Pár věcí na ujasnění nováčkovi

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Pár věcí na ujasnění nováčkovi

Příspěvekod Bladzej » 03 pro 2012, 21:42

Ahoj všicí,

jsem tu nový a našel by se tu někdo ochotný, kdo by mi ujasnil některé dotazy před koupí této mazdí motokáry? ;)
Funkci hledej jsem používal mnohokrát, jenže většina témat se v pozdějších fázích stejně strhla v "Off Topic handrkování." Nemyšleno zle.

Úvodem dodám, že aktuálně brázdím s "MX-6" 2.5 V6. Moc se mi líbí výkon, když potřebuji rychle/bezpečně předjet brzdu provozu , bohužel s tímto vozem jsou brzdy skoro všichni. Dále má velký kufr a "2 odkládací" sedačky v zadu. Má mrkačky, na ty sem ulítlej. Bohužel podvozkově to asi nebude srovnatelné s Miatkou.
Naopak nemá zadní náhon, což je nejvěštší chyba tohoto vozu. Moc upgrade dílů se nesežene. Navyšování výkonu nepřipadá v úvahu - nepřežije motor.

Shrnu-li to, tak bych rád motokáru, kerá má nějaký ten výkon pro předjetí zdejších exotů ve Fóbiich a podobných peklostrojích... Ty kteří jedou jak s hnojem, ale nechtěj se nechat předjet, přídávaj plyn při snaze předjet a etc. zkrátka auta, která je lepší mít za sebou.... Ne, opravdu nejsem pilotem F1.

Rozpočtově koukám cca kolem 70 ooo,- Určitě NA verzi, je to prostě kultovka!

Zde moje dotazy:
1) neni tu někdo ochotný z okolí Mělníka, Kralup, Odolene Vody a prostě z této lokality, kdo by měl chvïli času na schůzku a pokecu? Případně bych se nechal rád kousek provést.
-viděl jsem zaparkovanou jednou jedinkrát jednu černou NB u Aero V0d0ch0dy :) Případně scháním onoho majitele ;)

2) nechci rozpoutat FW, ale furt mě víc láká 1.8, jen ji najít... NAčko se dělá i 6° nebo jen 5°s tim, že by se překopala na 6°?
- přeci jenom jsem navyklý na jiný výkon i když to neni bůhví jak oslnivé. Jestli mám třeba tedy čekat razantní nedostatek....

3) jak je to s dílama, je tu nějaký místí člen "zásobovač"? Tedy nové díly s přátelskými cenami, nebo třeba tahá "vraky" a ty rozprodává na díly a celkově sežene skoro vše?

4) při koupi dát bacha na korozi prahů, blatníků, jestě nějaká jiná inkriminovaná místa?
- nejaké "běžné/časté" závady, třeba poruchy rozdělovače a pod... ? Tím nemyslím spotřební věci typu destičky etc.
edit: naopak i nějaké fatální poruchy, které se mohou častěji udát. Např. špatné mazání do 2500 otáček = zadření motoru.

To je snad prozatím vše, třeba mě ještě napadnou nějaké dotazy nebo tužby :)
Ten s "MX-6" KLDE
Uživatelský avatar
Bladzej
 
