Widarova Etna NB 1,6

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod dopr » 20 črc 2012, 11:37

Pravda :D Nad 130km/h v solidnim lijaku jsem i pres vetrnou clonu mel mokre celni sklo zevnitr :)
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod widar » 26 črc 2012, 18:31

widar píše:Tak mazdice je konečně doma z nemocnice :D
Vyměnily se rozvody, všechny řemeny, vodní pumpa, přetěsnil se komplet motor (gufera vaček, klikovky, víko ventilů, vana, těsnění pod hlavou), udělal se repas hlavy válců, vyměnily se gufera ventilů, brus, vyvaření vačkové hřídele a axiálního ložiska, do motoru šel Castrol 10W40, vyměnil se olej v převodovce a diferenciálu, spojková kapalina a chladící kapalina.
Najel jsem zatím 200 km a holka šlape jak švýcarské hodinky, doufám, že jí to dlouho vydrží.
Díky Doprovi za perfektní doporučení!

Tak holce to moc dlouho nevydrželo :( Během necelých, velmi nudných, 2000 km (měl jsem nakázáno točit motor pouze mezi 2000 - 2500 ot/min), jsem spozoroval, že zhruba od 1200 km (od opravy) začal rapidně ubývat olej (cca 2-3 mm na měrce každých 100 km a po necelých 500 km už jsem byl na dolní rysce), k tomu začal výfuk za studena kouřit a smrdět spáleným olejem.
Takže jsem dolil půl litru oleje a mazda jela zpátky do servisu, kam jinam než k našemu dvornímu mechanikovi do Rousínova ;) (Ještě se s tebou kamarádí, Dopre? :lol: )
Týden jsem neměl žádné zprávy, "naštěstí" tam RiderHenry před dvěma dny vezl svojí, tak něco pozjišťoval... mazda tam je (prý už podruhé koukal, že jí mám nablýskanou i když jedu do servisu :lol: haha, zaprášenou čunču) akorát nemá hlavu, že ji mechanik poslal na kontrolu k těm co to dělali a že se zatím neví co to mu je (já věděl: "je to porouchaný").
Dnes, dva dny po Henryho "kontrole", mi mechanik volal, že motoráři mají dovolenou, tak hlavu rozebral sám. Ventily čisté, vyleštěné, gufera v pohodě, všechno vypadá v cajku. Prý i volal motorářovi na dovolenou a ten říkal, že by to mělo být v pohodě, že se tomu nemohlo nic stát, takže tam asi problém nebude.
No když už to měl takhle rozebrané, tak se rozhodl vyndat a zkontrolovat i písty a proměřil kroužky. Na horním kroužku (tlakovém) naměřil vůli 0.4 mm a na spodním (olejový-stírací) 0.9 mm, takže jsme se rozhodli je vyměnit, přičemž říkal, že by asi neškodilo vyměnit i ložiska na klice.
Já pak ještě v servisním manuálu od motoru (B6) našel toto:
B6-manual-krouzky.JPG

Takže jestli jsem to dobře pochopil, kroužky to mají za sebou :( Minule říkal, že na válcích je ještě vidět honování, takže předpokládám, že to není potřeba a dělat to nebudeme. :roll:
Ke konci příštího týdne by měla být v cajku (pokud se něco nevysere) a pak už doufám servis dlouho neuvidím.
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod riderhenry » 26 črc 2012, 22:51

Tak snad to nebude tak hrozne, jak to z tveho popisu pusobi! Popravde, nejak si nedokazu k tem ukonum a dilum dosadit cenovky, jak tomu moc nerozumim :) No tak snad taky nekdy dojde rada na me a na kousmena :D
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod radep » 27 črc 2012, 00:24

Honování bych imho raději udělal (a jestli je v horní úvrati patrný zub tak je to nutné)... trošku se tím vylepší povrch. A změřit válce, průměr, ovalita - v manuálu jsou tolerance. Šály na kliku nejsou nijak fatálně drahé, když už je to venku všechno.
Takže ideálně změřit, nahonovat, složit, nalít minerál a dále už nešetřit :-)
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod widar » 27 črc 2012, 09:29

radep píše:Honování bych imho raději udělal (a jestli je v horní úvrati patrný zub tak je to nutné)... trošku se tím vylepší povrch. A změřit válce, průměr, ovalita - v manuálu jsou tolerance. Šály na kliku nejsou nijak fatálně drahé, když už je to venku všechno.
Takže ideálně změřit, nahonovat, složit, nalít minerál a dále už nešetřit :-)

Myslíš, že je to honování nutné, když říkal, že je ještě vidět původní? Nevím jestli je schopnej to udělat, není motorář, ti mají teď dovolenou. Aby to proměřil jsem mu říkal, ale to jsem mu říkal už minule a moc se mu do toho nechtělo :?
Nešetřit... mě říkal, že s novým kroužkama budu muset tak 10000 km jezdit opatrně než si sednou s válcema. :cry:
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod radep » 27 črc 2012, 10:41

