NB jako jediné a celoroční auto?

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod Pavel260 » 09 úno 2013, 19:49

kdyz jedes v zime (bavi me se o te nule) bez strechy tak ti topeni moc nepomuze, ano topis si tak na nohy a ruce, to jde.. zbytek se musis obliknout jako kdyz jdes ven proste :D
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3602
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod Sedrik » 09 úno 2013, 19:57

Mám Miatu už 2 roky (a 2 zimy) jako jediný auto, takže se taky ozvu :p

Ze zimy jsem měl taky strach, ale pokud naimpregnuješ střechu a před zimou/po zimě zkontroluješ podvozek (jestli někde něco nekvete), tak se nemáš čeho bát. Naopak - na sněhu je se zadokolkou (obvzláště pokud máš LSD) nehorázná sranda (na ledu už je to horší :)) Jo a topí to jak kráva (díky mrňavýmu kokpitu se to vytopí za chvilku).

Dlouhý vzdálenosti: byl jsem s ní předloni v Tatrách (450 Km v kuse po rozmlácenejch cestách) a loni v Alpách (cca 750 Km v kuse po nádhernejch cestách) - ani já, ani přítulka jsme neměli problém. Jinak výlety po ČR taky v pohodě - jezdím zásadně po okreskách (tj., vždy hroznej asfalt).

Jestli se zabiješ? No já sám sebe považuju za celkem kopyto a už druhou zimu žiju :p A když se pak zastavíš třeba na MiataCupu zjistit, co to umí na okruhu - osaháš si to a bude to v pohodě.

Na ostatní nedej - pokud koupíš zachovalej kousek a budeš se o něj starat, tak jedinej rozdíl oproti obyčejnýmu autu bude ten, že budeš moct jezdit bez střechy. A věř mi, že jak toto jednou zkusíš, nebudeš chtít jinak - pro mě byla Miata něco jako pokus, jestli to má cenu a propadl jsem - celkem rychle. Bez střechy jezdím cca do 10 stupňů ale to hlavně proto, že nerad řídím v bundě (a protože nechci trápit tu svoji, která i za tepla jezdí v mikině :)) V létě, pokud neprší, jedu bez střechy vždy a všude.

Rychlost: moje předchozí auto (Focus ST225) mě taky nutilo lítat všude 130+, ale jakmile shodíš střechu zjistíš, že to nemá moc cenu - 90-110 je tak optimální cestovní rychlost. Jel jsem bez střechy i 160, ale to už není moc ono - těch 130 považuju za maximum.
V rakousku jsem jel cca 200 km po dálnici a rychlost byla dle navigace 120 km/h - dalo se to v pohodě zvládnout i s konverzací a rádiem. Tam jsou ale trošku jiné silnice.

Spousta mých kolegů a kamarádů do dneška nechápe, jak jsem si takové auto mohl pořídit (oni řeší kufr, autosedačky a podobně) - je vysoce pravděpodobné, že i tvoji kámoši si z tebe budou dělat srandu - na to ale zapomeneš hned po tom, co shodíš střechu a rozjedeš se. Navíc za Miatou se každej otočí - na hot-hatchem málokdo (můj nejlepší zážitek s tímto byl, když jsem jednou přišel do práce a jeden člen z vedení za mnou došel, že mě musí sprdnout, protože jeho dcera (cca 8 let) viděla moje auto a teď když má jet v tom jejich, tak pořád vykládá, jak chce MX-5ku :))

A poslední věc - měřím 191 a vejdu se (tak tak, ale vejdu :))

Tak přeju příjemný rozhodování :p
S
Lost but not forgotten: MaX NBFL 1.8l LSD Silver Blues
BMW E90 325xi Japanrot
Sedrik
 
Příspěvky: 451
Registrován: 21 dub 2011, 19:21

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod Jaco » 09 úno 2013, 20:06

tak v te normalni zime prosinec-unor (-10 až +5 stupnu) mi jde hlavne o to, jestli zatazena strecha nema tak velke tepelne ztraty, ze by to eventuelne slabe topeni nevytopilo a musel bych tam byt i se strechou nahore v rukavicich, bunde a cepici a dychal paru :D

Jinak je uplne jasny, ze kdyz mam strechu dole a venku je kosa, je topeni dobry tak akorat na nohy a jinak je k nicemu, kdyz je tam luft :D

Sedrik: diky za prispevek (to samozrejme dekuji i vsem ostatnim :) ), nevím, v jakém stavu ji koupím, mám na to kolem 80-90t a rad bych 1,8 :( V nemecku neco je, tady u nas jen 1,6 a to je jeste spodni cenova hranice. A 1,6 nema LSD, pokud vim. Moje slecna je sice taky zmrzlina, ale zas tak casto ji nevozim, vetsinu casu jsem v aute sam. Jezdim 130+ i kvuli tomu, ze vetsinou vyjedu pozdeji, nez bych chtel. Takze kdyz se naucim vyjizdet o 10 minut driv, nemam duvod to honit a klidne pojedu kilo pohoda. Kvuli kufru a sedackam jsem si kupoval Corollu, ale vyuzil jsem to akorat prvni rok a pak jednou za rok jsem tam dal kolo vcelku nebo ctvery lyze a bagaz. Ale rikam si, na to "jednou za rok" si pujcim treba maminy auto a jinak celej rok kufr ani sedacky ani prostor nepotrebuju, vozim jen rezervu, kabely. vodu do ostrikovacu a batuzek :) Takze kufr neresim. Navic myslim, ze i tech 150 litru staci pro dva na tydenni dovolenou, kdyz clovek umi balit a nejede s polovickou, ktera si bere kosmetickej salon a satni skrin. Kamaradi se mi asi smat nebudou, vsem se mx-5 libi, odrazujou me jen od jejiho pouziti jako jedine a celorocni auto.
Naposledy upravil Jaco dne 09 úno 2013, 20:07, celkově upraveno 1
nbfl 1.6
eternal fire.
Uživatelský avatar
Jaco
 