Příspěvky: 37
Registrován: 01 pro 2012, 20:29

Re: Pár věcí na ujasnění nováčkovi

Příspěvekod Winie » 03 pro 2012, 22:15

1) Jsem z litomeric. muzes dorazit, rad ti mazdu ukazu a pokecam, ale neprojedem se, jedine az na jare.
2) do NA se sestikvalt nedaval, pokud sezenes za 70, 1,8 pak ji urcite vem. Jinak motory v NA nejsou zadnej hit celkově. Po motoricky strance cekej zklamani, nicmene motor si necha dost libit a to jak chovanim, tak upravama.
3) novy dily jsou problem jak ktery, brzdy apod ani moc ne. Kastle uz je horsi, ale taky se da sehnat, i mimo cr. Celkove je lepsi se soustredit mimo CR (hlavne UK, kde mx-5 jezdi opravdu hodne) Pouzity dily ma mistni clen George (aka Garage5) a umi sehnat defakto cokoliv.
4) co se tyka reznoucich mist na aute, tak defakto rezne vsechno krome kapoty. Ale zalezi jaky auto budes kupovat. Jak si psal, ve valny vetsine reznou prahy a podlaha, zadni lemy, ale taky patky prednich blatniku, videl jsem i reznouci viko kufru. Ale neni to nic s cim si prumerne sikovnej klempir neporadi. Dalsi problem je pomerne narocny spasovavani predku po bouracce (diky mrkackam) a holt jsou i lidi co to odflaknou. Co se tyka motoru, tak ten vydrzi opravdu hodne a ze by byli nejaky notoricky problemy se rict neda. defakto to zalezi jen na tom, jak se o to majitel staral.

Pokud uz mas nejakou v oku, tak si projed tema "co je kde na prodej" resi se tam defakto vsechny MX5, ktery jsou v cr na prodej. Pokud se nebojis prace, tak bych si mozna dojel pro nejakou levnou do říše. Konstrukcne to neni slozity auto, abys to po rozebrani nedal dohromady.
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Pár věcí na ujasnění nováčkovi

Příspěvekod Bladzej » 03 pro 2012, 23:02

Winnie: víš že bych se rád stavil. Jak jsi na tom třeba tento týden? Klidně se dohodnem po SZ, abysme tu nebyli OT.

Jinak jsem zvyklej na humpoláckej kadeťáckej 1.5 8v (ventil) motor :) Moc nejede, ale jede spolehlivě a nesype se. (ťuk, ťuk)

edit: mám informaci, nepodloženou, že mx-5 podjede mx-6...
Ten s "MX-6" KLDE
Uživatelský avatar
Bladzej
 
Příspěvky: 37
Registrován: 01 pro 2012, 20:29

Re: Pár věcí na ujasnění nováčkovi

Příspěvekod Tomik » 04 pro 2012, 09:47

U Aera občas stojí moje černé NA. NB jsem tady nikdy neviděl.
Pokecat můžeme, ale auto už je zazimované, tak by to bylo bez projížďky a bez prohlídky.
´92 NA, No ESP, No ASR, No ABS -> fun as Fu*k
Uživatelský avatar
Tomik
 
Příspěvky: 231
Registrován: 06 kvě 2011, 14:20
Bydliště: Praha

Re: Pár věcí na ujasnění nováčkovi

Příspěvekod Vavris » 04 pro 2012, 12:15

Na vše podstatné už odpověděl winie, já jen doplním něco k té akceleraci a předjíždění.

1. v dnešní době běžných 140 koňových sazometů bych rezignoval na potřebu provádět s MX-5 NA nenucené předjížděcí manévry. Na to s hoooodně odřenýma ušima bude stačit dvoulitrové NC, ale NA ani NB nemají nárok...
2. pokud jsi zvyký na MX-6 2.5, nebude to žádný krok zpět. NB 1.8 je znatelně rychlejší, NA 1.8 bych tím pádem tipnul že na tom bude stejně, nebo malinko lépe a NA 1.6 na tom zase bude malinko hůře... ehm, usuzuju dle několika Probe 2.5 (=MX6 v jiném kabátě) a Cougarů 2.5 kdysi dávno na letišti, které překvapivě moje NB nechávala s přehledem za sebou...
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Pár věcí na ujasnění nováčkovi

Příspěvekod Bladzej » 04 pro 2012, 12:17

Tomiku, paráda. Ani jsem nedoufal, že se dozvim majitele :) Je možné že jsem se spletl. Viděl jsem pouze zadek, z autobusu.
Píšu SZ.
Ten s "MX-6" KLDE
Uživatelský avatar
Bladzej
 
Příspěvky: 37
Registrován: 01 pro 2012, 20:29

Re: Pár věcí na ujasnění nováčkovi

Příspěvekod Bladzej » 04 pro 2012, 12:32

Vavris, hm tak přeci jenom na tom něco bude.