Za sebe ti pouze říkám, že než to takhle dělat polovičatě, tak je lepší to nechat být... Když nezměříte ovalitu a stav válců tak to může být úplně zbytečné (třeba budou šišaté a bude ti to brát ještě víc oleje). Když nevyhonujete, tak se ty nové kroužky nemusí usadit a zase ti to bude brát ještě víc... Má cenu tohle riskovat, když honování se dá jednoduše provést s motorem v autě? Kolik tě vůbec stojí takové rozpůlení motoru? :-) Můj motor dopadl úplně stejně totiž. Jinak zkus klidně pogooglit:

http://www.tuning-forum.org/viewtopic.php?f=33&t=95674
Kód: Vybrat vše
nejdřív změřit ovalitu,pak uvažovat..ale nové kroužky potřebujou něco co je sbrousí tak aby co nejlíp těsnily a seděli tomu válci..honování

Kód: Vybrat vše
Pokud ten motor mel dobrou kompresi predtim, nez jsi sundal hlavu, tak bych od honovani sten valcu a vymeny krouzku upustil. Menit pouze krouzky bez honovani dobrou kompresi vetsinou pouze zhorsi. Pokud jsou ale steny valcu nadmerne poskozeny anebo je ztracena jejich ovalita, tak je nutno ty valce prevrtat (honovani je urceno pouze k vytvoreni konecneho povrchu potrebneho k usazeni novych krouzku, ne k naprave ovality), k cemuz by jsi samozrejme musel vyndat cely motor a vymenit take pisty.


E: můj příběh: motor jsem koupil po "GO" - byly pouze vyměněny kroužky, spotřeba oleje se po 10tkm dostala na víc jak 1l na 800km... takže další úplná go - nové písty, výbrus. Po 2000km neubyla ani kapka.
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod widar » 27 črc 2012, 12:11

Jasný no, já ti rozumím... ale víš jak to je, chceš to mít udělané pořádně aby to bylo v pořádku, ale zároveň aby tě to stálo co nejmíň :roll:
Nicméně jsem mechanikovi zavolal aby válce přeměřil o pokud to bude možné, tak udělal i to honování.
Sry kluci, že ho zdržuju od těch Vašich, on je fakt dobrej, jen ta moje Mazdice si nedá říct. :oops:
EDIT: Jinak jsem se ho ptal na ten zub a říkal, že tam není, že to je v poho - skoro jsem dostal za uši, že jsem si myslel, že by to nezkontroloval :D :D
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod dopr » 27 črc 2012, 12:20

No kurna, tak nakonec fakt ty krouzky. Skoda, ze jsi na to poprve spechal. Mohl sis ve finale usetrit penize za dalsi rozebirani motoru...
Jinak jo, porad se kamaradime a dokonce je i rad, ze ho porad zasobuju :D
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod radep » 27 črc 2012, 12:24

Jako já to taky chápu... ale to honování se dá udělat zcela triviálně jenom s pomocí vrtačky :-) jsou na to buď takové kartáče, nebo brusné kameny které se upnou jako normální vrták a projede se to tím (za polévání olejem). Operace na 15 minut. V servisech to normálně mívají a neúčtujou si za to moc...
http://www.mkkt.cz/strojirenstvi/flex-hone.html
Jako asi to není úplně perfektní, jsou na to jinak specializované mašiny s přesnou hrubostí povrchu a sklonem drážek. Ale mělo by to stačit. Ty kartáče používají třeba i v autorizovanem Renault servisu co vím :-)
U mě v diskuzi na 8str je fotka jak vypadají nahonované
http://mx-5.biz/viewtopic.php?f=19&t=663
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Widar - NB 1,6

Příspěvekod widar » 27 črc 2012, 13:37

Njn, spěch byl až na druhém místě (kdybych věděl, že je to nutné, tak jí tam nechám :( ), já chtěl v první řadě ušetřit, protože jsem doufal, že se to vyřeší přetěsněním motoru a repasí hlavy... moje chyba, sám si za to můžu nikdo jinej. (Na druhou stranu se mu teď podařilo najít člověka, který ty kroužky sežene výrazně levněji než origo z mazdy za 10 k)
To honování vrtačkou jsem viděl na videu, tam měl na to dokonce ještě nějaký lepší heblo http://www.youtube.com/watch?v=KVVwBjny ... r_embedded
Ale mechanik říkal, že na tohle ještě vybavenou dílnu nemá. Takže mi navrhl, že motor vytáhne ven z auta a zaveze ho k motorářům aby ho zkontrolovali a proměřili celej, že to bude lepší.
dopr píše:Jinak jo, porad se kamaradime a dokonce je i rad, ze ho porad zasobuju :D

Tak to fajn :D , jen si nejsem jistý, jestli je rád i za mě, s tím jak si furt něco vymýšlím :oops: ;) Ale už bych k nikomu jinému nejel :!:
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 42 návštevníků