Zmena stáleho prevodu

Zmena stáleho prevodu

Příspěvekod skhaluz » 06 čer 2012, 21:38

Zdravím máte niekto skúsenosti so zmenou stáleho pomeru prevodovky ? Ja som nasiel na jednom fore ze si dal dakto do diferencialu ozubenie z diferaku kie sportage zmenil pomer auto mu lepsie akcelerovalo spominal ale znizila sa mu top speed tak zmenil aj kolecko v prevodovke 5 stupen dal z RX-7, má s tým niekto skúsenosti ? Ide mi o zlepsenie zrychlenia a hlavne dost jazdim dialnicu a mat 4000 otacok pri 130tke je dost otravne . . hlavne o to zrychlenie mi ide pisal ze na brzde mu namerali 120hp oproti povodnym 110hp (1,6) motorizacia
Mazda MX-5 NB/FL1,8 race car
Mazda MX-5 NA weekend
http://www.mx5servis.sk
Uživatelský avatar
skhaluz
 
Příspěvky: 288
Obrázky: 6
Registrován: 12 dub 2012, 11:46

Re: Zmena stáleho prevodu

Příspěvekod Ryba » 06 čer 2012, 21:48

blbost, jinym zpřevodováním se ti výkon motoru nezmění... zrychlení to už je jiná, to se změní a to tak že né neznatelně. Je to tak, že na mx5 se dá použít stálej převod ze sportage, jen ho na nějakym vrakáči najít:D Jednu dobu sem sháněl a nesehnal, ale zase sem tomu nevěnoval až takovou pozornost, protože pak přišli jiný priority.

S tim, jak se ti změní maximálka a další stupně záleží jakej stálej převod tam máš teď. Z tý kia to má tušim 4.778 a standartně maj NAčka 4.1, na netu budou určitě existovat kalkulačky na vypočítání max rychlostí při určitym stálim převodu a danejch převodovejch stupňů...
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

Re: Zmena stáleho prevodu

Příspěvekod skhaluz » 06 čer 2012, 21:54

Tak to skusim vypatrat Kiu mame aj doma a zhanal som nanu veci a ten diff sa da lahko zohnat. Ide mi oto ze ked ho zmenim tak pri 130tke uz budem mat 4500-5000 otacok pocitam inak vypatral som :
moja tam nieje NBFL 1,6 5gear

o NA6A runs NA series 1600cc engine, 5‐speed gearbox and 4.3 
o NA8A runs NA series 1800cc engine, 5‐speed gearbox and 4.1 diff.
o NB8A runs 1800cc engine, 5‐speed gearbox and 4.1 diff.
o NB8A ‘10AE’ runs 1800cc engine, 6‐speed gearbox and 3.909 diff.
o NB8A ‘Heritage Series’ runs 1800cc engine, 6‐speed gearbox and 3.909 diff.
o NB8B runs 1800cc VVT engine, 6‐speed gearbox and 3.636 diff.
o NB8C runs 1800cc VVT engine, 6‐speed gearbox and 3.636 diff.

cerpal som od http://www.mx5vic.org.au/motorsport/mot ... 1-2012.pdf
Naposledy upravil skhaluz dne 06 čer 2012, 22:14, celkově upraveno 1
Mazda MX-5 NB/FL1,8 race car
Mazda MX-5 NA weekend
http://www.mx5servis.sk
Uživatelský avatar
skhaluz
 
Příspěvky: 288
Obrázky: 6
Registrován: 12 dub 2012, 11:46

Re: Zmena stáleho prevodu

Příspěvekod Rudy » 06 čer 2012, 22:02

Jednu dobu som nad tým tiež uvažoval, aj som diferák z kie našiel ale predať mi ho chceli len s prevodovkou (čo nechápem lebo to nie je jeden blok), keďže prevody ktoré nás zaujmajú sú práve v prednom diferáku. Ďalšie možnosti sú ešte prevody z S2000 a RX7(nespomínam si či FC alebo FB).

OEM prevod je na 5stupňovej prvodovke 4.3:1 na 6supňovej 4.1:1 a na 10AE 3.9:1 (kôli tomu že prevodovka nie je od mazdy ale dakho iného). To znamená, že ak máš 5kvalt a vymeníš prevodovku za 6kvalt s tým, že necháš starý diferák tak si pomôžeš čo sa týka zrýchlenia ale ekonomikou si skoro na tom rovnako.

