To mi připomíná můj poznatek z D1, který jsem si bolestně připoměl při cestě do a z Prahy tento týden. Obvzláště ve světle chystaných úprav D1 je to pikantní.
Moje základní teze zní - je jedno, kolik pruhů bude D1 mít - i kdyby jich měla 30, pokud budou všichni jezdit v druhým pruhu zleva tak je to prostě šumák. Po cestě z Prahy jsem udělal takový experiment (i když jsem tím několikrát porušil předpisy) - zajel jsem do "nejpomalejšího" pruhu a jel 110 km/h -
zhruba v tomto úseku - musel jsem objet 2 (slovy DVA) kamiony, jinak v tom pruhu nikdo nejel - podjel jsem cca 40 - 50 aut a na konci jsem se zařadil do pravého pruhu hned vedle Audi A4, před kterou jsem odbočil do toho nejpomalejšího pruhu.
Výsledek:¨
- časová ztráta - 0 minut - auto (oooo A4), které jelo celou dobu v nejrychlejším pruhu jelo stejně rychle.
- nasranost - 100 procent - v prostředním pruhu jelo odhadem 40-50 aut, která mohla naprosto s klidem jet úplně vpravo a výsledek by pro ně byl úplně stejný.
Takže úprava D1 mě tímto přestala zajímat, protože ve výsledku nebude k ničemu.
Teze 2: Pokud by policie věnovala polovinu svého úsilí, věnovaného výběru pokut za rychlost, pokutování bezduvodné jízdy v levém pruhu, bylo by na dálnicích bezpečněji a hlavně klidněji. Mám se zlobit na řidiče A8, který podjel kolonu asi 15 aut, která jela v levém pruhu? Jistě že ne, protože já se mu nedivím. Každý občas spěchá a ne vždy je to jen z plezíru - třeba mu rodí žena, umírá dítě, hoří dům....nikdy nevíš. A zbytečně takovému člověku blokovat jízdní pruh, je bezohlednost - donutíš ho pak k riskantnímu manévru, kterým ohrozí sebe i ostatní. A to nemluvím o tom, že tito lidé, kteří se ohání tím, že "jedu 130 Km/h takže narozdíl od něj nic neporušuju" nemají pravdu - jízda v levém pruhu je také přestupek. Levý pruh je k předjíždění.