Uvidím, a možná bych sklouzl i k 1.6. Zase 1.8 má podle mě větší potenciál pro budoucí snahu vyhnat nějaké koniky navíc. "Nepltl bych z lejna bič."

Do Němec se mi fakt zajíždět nechce...

MX-6 celkem obstojně konkuruje O1, O2, O2FL, ne RSum, možná tak O1RS....
Ten s "MX-6" KLDE
Uživatelský avatar
Bladzej
 
Příspěvky: 37
Registrován: 01 pro 2012, 20:29

Re: Pár věcí na ujasnění nováčkovi

Příspěvekod dopr » 04 pro 2012, 13:33

Tak ty 2.5 V6 meli nejakych 165koni, lepsi kroutak, ale zase hmotnost auta oproti NB nedejboze NA je jinde, takze potom se ten rozdil 25 koni muze smazat raz dva. Nehlede na to, jak byvaji MX-6, Probe, Xedosy olitane a motory tim padem vydechle (o problemech s VRISem a zranim oleje nemluve) i kdyz zalezi samozrejme na udrzbe :)
Ja mel Xedose 6 2.0 V6, co se tyce koni na tom byl stejne jako 1.8 NB, ale MX-5 je rychlejsi. U Xedose byl jen ten pocit rychlosti v tom, kdy nekde za 3500 RPM sepnul VRIS.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Pár věcí na ujasnění nováčkovi

Příspěvekod Sedrik » 04 pro 2012, 14:30

No já přesedl z Focusu II ST do MX-5 NB 1.8 a jsem spokojenej i výkonově:
1) je to atmosféra, tj výkon si musíš zasloužit - není nic divnýho podřazovat při předjíždění i na 2ku
2) je to zadohrab bez elektrickej andělů strážnějch, takže k autu mám mnohem větší respekt - na mokru se teďka před zimou stávám brzdou provozu spíš já
3) v létě bez střechy ti bude celej výkon ukradenej - při zachování rozumného jízdního komfortu se dá bez střechy jet cca 90-110 Km/h - pak už je to hukot, kterej hlavně spolujezdkyně nesnáší úplně dobře (když ale jezdím sám, tak to víc jak 110 stejně nehoním - není to o tom).
4) auto si s řidičem hezky povídá i v nízkejch rychlostech, takže o zábavu je postaráno i bez toho, aby číslo na tachometru začínalo jedničkou
5) pokud chceš na okruh, pak si vyber takovej, kterej sedí k autu - v Brně a v Mostě ti asi budou koníci chybět, ale třeba v Mýtě a Sosnové si myslím, že na to myslet nebudeš (mít čas :))

Já jezdím MaXe i v zimě - podvozek je v super stavu (ťuky ťuky), ale mám lehce chytlé výko kufru (nad značkou u světýlek - není to vidět, dokud se neotevře kufr).

Na co bych si u koupě ještě dal pozor a co tady nezaznělo - střecha. Jak těsní, jestli jde dolů a nahoru v pohodě (po bouračce by mohl být problém) a jak je na tom zadní okno.
Za sebe pak - i když střecha zimu přežila "with flying colors" už bych MX-5 bez hardtopu nekoupil - přijde mi, že tu střechu zbytečně trápím, ale žádný problém s ní nebyl. Je to jen o pocitu :)
Lost but not forgotten: MaX NBFL 1.8l LSD Silver Blues
BMW E90 325xi Japanrot
Sedrik
 
Příspěvky: 451
Registrován: 21 dub 2011, 19:21

Re: Pár věcí na ujasnění nováčkovi

Příspěvekod buteo » 04 pro 2012, 16:35

Vavris píše:Na vše podstatné už odpověděl winie, já jen doplním něco k té akceleraci a předjíždění.

