Jirkova mrkačka

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod jiri.l » 09 lis 2012, 15:33

kousmen píše:Pěkný, pěkný... A vy tam nemusíte mít vepředu SPZ? :)


No, jakoze jo a ne... je dobre ji mit alespon za oknem a je dobre se vyhybat policajtum :D

Zed píše:Spokojenost s HSD? :)

ad Torsen, origo jsou dva druhy, Torsen-I a Torsen-II. První se dával do NA 94-97, druhý do NB 98+. Je v nich konstrukční rozdíl, přesnej rozdíl ti už neřeknu, ale všeobecně se doporučuje druhá verze, měla by být vychytanější. Díval bych se po ní když už shánět Torsen, navíc mi přišlo, že jsou i dostupnější.


Absolutni... tech 9/16 je na to moje blbnuti uplna spicka, jeste s tim ale zkusim hybat, co to udela.

Kdyz prisedne jeste dalsi clovek (rozumej kamarad, ne pritelkyne, tzn. 80-90kg) do auta a do kufru dam 20-30 kilo nakupu, tak by to chtelo jeste trochu pridat. Prece jen clovek tak prida pres 10% vahy auta navic, coz je znat. Takze zkusim vzit kamarada a trochu postelovat tuhost, co to udela. Ale to uz jsou takove prkotiny... libi se mi ale, ze vubec nad tim takhle jde premyslet, ze si clovek podle situace nastavi tuhost, aby se auto adekvatne chovalo.

Takze za HSD davam ruku do ohne, to co tady prodavame ma opravdu smysl a funguje tak, jak ma. Samozrejme se muze stat, ze to nekomu nemusi vyhovovat, protoze je zvykly na svoje vydrncane oem tlumice a najednou tohle bude i tak dost tvrde, ale v tom pripade by mel clovek koupit coilovery typu Gaz, ktere jsou proste mekke.
Shodou okolnosti, ten tipek s tou cernou mx5 na fotce prosel par coiloverama a byl tak hodny a rekl mi sve poznatky. Kdyz auto koupil, tak ho dal na racelandy. S autem jezdil denne (mel mx5 jako daily) a sem tam jel do crail nebo teeside na driftday. Ty racelandy mel rok ci rok a pul, to si ted nepamatuju presne a za tu dobu jich nekolik prdlo, ale auto se na nich pry nechovalo spatne, alespon ty driftdays celkem zvladaly, auto se na nich moc nenaklanelo a relativne drzelo. Pak presedlal na Gaz - tu stredni tuhost (delaji tri), na daily pry celkem fajn, ale kdyz clovek zacne jezdit trochu rychleji, tak pry na prd, auto se na nich hodne naklanelo. Ted ma BC, teprve chvilku, jeste toho na nich moc neodjezdil, takze ted at jezdi a pak se ho zeptam na nejaky feedback. Pak se me ptal na cem jezdim ja, tak jsem rekl, ze HSD a na ocich mu bylo videt, ze na ne stejne jednou presedla :lol: (ted panove opravdu nic proti BC, nechapejte me spatne!).Ty hsd jsou drazsi nez bc, takze clovek si zaplati za to, aby ty coilovery byly o neco lepsi, ne kazdy ale takove coilovery potrebuje ci oceni...

kousmen píše:Až teď jsem si přečetl text a nějak nepobírám proč dozadu nejvyšší tuhost. :shock: Prdýlka se přeci dává měkčí ni? Takhle ti bude odskakovat jak zajda při lovecké sezoně. :)


Aby prdylka mela vetsi tendence ustrelovat. Proto ta navaznost na samosvor :D k tomu ale budu jeste potrebovat nejake uzsi+mensi+lehci kola dozadu... beh na dlouhou trat tohle fakt.

SAKRA, chci odpovidat dale, ale musim bezet na obed, nez zavrou :D odpovim vecer!
1993 NA6 socialni verze

Obrázek

Vozíme HSD MeisterR coilovery, díly DW, kola ENKEI KONIG RAYS SSR WORK XXR , pro více info SZ!
Uživatelský avatar
jiri.l
 
Příspěvky: 582
Obrázky: 3
Registrován: 04 kvě 2011, 02:36
Bydliště: Aberdeen/Praha/Ostrava

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod riderhenry » 09 lis 2012, 16:30

dopr píše:no Torsen je taky LSD - Limitied slip differential :idea:
Ted nevim, jestli sis to L ve zkratce nezamenil za Lamelu ?
Torsen je jen typ LSD - Torque-Sensing


