Radepova 1.8 NB (ex Postert)

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod riderhenry » 09 kvě 2012, 12:23

Vsak ja jim verim, ze to maji v mazacim planu. Ono je to myslim stejne, jako se specifikacemi pro motorovy olej, tzn. v manualu u aut se vetsinou pise nejnizsi mozna specifikace a muzes pouzit i vyssi, i kdyz i tam muzou byt myslim nejake problemy u longlife oleju... Formalne to do auta teda patri a naopak ma clovek pocit, ze vyssi specifikace = lepsi olej. Ale neni to tak - neptej se me ale proc...

Cituji: ...Souhlasím s Vámi, že až na výjimky některých konstrukcí, oleje specifikace GL-5 pro funkci synchronů nejsou považovány za vhodné.

S pozdravem

Ing. Milan Šimánek
Technical Support

Castrol Lubricants (CR), s.r.o.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod radep » 09 kvě 2012, 12:57

Co jsem tak našel, tak oleje GL5 jsou více additivované pro vysoké tlaky, pro které GL4 nejsou určeny. A ty další přísady mohou způsobovat korozi hlníku, mědi atd. Takže materiálu, ze kterého bývají synchrony. Žádný jiný zásadní rozdíl tam není (nebo jsem ho nenašel).
Každopádně, doufám že v millers oil nejsou tak hloupí aby olej který způsobuje korozi synchronů vydávali za odpovídající api GL4. Krom toho, zvláštní je, že jejich minerální oleje mají přesně určeno jestli jsou GL4 nebo GL5, ale syntetické již vyhovují oboum.
Edit: v manuálu je stejně specifikace pro olej v Miatě 75W-90 (nebo 80W-90) a GL-4 nebo GL-5. Takže to kašlu, když půjde blbě řadit, tak vám dám vědět a naleju tam nějaký levný GL-4 :-)
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod Krenstik » 09 kvě 2012, 13:15

Já osobně vyzkoušel GL-5 a dvojka šla hůř řadit. Šlo to po cca 2 tis. ven a zpět GL-4 ( všechno od Valvolinu) a pořád to ještě není za studena ono... :?
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod riderhenry » 09 kvě 2012, 13:27

No je to samozrejme tvoje vec, me jen napadlo podivat se jim na stranky, jeslti to nahodou neni GL5 a bylo... ;)
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod radep » 09 kvě 2012, 14:33

Kdyby tam bylo napsané GL4+ tak jste klidní? :D Prostě ty moderní oleje mají specifikaci vhodnou pro GL4, ale zároveň i pro GL5 protože odolávají vysokým tlakům. Přitom nezpůsobují korozi jako staré GL5. Je jedno jestli je to označeno jako GL4+, GL4/5, nebo GL4 & GL5. To už je jenom marketing (a žádná taková norma stejně neexistuje).

Otázkou jenom zůstává jestli si aditiva budou rozumět s konkrétními synchrony. A to, promiňte, neposoudíme nikdo... Dost jsem o tom četl teď a našel jsem lidi kteří do NA dali GL5 olej a najeli s ním bez problémů přes 150 000. Jsou lidi, kterým ten GL4/5 olej pomohl s řazením... atd... a je samozřejmě spousta lidí kterým GL5 nefunguje :-)
Jinak proč to tak řeším a nedám tam starý olej,který tam byl... důvodem je, že mi lehce hvízdala převodovka při plném zatížení na 1 a 2 stupeň. Tak chci zkusit nějaký lepší jiný olej.
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod riderhenry » 09 kvě 2012, 14:57

Ok, beru zpet, vsak si tam nalej co chces ;)
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod radep » 09 kvě 2012, 15:25

Ne v pohodě, určitě díky za připomínku - vážím si toho. Jak říkám, možná je to moje blbost, že ho vyzkouším... Ale co už, komu není rady :mrgreen:
Nevím co je pravda, kolem olejů je na netu spousta mýtů, lží a polopravd... A jestli není vyloženě nějaký konkrétní důvod proč tam tenhle olej GL4/5 nedávat, tak nevidím problém. To že tam nesmí přijít čistě GL5 olej vím a uvědomoval jsem si to, nicméně není jasné jestli tam nesmí přijít i olej který splňuje obě spec. A asi ani nikdy nebude, protože jsou i lidi kteří jezdí na GL5 bez problémů.
btw. předtím jsem jezdil na Valvoline 75W-90 GL4 a ozývalo se to pískání... proto to měním.

Edit: A teď koukám, že stejné oleje používá i Koby ve svém NC a nestěžuje si :-)
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod radep » 20 kvě 2012, 21:22

Takže.... po cca 8 měsících jsem konečně dnes vyjel :mrgreen:
Motor krásně přede, což je docela příjemná změna po tom, co jsem celý pátek a sobotu fungoval na 3 válce (nevím čím to bylo - dolil jsem benzín, vyčistil svíčky, utěsnil výfuk a pak to chytlo). Musím říct, že olej v převodovce zatím naprosto bez problémů - řazení jde krásně. Ale najel jsem zatím málo. Chod motoru je naprosto klidný a plynule zrychluje. Samozřejmě zatím jenom hodně omezeně (točím do 3000 a zrychluju hooodně pozvolně). Po ujetí 100km udělám první výměnu oleje... Dneska jsem najel asi jenom 40km, protože pořád kontroluju jestli nikde nic neteče atd. Bohužel teče :-) musím přetěsnit víko a hadice do kabiny.

Co mě trápí jsou silentbloky motoru (RoadsterTuner Engine Mounts) - motor mezi 1000 a 2000ot přenáší do kastle moc vibrací. Zvenku to sice není vůbec slyšet, ale v kabině je hluk enormní. Prakticky se roztřese celé auto :-) Asi s tím nemáte někdo zkušenosti? Uvažuju jestli zkusit šroub podložit nějakou gumou, nebo to nepomůže. Případně je i možnost koupit SB od IL (vypadají jako oem, ale mají být o 40% pevnější).

http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=3988&oid=973
Přílohy
DSCF4456.JPG
DSCF4451.JPG
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod Vavris » 21 kvě 2012, 08:14

Jooooooooouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu :twisted:
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Radepova 1.8 NB Postert

Příspěvekod PavelS » 21 kvě 2012, 16:30

Co ten samolepkovýdech?? :shock: :?
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků

cron