Já vás nechci strašit, jenom jsem psal co jsem zjistil u svého motoru. Tu první GO motoru jsem nedělal já, ale předchozí majitel. Já to koupil s tím, že je vše perfektní. Ze začátku i bylo, ale ta spotřeba pak šla prudce nahoru během jedné sezóny. Na zimu jsem ze zvědavosti shodil hlavu a to už bylo vidět že je něco špatně. Když blok, písty a kliku viděl motorář tak se chytal za hlavu
Neměl jsem nikdy problémy s kouřivostí, ani s tlaky v motoru, ani se starty, výkonem... prostě nic. Akorát před koncem sezóny, když už to mělo opravdu spotřebu víc jak 1l na 1000, tak trošku čoudila po startu a bylo to cítět. Ale v zásadě to velmi dobře maskoval katalyzátor bohužel. Ani bych to tak neřešil, kdyby se to nezhoršovalo...
Já bych postupoval takto: shodil vanu dolů, zkontroloval kliku a šály. Vyndal písty, proměřil je. Proměřil všechny válce pořádně (minimálně se měří v x a y ose, nahoře, uprostřed, dole). Když bude vše v toleranci tak bych koupil nové kroužky a šály, srovnal hlavu, nové těsnění a gufera a složil to. Případně (ideálně) udělat honování válců (v servisech mají takový nástavec na vrtačku, kterým se to projede - asi lepší než nic). Pro kvalitní honování už by musel motor ven z auta. Ostatně fotky viz diskuze k mému autu.
Toto jsem měl mimochodem původně v plánu, ale motorář mi potvrdil že by to dopadlo stejně.
E: jo a ty ventily jsou masakr
někdo ze 2 hlav udělal jednu zřejmě, to musel být taky dobrý kouzelník...
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)