Tohle je velice casta chyba, kterou delaji dokonce i nekteri vyrobci. Ne ze bych chtel nejak sirit osvetu :) LSD je jenom lamelovy diferencial, u planetovych diferencialu se pak da pouzit ztkratka ATB (Automatic Torque Biassing) nebo TBD (Torque Biassing Differential). Takhle by to melo byt spravne, vecer jeste dohledam zajimavou diskuzi s jednim z vyrobcu obou typu diferencialu (nema duvod byt neobjektivni), kdyby te to zajimalo ;)
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod jiri.l » 09 lis 2012, 16:44

Diky panstvo za rady s tim diferakem.
To je prave moje dilema, neco jsem o torsenu uz precetl a nelibi se mi na nem, ze kdyz neni pod zatezi (tzn. napriklad pri tom brzdeni), tak se chova jako otevreny diferencial. Tzn, aby se clovek poradne sklouznul, tak musi auto byt pod neustalym plynem (coz ale u mx5 neni moc problem, protoze clovek ji musi davat poradne za usi, aby se utrhla).
V tom by ten kaaz byl fakt lepsi, ale - torsen s poloosama a hnaci hrideli koupim kolem 400 liber. Samotny kaaz vyjde na cca dvojnasobek a clovek se o nej musi jo fakt starat, takze si rikam, ze na to moje hopsani tady by ten torsen mel stacit az az. (sakra vzdyt uz ten torsen stoji balik)
Takze kdyz Torsen, tak T2?
1993 NA6 socialni verze

Obrázek

Vozíme HSD MeisterR coilovery, díly DW, kola ENKEI KONIG RAYS SSR WORK XXR , pro více info SZ!
Uživatelský avatar
jiri.l
 
Příspěvky: 582
Obrázky: 3
Registrován: 04 kvě 2011, 02:36
Bydliště: Aberdeen/Praha/Ostrava

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod Zed » 09 lis 2012, 17:25

Jirko, ano, když Torsen, tak T2. T1 mi příjde jako nesmysl, když už je možnost mít novější verzi, co do našeho housingu sedne stejně jako T1 bez jakékoliv úpravy. Jen u tebe budou potřeba i poloosy (a asi i ten kardan), ale o tom píšeš a víš.. :)

Ještě k těm lamelákům.. je pravda, že "svírají" i bez plynu, jen to musí být 1,5way nebo 2way, 1way lamela svírá stejně jako Torsen jen pod plynem.

Každopádně rozdíl mezi Torsenem bude v chování auta značnej a člověk ucítí lamelák okamžitě, chovají se prostě jinak a bez debat je lamela lepší. Záleží co člověk chce, plánuje a požaduje.
charged "beauty"
charged beast
Miata simply begs to be driven hard!

MX-5 Cup 2018 - http://mx-5cup.cz/
Uživatelský avatar
Zed
 
Příspěvky: 970
Registrován: 25 úno 2011, 12:52

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod MAXsport » 09 lis 2012, 17:29

Každopádně všechno lepší než otevřenej, zadokolu mám měsíc a už začínám cítít jeho otevřenost :D
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod dopr » 09 lis 2012, 17:56

henry: Ne, v poho, nemusis :) To je zajimava informace.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod riderhenry » 09 lis 2012, 20:06

Jeste by byla varianta koupit Quaife. Nevim ale, jeslti to ma nejaky vyznam, krome toho, ze by to byl novy diff misto pouziteho... Stoji cca 600 liber. ;)
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod kousmen » 09 lis 2012, 20:56

Nebo ten otevřenej diff svařit na stoprocentní svornost. Zima by pak byla určitě zábavnější. :lol:
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod Xcriss » 09 lis 2012, 22:33

kousmen píše:Nebo ten otevřenej diff svařit na stoprocentní svornost. Zima by pak byla určitě zábavnější. :lol:

:mrgreen: Dobra rada nad zlato :lol:
'91 Nissan 240SX S13 KA24DE
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA

PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz

Obrázek LIKE US ON FACEBOOK!
Uživatelský avatar
Xcriss
 
Příspěvky: 198
Registrován: 13 bře 2011, 21:36
Bydliště: Ostrava/Praha

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod widar » 09 lis 2012, 22:49

Nebo co mi říkal děda na starých škodovkách: přitáhnout ručku o dva zoubky :D
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků