Baterka kaput

Re: Baterka kaput

Příspěvekod Oliff » 02 led 2013, 04:20

LordJames píše:Tak za origo baterku Panasonic chce Mazda 4000 a to ještě po zákaznický slevě...

Bez slevy 5000kč :-( , z vlastní zkušenosti. Ta co byla v autě po přivezení měla prasklé víko a neseděla v úchytu, Teď jsem spokojený, sedí bez hnutí, ale cena je to docela vysoká :-(
MX-5 NC 2,0i Revolution 7/2008, dříve Mazda MX-5 NBFL Sportive 107kW/146k 10/2002
Uživatelský avatar
Oliff
 
Příspěvky: 168
Obrázky: 8
Registrován: 01 bře 2012, 04:19
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Baterka kaput

Příspěvekod bmxdave » 02 led 2013, 19:26

Zajímavé..... já mám klasickou neoriginální baterku a dokonce 62Ah a v pohodě pořád drží, auto mi na poprvé chytlo když sem nejel 2týdny :)
bmxdave
 
Příspěvky: 889
Obrázky: 1
Registrován: 28 led 2012, 17:34
Bydliště: Hodonín

Re: Baterka kaput

Příspěvekod whisper » 02 led 2013, 19:40

Podľa mňa za tých 4 alebo 5 tisíc dstaneš kvalitatívne to, kúpiš od iných značiek (Varta, Exide, Banner) za polovicu... Napríklad pre NA je aftermarket baterka až na výšku rozmerovo takmer identická, takže za 10 min ju tam máš napasovanú a ušetríš 3000 Kč.
Ponúkam celý sortiment produktov SkidNation so zľavou pre členov - napíšte správu.

Radosť je moje palivo.
Uživatelský avatar
whisper
 
Příspěvky: 1151
Obrázky: 6
Registrován: 11 lis 2012, 17:25
Bydliště: Bratislava [SK]

Re: Baterka kaput

Příspěvekod LordJames » 02 led 2013, 21:18

bmxdave píše:Zajímavé..... já mám klasickou neoriginální baterku a dokonce 62Ah a v pohodě pořád drží, auto mi na poprvé chytlo když sem nejel 2týdny :)
Jeste aby ti silnejsi baterka nedrzela ;-) Kdyby byly rozměry stejný, tak to neřešim...a zrovna nejvíc se bojim vejšky, proto se ptám, kdo má co vyzkoušený, nespěchám na to.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: Baterka kaput

Příspěvekod whisper » 02 led 2013, 21:25

Ty máš NA, čo? Na výšku sa tam štandardne vojde len niečo cez 190 mm, ak nechceš na uchytení nič meniť. Moja nová Varta má 227 mm, takže budem musieť trochu vymýšľať ;) Dám ti potom vedieť, ako som to vyriešil.
Naposledy upravil whisper dne 02 led 2013, 21:30, celkově upraveno 1
Ponúkam celý sortiment produktov SkidNation so zľavou pre členov - napíšte správu.

Radosť je moje palivo.
Uživatelský avatar
whisper
 
Příspěvky: 1151
Obrázky: 6
Registrován: 11 lis 2012, 17:25
Bydliště: Bratislava [SK]

Re: Baterka kaput

Příspěvekod LordJames » 02 led 2013, 21:26

JJ, zatím tam mám starou mega krávu jen občasný popojetí.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: Baterka kaput

Příspěvekod whisper » 05 led 2013, 01:28

Batéria jednoducho a rýchlo vymenená, ďakujem všetkým za rady. Prikladám aj informácie, ako ju úspešne vymeniť.

