od IvanGS » 12 srp 2012, 11:44
Mám řidičák od r.1976, jezdil jsem motokáry, buginy, od r.1990 jsem měl několik aut s 200-300 koni a díky kamarádům mohu řídit auta i s 500 koni, ale na podobnou odbornou debatu nemám. Testy čtu s tím, že co novinář, to jiná zkušenost ale především ať se snaží být jakkoliv objektivní, přece jen do věci vnáší trochu svého osobného vnímání a emocí, protože sportovní auta prostě o emocích jsou a ani profík se jim nevyhne, proto mám rád testy, kdy se na autě střídá ve stejných podmínkách víc testovacích jedců. S Willim (který se mj. aspoň tady nečte zrovna lehce:-)) však souhlasím v tom, chybějící střecha u MX-5 je aspoň pro mne zásadním bonusem a být to kupé, asi bych ji nekoupil. Navíc i při stažené střeše, vyšší rychlosti a chladnu je uvnitř příjemně, což mne překvapilo. Má excelentní a zábavné jízdní vlastnosti (které zatím neumím zcela posoudit) a především díky jim a té střeše jsem ochotný tolerovat relativně malý výkon, což bych asi u 86 neuměl. Je dobré a pro běžného řidiče i bezpečné, když je podvozek "dál" než motor, ale zase nesmí být o moc dál, to má člověk pocit, že by to auto mohlo být ještě lepší, ale něco tomu chybí, což je možná případ 86, nevím, nejel jsem s ní. Nechci srovnávat Porsche 928, které jsem měl před MX-5 s 86, ale 300 koní/385 Nm v motoru 4,7 l/V8 a hodně dobrý podvozek mi přišlo skvělé a mít o 100 koní a 200 kilo míň, nevím nevím. Vím ale jistě, že se na každou jízdu s MX-5 těším podstatně víc a až doladím lehčí kola a pár koníků navíc, nebude mít to auto chybu:-).
Nejkrásnější NBFL na světě!