Zdravim vsechny, jak uz sem psal ve foru kde co je kde na prodej, stal sem se prestastnym majitelej mx5 NA r.v. 1995 1.6L v me vytouzene barve BRG. puvodne sem si chtel najare poridit nejakou NA 1.8 z nemecka,ale tato nabidka byla tak lakava,ze jsem se auto hned ve stredu po uternim zverejnenim inzeratu na internet jel podivat. projel sem se,prohlidnul sem si a ani ne po moc dlouhem zvazovani jsem slozil zalohu a uz se tesil na patek 26.10.2012 az si pro nej pojedu.auto je dotazene z nemecka,kde melo 2 majitele a ma najeto (mozna i poctivych) 163000km a nebylo prihlasene. nastesti prodejce byl tak hodny,ze mi pujcil prevozni znacky a ja moch o vikendu "legalne" jezdit.
Do dnesniho dne mam najeto necelych 500km a uz me vubec nabavi ridit zadny jiny auto, jizda v mazde prekonala vsechna ocekavani,hlavne motor me prekvapil,hrozne sem se bal 1,6L a uplne nejvic tech 90poniku,ale ten motor s tim autem cvici opravdu pekne.k autu mam servisku s uctama co je na aute menenyho.je tam celkem nova strecha.
Neco ke stavu auta.prosim nekamenujte me,nejsem zadnej odbornik,na aute si zatim dokazu vymenit akorat tak olej a nafoukat gumy...
motor se zda byt v poradku,sice vana dole je cela od oleje a zda se ze sakne,olej to nejspis nezere,hladina je stejna jako kdyz sem to koupil a necoudi to.sou tam nejaky cerveny kably ke svickam,to sou asi vsechny upravy co sem tak nejak poznal,chtel sem zmerit kompresi,ale svicky sou silene utopeny,ze neni sance tam strcit manometr. vejfuk tam byl bosal,ale cestou domu se mi povedlo utrhnout koncovku za tlumicem,tak to ma ted cool zvuk,mam v planu tam navarit nejakou nerezovou rouru az pojedu na technickou.potom je novej chladic
vevnitr je silene nalakovanej stredni panel okolo rucni brzdy,tak to musim dat do puvodniho stavu,tohle je hruza,potom klasicky prodrenou sedacku u ridice,tak to asi dam calounikovi,at se s tim neco pokusi udelat a dalsi obludnost sou budiky,je to podlepeny snad nejakym obycejvym bilym papirem s nejakym snad motivem mx5 a hrozne to prosvita.malinko me zarazilo ze rucicky v nule lezi vodorovne,to sem este v serii nevidel. a potom este chyby vnitrek kastliku
zvenka je auto na tom hur,uz v inzeratu stalo ze bylo o neco odreny vlevo pres ridicivy dvere a zadni blatnik,opraveny to je hrozne,jen kitem a osklivou barvou. potom je malinko mackla kapota,to sem zjistil ze to bylo streleny na predek,protoze mezi naraznikem a chladicem je zkroucena predni vzpera,ale asi to nebylo nic hroznyho,proze airbagy tam sou. malinko taky zacinaj zadni lemy. prahy vypadaj zvenka vyvareny. na aute je nejaky neoriginalni predni narazik,nedokazu identifikovat.
a nejhorsi nakonec, spodek. na aute sou novy predni kotouce zimmermann,potom snizeny modry pruziny APsporting, -40/-30 a krasny kola. u kterych ale musim prelestit limce. tyhle kola sou nejaky priplatkovy original? a ted uz to horsi, zespod je auto na tom dost blbe,zda se ze nic prasklyho neni,ale rezu 3pr*ele.zda se ze misto zimniho odstaveni,bude zimni oprava.asi necham udelat resapy ramen a skrine diferaku (ten bych teda moc rad vymenil za torsen z NB),mozna koupim novy stabilizatory a kosti,ale nejvic starosti mi delaj hodne zrezly prahy zespod a obavam se ze sou i zevnitr. chtel bych to conejdriv dovezt ke karosari aby posoudil jak to je doopravdy a doufam ze to bude dobra zprava...