od IvanGS » 11 zář 2012, 13:26
Měl jsem v životě 4 Omegy (benzíny 2 a 3 litry, nafta 2.5 od BMW) a s chlazením a čerpadlem nebyl problém, Byl to tehdy (možná i dnes) kombík snad s nejlepší aerodynamikou, když se vyřadilo, jelo to donekonečna skoro v úplném tichu (podle pneumatik). Motor BMW je dokonalý, 6-tiválec s kultivovaným chodem, chybí výkon, ale zase má velký krouťák a na kouli utáhne cokoliv. Občas na něm prý praskají hlavy, ale to jen když se to v zimě vezme hned po nastartování pod krkem, jinak problémy nejsou, samé drobnosti. Automaty nic moc, životnost cca 200 tisíc km, pak drahá repase, manuál je dobrý, na 5-ku to stejně jede od volnoběhu při 40 km/h, tak k čemu automat:-). Spotřeba cca 6,5-7,5 l, ale na takový kočár to ujde a motor vydrží milión km, BMW ho dávalo do více typů. Zrychlení žádný zázrak, ale když se rozhýbe, hučí po dálnici 170 a nevíš o tom, podvozek ani závoďák ani frantík, něco mezi tím, což mi vyhovovalo. Moje poslední byla 1999 a prodal jsem ji za 27000,-!, přičemž byla udělaná provizorní protikotroze, drobné estetické vady ale opravdu drobnosti, mechanicky OK, rok před tím jsem do ní dal 30 tisíc, chtěl jsem si ji nechat. Dvouzónová aut. klima, 4x airbag, ABS, el. sedadla, okna, zrcátka, počítač, rádio, atd., nová stála milion a čtvrt... Uvažoval jsem i o poslední verzi "C" co se dělala do 2004, lepší protikorozní ochrana, ale už tam bylo na můj vkus moc plastů...
Nejkrásnější NBFL na světě!