Radepova 1.8 NB (ex Postert)

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod radep » 27 čer 2012, 19:16

Dneska jsem si hrál s okem na tažné... Co říkáte, asi trčí hodně ven že? A mám novou Mazda svítilnu :-) nejlepší věc v autě co mám :-D
Přílohy
DSCF5052.JPG
DSCF5051.JPG
DSCF5050.JPG
DSCF5043.JPG
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod Pavel38 » 27 čer 2012, 19:37

Ta svítilna je dobrá, kdes na ní byl? :-)
MX-5 NBFL, 1,6, SUNLIGHT SILVER
Uživatelský avatar
Pavel38
 
Příspěvky: 313
Obrázky: 11
Registrován: 02 dub 2012, 16:11
Bydliště: Praha

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod radep » 27 čer 2012, 19:46

NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod radep » 03 črc 2012, 23:01

Škoda, že jsem vás dneska viděl jenom chvíli :-) Nicméně i ten poslech audio soupravy za 500k, na který jsme jeli, stál za to :)
Přílohy
DSCF5250.JPG
Promiň, za useknuté auto :) fotil jsem narychlo...
DSCF5247.JPG
Ty kola od Miaty jsou perfektní prostě :)
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod Miata » 04 črc 2012, 10:37

Nevadí, hlavně že jsme se potkali. Příště můžem dát srazík někde okolo Ostravy a můžem pokecat, nemusíme nikam jezdit. Každopádně jsme si s Vavrisem dali pivo, řízky a pak na kopec nahoru na Konečnou a zpět kolem šance. Bylo to takové krátké, minule jsme s Vavrisem jeli spolu už z OV přes Brušperk, Hukvaldy do Frenu a na Šanci, to bylo lepší :) . No každopádně buď rád, že jsi se včera otočil a dej tomu motoru ještě chvilku na zajetí. Jinak k těm mým kolům, už nikdy nechci nic míň než Yoko Advan AD08... :lol:
MX-5 NA silver 96 1.6 komplet Postert + podvozek BC Racing BR-RS 4/5kg alles in ordnung http://www.lennypromotion.cz
+ daily E61 535D :-)
Uživatelský avatar
Miata
 
Příspěvky: 842
Obrázky: 1
Registrován: 23 dub 2010, 10:58
Bydliště: Ostrava

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod radep » 04 črc 2012, 15:09

Jasně... my jsme právě jeli s Vavrisem už skoro z ostravy, přes ten Brušperk zase a měl jsem problém ho stíhat :) Sice už i ten motor docela vytočím občas, ale na vás to je pořád málo :) dali jsme si pak klidnější projížďku do kopřivnice a potkali jsme ještě jedno červené NA s pruhy...
Naposledy upravil radep dne 04 črc 2012, 16:30, celkově upraveno 1
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod radep » 04 črc 2012, 15:20

Ostatně k tomu záběhu se spíš přikláním k názoru, že je lepší motor zabíhat v zátěži :)
Kód: Vybrat vše
For those who still think that running the engine hard during break-in falls into the category of cruel and unusual punishment, there is one more argument for using high power loading for short periods (to avoid excessive heat) during the break-in. The use of low power settings does not expand the piston rings enough, and a film of oil is left on the cylinder walls. The high temperatures in the combustion chamber will oxidize this oil film so that it creates glazing of the cylinder walls. When this happens, the ring break-in process stops, and excessive oil consumption frequently occurs.

Kód: Vybrat vše
If the wrong type of oil is used initially, or the break-in is too easy, rings and cylinders could (read will) glaze and never seal properly. A fresh cylinder wall needs some medium to high engine loading to get the piston rings to seat properly for good compression but make sure you don't lug or overheat the engine. Use high quality, low viscosity oil (Valvoline 30 weight), no synthetics, too slippery. If synthetics are used during initial break in the rings are sure to glaze over.

http://www.ntnoa.org/enginebreakin.htm
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod widar » 04 črc 2012, 18:11

