Ahoj, než jsem koupil NA taky jsem lehce řešil co jinýho pořídit. U mě to bylo jednoduší protože rodiče mají NC 2.0 s kterým jsem toho postupně docela dost najezdil. Spíš jsem měl problém jim ho nesebrat úplně
. Volba na NA padla proto, protože jsem chtěl vlastně další anglickej sporťák, ale tenkokrát trochu modernější a použitelnější na denní použití než moje MG a Triumph. Logicky bych býval měl ctít značku a chtít MGF nebo novější TF. Jednou jsem v něm ale jel a upřímně , je to krám! Prostě s MX5 se srovnat nikdy nedalo, spíš se dá říct že bylo maximálně lepší než něco jako Opel Tigra, která byla příšerná úplně
No a pak je tu Toyota MR2 tří generací. Ta poslední vycházela vždy o něco hůř v porovnání s NB a ta prostřední byla zas dost těžká. Připadla teda do úvahy jen MK1 s úžasným motorem 4AGE. A to je pro mě fakt zajímavý konkurent NAčka. Problém je ale to auto sehnat v dobrým stavu a i tak si myslím že bezprostřední hravost a nezáludná kamarádská povaha NA vítězí nad famozním točivým 4AGE. Tohle ale už je hodně individuální a záleží na stylu. Většina z nás totiž víme že pokud MX5 tlačíme víc a víc na hranu schopností začíná nám na ní něco chybět. Typicky je to určitá houbovitost podvozku a síla motoru. Proto naše Miaty taky chceme různě ladit, řešit podvozky , vymýšlýme kam dát kompresor atd. MX5 je ale fantastická dokud jí nezatlačíme na tu samotnou hranu. A pokud si s ní jen tak hrajeme, tak je to vážně asi nejcharismatistější roadster za ty peníze co stojí. MR2 MK1 bych ale vážně perfektně chápal, bude vyžadovat víc od řidiče a hlavně víc odvahy a odhodlání.
No a Ztrojka ? Já nevim, jednou jsem řídil Z3 Coupe 2.8 protože jsem si ho původně chtěl pořídit a odradily mě následující věci : hmotnost která byla znát, motor a řazení působí zbytečně těžkopádným , "sedanovitým" dojmem a řízení bylo lehce odtažité. Porovnávám s MX5 ne s běznými auty ! . Jo, výkon, zvuk a solidnost šestiválce M52B28 je famózní, ale chybí tomu ta hravá jiskra. Prostě je to spíš takový zmenšený GT. A navíc stojí hodně. Roadstery 1.8/1.9 jsou asi nezáživné a nejedou (jak to tu píšete) a tak jediný čím boduje je určitý styl lázeňského šviháka (pro někoho drtivě rozhodující faktor
No a tím se dostávám k poslednímu sporťáku který mě lákal : Alfa Romeo Spider (poslední klasická série) s restylovanou zádí od Pininfariny a motorem 2.0 se vstřikováním Magnetti-Marelli. To je veterán v moderním hávu a asi bych ho miloval. Jenže , stojí ve srovnatelným stavu daleko víc, jezdí objektivně hůř a rozbíjí se asi 4x tak často jako MX5. Někdo by řekl že to jsou jen slabé nevýhody co plně vybalancuje to Alfí srdce, to charisma spojené s vlastnictvím Alfy Romeo. Uvidíme, v tomhle nemám zatím jasno
Zatím je ale pro mě NA jako bombastická volba, auto co prakticky za ty peníze nemá konkurenci ......