Příspěvky: 97
Registrován: 09 úno 2013, 17:51
Bydliště: Plzeň/Sokolov

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod EMS » 09 úno 2013, 20:06

Mám jako svý celoroční auto NB-Fl, s hardtopem, jezdím druhou zimu a můži říct že:
1. zima v tom rozhodně není, ani v největších mrazech (vyhřívaný sedadla+bohatě dimenzovaný topení), navíc se oproti manželky nafťáku hned zahřeje ;)
2. nepotřebuješ s tímhle autem všelijaký ESPčka a podobný bejkárny, protože jedinej a ten nejlepší "jízdní asistent a stabilizační systém" je umístěnej mezi volantem a sedadlem ;)
3. jak napadne sníh, jsem jak malej kluk :D a jede se s tím daleko líp, než s tím naším Nissanem, plným elektroniky, senzorů atd..
4. pokud si pořídíš Miatku s hardtopem, máš vyřešeno i všechno ostatní, je z toho vlastně skorokupé :)

já osobně s MX-5 dojížním do práce střídavě mezi 15ti a 120 km/den a naprostá pohoda..
Hardtop mám cca od listopadu do začátku března, a jak tu říkají ostatní, je to jen o tom, chtít jet s větrem ve vlasech :)
Jinak do 90-100 km/hod je to bez střechy v poho, pak už začíná kravál a průvan, maximum mám 170 a to už si rádio neposlechneš ;)

Z Německa jsem si ji přivezl, sám, bez problémů a hezkej kousek :)

akorát v tom neodvezeš basu píva v kufru (asi o 5 cm) !!!!!!!!!!!!!!!!!
EMS
 
Příspěvky: 25
Registrován: 27 led 2011, 14:42
Bydliště: Mělník

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod Jaco » 09 úno 2013, 20:10

Díky za poznámku s pivákama :) i když se mě netýká, protože vozím radši plech :D Lehčí, menší a nerozbitnej. na HT asi letos nebudou prachy :( Kupoval jsi v Německu z bazaru nebo soukromou? Byly nejaky komplikace?
nbfl 1.6
eternal fire.
Uživatelský avatar
Jaco
 
Příspěvky: 97
Registrován: 09 úno 2013, 17:51
Bydliště: Plzeň/Sokolov

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod EMS » 09 úno 2013, 20:18

Kupoval jsem ji v autohausu Mazda, v Pirně, majitelé němci (to je důležitý, protože vyhni se bazarům a "salonům" co maj turci apod.)velmi seriozní přístup a všechno naprosto bez komplikací, tam vyřízeno prodejcem na klíč, u nás všechno hladce, až jsem se divil :) byla trochu dražší ( 8 tis) ale za veeeelmi zachovalej kousek (2003, najeto 45 tis, komplet servis historie, po učitelce)
EMS
 
Příspěvky: 25
Registrován: 27 led 2011, 14:42
Bydliště: Mělník

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod Henges » 09 úno 2013, 20:30

Je někde žebříček že učitelky jsou výborné řidičky a dávají autům vše potřebné? :mrgreen:
Uživatelský avatar
Henges
 
Příspěvky: 1807
Obrázky: 5
Registrován: 16 srp 2010, 17:18
Bydliště: Hned tam mezi Prahou a Ostravou

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod martin_71 » 09 úno 2013, 22:31

Spis se da mozna predpokladat, ze ucitelka nedriftovala kazdy den cestou do a ze skoly :mrgreen:
'96 Cosmo / Koni Sport / BBK
Uživatelský avatar
martin_71
 
Příspěvky: 588
Obrázky: 0
Registrován: 21 čer 2012, 14:27
Bydliště: Beskydy

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod Krenstik » 09 úno 2013, 22:33

to mi pripomina tu reklamu na ten golf... :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=qG4IaHgqH00
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod MAXsport » 09 úno 2013, 22:34

Jaco píše:Prave me hodne lidi od mx-5 zrazuje (vcetne rodicu a spousty kamaradu), ze v tom zmrznu, ze budu mit strechu stejnak dole jen 14 dni v roce, ze budu vydrncanej a ze si mam radsi koupit Toyotu Corollu TS. Nojo, jenze to je proste "obycejny" hot hatch a jeste k tomu nudny :(

těhlech keců jsem se taky naposlouchal od kamarádů, jenže jsem si šel za svým a miata je moje druhá nejlepší věc co mě potkala ;) nelituju ani jedné koruny co jsem do miaty vrazil..
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků