Tak japonci brali podvozky mimo jine od Bilsteinu, i kdyz s trochu jinou charakteristikou. Respektive nevim jestli i "zakladni", ale "sportovni" podvozky jsou vetsinou s tlumici Bilstein. I dnes, kdyz koupite NCfl se sportovnim podvozkem, budou na vas z podbehu svitit tyhle zlute tlumice... A Mazda stavi auto tak, aby splnovalo i ukol auta pro barbiny na nakupy, navic NC bylo dodatecne zvysovano kvuli splneni pozadavku na ochranu chodcu. Taky bych netvrdil, ze seriovy podvozek = mekky nebo pohodlny podvozek. Ja na 10AE mam treba dost tvrdy podvozek, NA s Bilsteiny jsou na tom myslim jeste hur, takze auto nefunguje ani ve meste, kde je nepohodlne, ani na okresce, kde odskakuje. Nemluve o tom, ze malokdo ma podovzek v takovem stavu, aby fungoval na 100%, vcetne treba silentbloku. Mazda sama nabizela a nabizi za priplatek pruziny Eibach, takze to asi taky nebude takova prasarna. Rozhodne bych to neporovnaval s tim, kdyz nekdo koupit tuzingove pruziny -40mm, placne to na 10 let stary tlumice s najezdem 150 000 km a pak nadava, jak je to tvrdy a nepohodlny. Sice ma pak "supersportovni feeling" v zatackach, ale staci najet na kaminek a auto si dela co chce
Takovy podovzek proste NEMUZE fungovat.
Zkratka sama automobilka zvazuje vic faktoru, nez samotnou kvalitu jizdy. Ani jedna generace nevyjizdela jen s jednim nastavenim podvozku. Nemluve o tom, ze i Mazda auto stavela s urcitym rozpoctem a snahou o nejaky ten zisk, jinak bychom meli na aute vsichni elektronicky nastavitelne tlumice Ohlins za 100 000
Myslim, ze uz jsou overene znacky, u kterych se vi, ze clovek dostane urcitou kvalitu. Bilstein, Eibach, BC Racing...