MX-5 zatím nemám ani v ní nejel a nemohu ji z vlastní zkušenosti s ničím srovnat. Na druhou stranu jsem četl že je to nejprodávanější sportovní auto na světě nebo že se může klidně zařadit mezi 5 nejlepších a nejzábavnějších sporťáků včetně značek jako Porsche, Lamborghini nebo Ferrari a to už jsou dost silná slova. Nemyslím, že by nová auta byla lepší, právě naopak. Testy se sice předhánějí v tom jak je to které auto komunikativní, což jsem dlouho nechápal, protože veškerá serva a stabilizace jdou proti komunikaci. Až někdo přiznal, že to srovnávají s dalšími, ještě méně komunikativními moderními auty, prostě jednooký mezi slepými králem. Skutečná komunikace v tom původím smyslu slova už je dnes vzácná, u moderních "normálních" aut je ještě ve hře Porsche ale především věci jako Caterham, KTM X-bow a podobné motokáry. Donedávna jsem měl Porsche 928S z roku 1981 a bylo mnohem zábavnější než 911 Turbo z roku 2003 nebo Aston Martin DB9 z roku 2008, kterážto auta si občas také zařídím. Ale úžasný je i takovýto klasik Morgan, kterého si koupil kamarád, jel jsem mu s koupí pomoci do Německa a už jsem v tom také něco najel. Rok 1994, zadokolka, ocelový podvozek, na něm dřevěný rám, ručně klepaná karoserie, absurdní zavěšení předních kol ala hadrák, dvoulitr Ford 150 koní, hmotnost cca 900 kg, žádné místo uvnitř (s nataženou střechou se dovnitř leze otvorem o velikosti víka kanálu), kufr MX-5 je proti Morganu obrovský, žádné pohodlí, vibrace, vichr a turbulence, randál a na nerovné silnici poskakování které by člověk dlouho bez zdravotní újmy nevydržel. Ale taky úžasná komunikace a na rovné silnici s koženou kuklou a brýlemi skvělá zábava
.