Maximálka a otáčky sa zmenia percentuálne podľa toho aký je pomer medzi starým a novým prevodom. To znamená, že pri výmene 4.3 za 4.78 by bol okolo 9%.

EDIT: tak s pomermi si ma predbehol :) 4.3 a 4.1 sú určite na 5 a 6kvalte NB (neplati na fl) 1.6 aj 1.8 tie som držal v ruke a rátal otáčky
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Zmena stáleho prevodu

Příspěvekod Ryba » 06 čer 2012, 22:14

no jelikož do S2000 rvou taky z tý kie, tak to tam asi taky žádná výhra nebude... dokonce tu mám uložený, že aftermarket na ty kia se daj i 5.38:1 = to už bude slušně lítat:)

Vehicle Year/Model Final Drive

'94-'02 Kia Sportage 4x4 (front axle) 4.778:1
'99+ NZ market Kia Sportage 4x4 (front axle) 4.625:1
'94-'97 Miata 4.10
'99+ Miata five-speed (4.10:1 on automatic starting in 2000) 4.30
'87-'88 Mazda 4x4 truck (front axle) and Kia NZ Sportage optional 4.44
Mazda RX-8 4.44
'79-'85 12a RX-7 and ('99+ six-speed Miata) 3.909
'79-'82 RWD 626 five-speed ('01+ Australian six-speed) 3.636:1
Kia Sportage aftermarket gears are available 4.875:1, 5.125:1, 5.38:1
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

Re: Zmena stáleho prevodu

Příspěvekod skhaluz » 06 čer 2012, 22:21

Super spon viem aky rocnik brat a aky nie - nasiel som jedneho co rozpredava 99r eng verziu. Ktore kolecko odtial vlasne treba ?

PS: dufam ze ked to prehodim nepojdem na 5tke pri 4000tis otacok 90tkou to by ma slalho :)
Mazda MX-5 NB/FL1,8 race car
Mazda MX-5 NA weekend
http://www.mx5servis.sk
Uživatelský avatar
skhaluz
 
Příspěvky: 288
Obrázky: 6
Registrován: 12 dub 2012, 11:46

Re: Zmena stáleho prevodu

Příspěvekod Rudy » 06 čer 2012, 22:34

Pri 4000ot/min pôjdeš tak zhruba 118km/h, nie je moc vhodné na dialnicu :D
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Zmena stáleho prevodu

Příspěvekod vojtiiisek » 07 čer 2012, 13:00

Tohle bude moje první racing uprava na mým NAčku:) Zde je odkaz s fotkama co je potřeba s Kia Diffu http://clubroadster.net/vb_forum/showth ... 32&page=21 ...když si to pročtete je tam i víc informací 8-)

Jen nevím zda to jde jen do 1.8 diffu nebo i na 1.6... někde jsem četl že jo někde že zase že ne :roll:
NA > NBFL > NB > NC

*Se silným autem jsi rychlý na rovinkách, s lehkým autem všude* Colin Chapman
Uživatelský avatar
vojtiiisek
 
Příspěvky: 459
Registrován: 08 črc 2011, 19:58
Bydliště: Brno

Re: Zmena stáleho prevodu

Příspěvekod Rudy » 07 čer 2012, 14:06

Na 1.6 NA to nebude sedieť lebo je tam 6" ozubenie. V 1.8 je 7".
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Zmena stáleho prevodu

Příspěvekod kousmen » 07 čer 2012, 15:15

Tak tak. Do 1.6l NA to nepůjde, ale NB už by mělo. Tím si ale nejsem jistej... Taky mám v plánu. A abych se přiznal tak jenom díky tomu, že se mi o tom kdysi zmínil Ryba. :D Nechci kopírovat, ale tahle úprava mě zaujala snad ze všech nejvíc. Předtím jsem o žádné kie neslyšel... :) Problém bude v tom, že ačkoliv to měl první v plánu právě on, tak na něj už žádnej nezbude. Ale to mu radši neříkejte. :lol:
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 4 návštevníků