No já mám sice jen po repasi hlavy, ale mechanik mě říkal, že tak 2000 km bych to neměl trápit a vyhánět pavouky, ale točit to maximálně do dvou a půl než si to všechno sedne. Čerti vědí, každý tvrdí něco jiného, já to zatím budu dodržovat, "za uši" dostane potom ;)
EDIT: Ono něco na tom co si tady dal bude, ale... tím vysokým zatížením se proces záběhu provede relativně rychle, jenže co se udělá rychle většinou není moc dobře. Když to budeš dělat pomalu, tak to bude trvat dýl, ale bude to udělané precizněji. Myslím, že tam bude určitá analogie s leštěním kovu... když se to udělá rychle, na hrubo a na sucho, tak to bude stát za prd, když to budeš dělat pomalu, jemně a na vlhko, tak budeš mít krásné hladké zrcadlo.
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod radep » 04 črc 2012, 19:23

widar píše:Myslím, že tam bude určitá analogie s leštěním kovu... když se to udělá rychle, na hrubo a na sucho, tak to bude stát za prd, když to budeš dělat pomalu, jemně a na vlhko, tak budeš mít krásné hladké zrcadlo.

Přesně a proto by se to mělo dělat rychle aby se válce nestihly vyhladit jak je popsáno v tom odkaze. :-) Proto se stěny zdrsňují, aby se na nich vytvořil olejový film po kterém kroužky kloužou. Hladké válce jsou zárukou brzo zničeného motoru...
Každopádně, vůbec netuším co je nejlepší cesta... nenašel jsem žádné relevantní spolehlivé informace.

Za půlkou je fotka pístů po obou metodách zajíždění (ale osobně tomu nevěřím)
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Postup zajížděný od FM, kterému jsem se osobně snažil přiblížit, ale dával jsem si větší bacha (musel jsem ho nechat nějakou dobu na volnoběh a najel jsem 50km pro kontrolu že je vše v pořádku).
http://www.flyinmiata.com/tech/breakin.php
- tohle bylo velmi poznat na tom jak si sedly kroužky. Měl jsem najeto asi 50km. Nastartovaný studený motor velmi foukal do měrky oleje. Po několika cyklech zrychlování a brždění motorem, byl motor další den (opět studený) perfektně utěsněný. Od té doby nepozoruju že by šel nějaký tlak od kliky.
Každopádně motor nijak nehoním, pomalu zahřívám olej na provozní teplotu a pak už jemně vytáčím klidně do 6000...
Výměny oleje v 50km a 200km - levný minerál, 500km - polosynt 10w-40.
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod radep » 14 zář 2012, 12:06

Úspěšně jsme se vrátili z dovolené v Itálii :-) trasa byla Benátky, Orbetello, Řím, Pompeje, Salerno, Florencie, Benátky. Tedy celkem najeto 4000km. V itálii mimo dálnice, kromě přejezdu z jihu na sever. Spali jsme pod stanem a překvapivě jsme všechno narvali do auta, stany, spacáky, karimatky, oblečení, přítelkyně :-)
Mazda to zvládla více méně skvěle. Jediná drobnost je, že mi kape posilovač a v Římě jsem si něco urazil na podvozku, takže celou cestu zpátky občas něco bouchalo :-) sice jsem pod autem ležel dlouho, ale nenašel jsem nic... snad jenom kosti stabilizátoru.
Se spotřebou jsem se při dlouhých přejezdech dostal na 6l/100km, což je myslím skvělý výsledek. Co nebylo skvělé je cena benzínu kolem 2€ (přes 50kč/l).
Spotřeba oleje po GO motoru prakticky žádná, motor jede naprosto bez problémů. Uff...
Po zakrytování podvozku (kryt pod motor a převodovku) a ujetí těch 4kkm jsem si všimnul že docela poklesla teplota oleje, předtím u nás 110°C, na jihu itálie se už pak držel pořád na 100°C. Předpokládám, že teď už je kompletně zajetý - čas na přechod na plnou syntentiku 5W40 (posledních 6kkm jsem najel na polo 10W40).
Přílohy
DSCF7179.JPG
DSCF7879.JPG
Kemping :-)
DSCF7814.JPG
Vesuv
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků

cron