od Winie » 14 bře 2013, 11:26
Hodim jsem prepis celyho toho clanku jak obejit system pri instalaci karburatorů:
Kdyz jsou namontovany karburatory na 1,6 motor, neco musi byt provedeno se signálem z váhy vzduchu a cidla polohy klapky. Bez zprávných informací nebude PCM schopna správně nastavit zapalování. V praxi může být signál z polohy klapky ignorován, pokud je správný signál z váhy vzduchu.
Pro karburátory, které mají výstup pro cidlo polohy klapky lze pouzit senzor z Mazdy B2000 z roku 85. To přijímá voltážový signál a vrací ho snizeny podle polohy klapek. Malá vačka(cam - tady netusim co tim chtel autor rict) to dělala tak, že byla upnutá na hřídel klapky a otacela se podle polohy klapky.
PCM vyuziva 5ti voltový referenční signál pro většinu senzorů, včetně váhy vzduchu. Na našem projektovém autě byl 5ti voltový signál odesílán do TPS, zatimco 5- do 1,5 V se vracelo kdyz se klapka pohybovala od volnoběhu do plného plynu. V tomto případě byla PCM obejita, ze si myslela, že váha vzduchu stále funguje, takže nastavila zapalování dobře.
PCM vyuziva signal z vahy vzduchu ve spojeni se signálem otáček motoru, kdyz modifikovany system vrací plný signal vahy vzduchu, je klapka stlacena, PCM je schopna vse dobre vypocitat za pouziti dat na zaklade otacek motoru. Tedy, byla spravne nastavena zapalovaci krivka.
Pak uz nasleduje to co jsem psal vcera o tom MAP senzoru.