Výmena batérie pre NA (MK1)

Nová batéria:
- VARTA Blue Dynamic 45Ah/330A, označenie B32 (1200 Kč / 45 Euro), príp. lacnejšia Black Dynamic B23
- hocijaká iná s rozmermi max. 250 x 140 x 240 mm (D x Š x V), ideálne aspoň o 5-10 mm menej
- umiestnenie kontaktov 0 (PLUS pól vpravo), typ kontaktu 1 (plus priemer 19,5 mm, mínus priemer 17,9 mm)

Potrebné úpravy:
- hák s maticou z prítlačného ramena je nutné predĺžiť o 4 cm
- kto chce použiť odvetrávanie, bude potrebovať dve rúrky cca 6 mm vonkajší priemer (ja som odpílil z pôvodnej baterky)

Postup:
1. odpojiť záporný pól, potom kladný pól pôvodnej batérie
2. odpojiť gumené hadičky na odvetranie
3. odskrutkovať maticu uchytávacieho háku a demontovať čierne prítlačné rameno
4. vybrať pôvodnú batériu z auta (neprevracať na bok/dolu hlavou!)
5. zasunúť čierne prítlačné rameno do najvyššej dierky v karosérii
6. vložiť novú batériu do plastovej kolísky a napasovať na budúce miesto
7. ak rameno nesedí na batérii rovno, treba mu do správneho tvaru trochu pomôcť
(mne sa osvedčilo ho trochu ohnúť údermi kladiva, samozrejme nie v aute, ale na pevnej podložke)
8. uchytiť prítlačné rameno predĺženým hákom + maticou... alebo čímkoľvek, čo uznáte za vhodné
9. kto chce, môžete si pripojiť odvetrávanie, treba si zostrojiť spojku medzi batériou a hadičkami
10. očistiť kontakty liehom, ak sú zakorodované, tak aj obrúsiť jemným brúsnym papierom
11. zapojiť kladný pól, po ňom záporný pól novej batérie a vyskúšať, či auto naštartuje
12. zakonzervovať kontakty vazelínou alebo iným technickým olejom

Návod je naschvál písaný pre laikov, keďže tí zdatnejší ho nepotrebujú :)
Přílohy
04.jpg
Varta B32 vs. pôvodná batéria Panasonic
03.jpg
Napasovanie novej batérie
02.jpg
S kladivom som sa nesral :D
01.jpg
Uchytenie - v mojom prípade slučka zo silného kábla
Ponúkam celý sortiment produktov SkidNation so zľavou pre členov - napíšte správu.

Radosť je moje palivo.
Uživatelský avatar
whisper
 
Příspěvky: 1151
Obrázky: 6
Registrován: 11 lis 2012, 17:25
Bydliště: Bratislava [SK]

Re: Baterka kaput

Příspěvekod gramo » 20 dub 2019, 13:02

Škoda, že jsem na tohle téma nenarazil dřív, místo toho jsem narazil na několik zmínek, že Varta B32 pasuje v pohodě. Whisperova fotka ukazuje názorně, o kolik je ta baterka vyšší. Takže na NB vanička pryč, původní držák pryč, místo něj kus tesařského kování a ten sololit pod kobercem sedí na kontaktech baterky a je tak centimetr zvedlý. Ale jinak v pohodě :)
Přílohy
33806425_10212530634320668_8249931211183489024_n.jpg
Uživatelský avatar
gramo
 
Příspěvky: 781
Registrován: 07 dub 2016, 16:54

Re: Baterka kaput

Příspěvekod jarka » 20 dub 2019, 15:02

Když tak koukám na ty baterky, tak za původní panasonic by možná pásla: EXIDE BIKE AGM Ready 21Ah, oproti Vartě je asi o 5kg lehčí (ale musí se dokoupit redukce, nebo předělat objímky na očka). Dával jsem tu Exide do NB a právě jsem musel dávat nižší přítlačnou tyčku: https://i.postimg.cc/28QRn2dL/IMG-20190405-182733-kopie.jpg
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Baterka kaput

Příspěvekod MacTeine » 20 dub 2019, 16:11

No nevim s těma 21Ah... Origo má o polovinu víc, ne?
NCfl 2011 2.0 Karai
Ex: NBfl 2001 1.8
Uživatelský avatar
MacTeine
 
Příspěvky: 431
Registrován: 30 bře 2014, 19:37
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 72 návštevníků