajem veľa štastia nie tak s karburtatormi, ale s kolegom. :)
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Winie´s Miata NA

Příspěvekod Winie » 13 bře 2013, 13:13

Rudy já se v tom nevýznam, proto shromažďuju informace kde to jen jde. A tohle je člověk co ladi závodní motory na hondach. Proto to byl první člověk se kterým jsem to vůbec začal probírat. Já jen čekám až mi někdo řekne co mám koupit a jak to pozapojovat.
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Winie´s Miata NA

Příspěvekod Winie » 13 bře 2013, 21:27

rudy ja tu od tebe cetl nejak kolem pul jedny jeste nejakej prispevek. Kam to zmizlo?
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Winie´s Miata NA

Příspěvekod Winie » 14 bře 2013, 11:26

Hodim jsem prepis celyho toho clanku jak obejit system pri instalaci karburatorů:
Kdyz jsou namontovany karburatory na 1,6 motor, neco musi byt provedeno se signálem z váhy vzduchu a cidla polohy klapky. Bez zprávných informací nebude PCM schopna správně nastavit zapalování. V praxi může být signál z polohy klapky ignorován, pokud je správný signál z váhy vzduchu.
Pro karburátory, které mají výstup pro cidlo polohy klapky lze pouzit senzor z Mazdy B2000 z roku 85. To přijímá voltážový signál a vrací ho snizeny podle polohy klapek. Malá vačka(cam - tady netusim co tim chtel autor rict) to dělala tak, že byla upnutá na hřídel klapky a otacela se podle polohy klapky.
PCM vyuziva 5ti voltový referenční signál pro většinu senzorů, včetně váhy vzduchu. Na našem projektovém autě byl 5ti voltový signál odesílán do TPS, zatimco 5- do 1,5 V se vracelo kdyz se klapka pohybovala od volnoběhu do plného plynu. V tomto případě byla PCM obejita, ze si myslela, že váha vzduchu stále funguje, takže nastavila zapalování dobře.
PCM vyuziva signal z vahy vzduchu ve spojeni se signálem otáček motoru, kdyz modifikovany system vrací plný signal vahy vzduchu, je klapka stlacena, PCM je schopna vse dobre vypocitat za pouziti dat na zaklade otacek motoru. Tedy, byla spravne nastavena zapalovaci krivka.

Pak uz nasleduje to co jsem psal vcera o tom MAP senzoru.
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Winie´s Miata NA

Příspěvekod kousmen » 14 bře 2013, 11:37

Přijde mi to trošku krkolomně napsaný, ale možná jsem jenom trošku pomalejší. Ale to, kde jsi psal, že nevíš co tím myslí, tak tam snad jenom popisuje princip fungování senzoru z té mazdy B2000. Na pohyblivou klapku navazuje vačice zkrz kterou se snímá její přesná poloha. Neříkám, že to tak je, ale já jsem to takhle pochopil. :)
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků

cron