1. v dnešní době běžných 140 koňových sazometů bych rezignoval na potřebu provádět s MX-5 NA nenucené předjížděcí manévry. Na to s hoooodně odřenýma ušima bude stačit dvoulitrové NC, ale NA ani NB nemají nárok...
2. pokud jsi zvyký na MX-6 2.5, nebude to žádný krok zpět. NB 1.8 je znatelně rychlejší, NA 1.8 bych tím pádem tipnul že na tom bude stejně, nebo malinko lépe a NA 1.6 na tom zase bude malinko hůře... ehm, usuzuju dle několika Probe 2.5 (=MX6 v jiném kabátě) a Cougarů 2.5 kdysi dávno na letišti, které překvapivě moje NB nechávala s přehledem za sebou...


Ještě k té "akceleraci a předjíždění":
Vavris to popsal výstižně po té pocitové stránce, já bych si dovolil přihodit trochu suchých čísel a teorie.

Zásadním parametrem pro dosažitelné zrychlení je poměr hmotnosti auta a výkonu motoru, odborně tzv. "výkonová hmotnost" tuším. Pochopitelně vliv má i mnoho dalších faktorů: hodnota a průběh krouťáku, zpřevodování, .... taky ta problematická součástka mezi pedály a volantem. Ale vraťme se k výkonové hmotnosti různých variant našich milých MX5.
Budeme-li se držet papírových hodnot (techničák, prospekty), a ke hmotnosti prázdného auta připočteme řekněme 80 kg na šoféra a trochu paliva, dojdeme k následujícím číslům:

Typ Výkon (HP=PS=k) Hmotnost (kg) Výkonová hmotnost (kg/HP) Zrychlení 0-100 (s)
NA 1,6 66 kW 90 990+80 11,89 10,6
NA 1,6 85 kW 116 970+80 9,05 8,75
NA 1,8 131 1030+80 8,47 8,7
NB 1,6 110 1115+80 10,86 9,7
NB 1,8 140 1125+80 8,60 8,5
Dál (= k NBFL atd.) se asi se svým rozpočtem zatím nedostaneš.

Poznámky k přehledu:
1. Hmotnosti prázdného auta jsem volil vždy uprostřed udávaného rozmezí: např. pro NB 1,8 se uvádí 1100 až 1147 kg podle výbavy - zvolil jsem 1125.
2. Považuju hlavně u lehčích a míň výkonných aut (jako jsou naše) za vhodné počítat i s váhou řidiče.
3. Je krásně vidět přímá úměra mezi výkonovou hmotností a tabulkovým zrychlením.
4. Další potvrzení filozofie pana Chapmanna: "Less (weight) is more!
5. Někteří naši kolegové, kteří si výkon přifukují, by na tom mohli být pro porovnání např. takto:
NB 1,8 Kompressor 180 HP 1125+80 Kg 6,69 kg/HP zrychlení ?
6. Při srovnávání s údaji o jiných autech pozor: dnes se obvykle uvádí v kg/kW. Já jsem ale ze staré školy, nějak si raději představím ty koně než kilowatty.
7. "Předjíždění" je něco trochu jiného, pak rozhoduje tzv. pružné zrychlení.

Závěr pro mě: transplantovat do mé lehoučké (ca.950 kg) NA motor NB 1,8 (zatím se sériovým výkonem, plus šestikvalt atd.) a sám zhubnout! Tak se můžu dostat na 7,36 kg/HP.

Ale hlavně závěrem:
Jak sám píšeš, hledáš silniční motokáru, ne trhač asfaltu, ne?
Pak jsi na správné adrese a doporučil bych ti asi s tvým rozpočtem hledat zachovalou NA 1,9. Proč ne v Německu, když je tam nesrovnatelně větší výběr?
Každopádně přeju šťastnou ruku! ;)

E=mx5
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Další

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 198 návštevníků

cron